@sonjim proficiat met e verjaardag @ Lotte: Hou er rekneing mee dat de uitleg in de link (FAQ TAO) voor Nederland geld. Het is mogelijk dat er in België ander regels zijn.
dat is precies de reden dat ik me er niet aan waag, lesjes geven. Zeker niet tegen betaling want als er wat gebeurd hang je aan de hoogste boom. Dat liever niet haha.
He zo naar de paarden heb er zin in!!!!!!!heb ze 4 dagen bijna niet gezien dus mag wel weer even
ik ben begonnen als klein hummeltje op de kar bij mijn verzorgpony''s mocht altijd gezellig mee.. daarna niets met mennen gedaan.. toen ik rivaldo kreeg.. ook daar kreeg ik hulp van ervaren iemand.. helaas ook slecht afgelopen.. maar pony doet het nu super..
Krijg miss deze week of het weekend daarop 2 shetjes voor een maand als loge
L_Rivaldo
Geplaatst: 02-06-10 12:57
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 02-06-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik geef idd les, zonder diploma. Maar heb mij wel gewoon verzekerd via mijn bedrijfs verzekering.
happytime
Geplaatst: 02-06-10 13:14
jouke: ik reed altijd dressuur met mijn kwpners,moest iemand naar ouderkerk a/d amstel brengen voor een wedsrtijd daar. zag toen voor het eerst dressuur aangespannen,liep daar een haflinger,geweldig..leek wel of er iemand erop zat,zo goed aan de hulpen. wauw dat wil ik ook was mijn gedachten, sunrise had ik al staan. moet er wel zeggen dat ik jaren geleden met mijn paard op een menstal stond, hielp wel mee met de lesklanten met optuigen,maar vond het mennen maar niets laatst had ik hem al jury....riep hij me om en met het commentaar: stond jaren bij mij op stal,gaf echt niets om mennen en kijk haar nu....pony zelf opgeleid en niet meer van de kar af te slaan!!!
tiamo maakt het goed na zijn casteratie,zou een onwijze zwelling worden (meneer had mega ballen) maar niets te zien,houden zo, straks antibiotica spuiten(vind hij niet leuk)
VanHuisUit
Geplaatst: 02-06-10 13:14
Bedrijfsverzekering telt, diploma's hebben geen 'verzekerde' waarde, afgezien van voor jezelf bij koetsiersbewijs ruiterbewijs want die zijn incl WA tot bepaalde hoogte. Dat is een van de redenen dat ik beslist heb niet heel actief verder te gaan met onze ponyschool (www.ponyschool.nl ). Ik krijg slapeloze nachten als ik bedenk wat er allemaal mis kan gaan... In je bedrijfsverzekering moet je dan wel precies aangeven en omschrijven wat je verzekerd wilt hebben. Als je de casus in de nieuwsrubriek ziet, van een manegehouder die mede letselschade moet betalen van iemand die van het paard is gevallen bij een vrij simpele oefening en door die van een dwarslaesie opliep.... mij niet gezien. Het laten ondertekenen van verklaringen of het ophangen van een bord rijden op eigen risico helpt hierin ook niet. Met andere woorden: je loopt, als je anderen op je paard laat rijden / mennen altijd een risico omdat je simpelweg eigenaar bent. Je kunt een WA verzekering op je paard afsluiten voor bijrijders / bijmenners bij bepaalde paardenverzekeringen.
Lekker weer zeg! Moet met zoontje naar judo, dus zit hele middag in de sportschool
Ik ben een tijdje als groom meegeweest op recreative ritjes. Het fijne vond ik vooral dat het een groepsaangelegenheid was. Mensen die niets met paarden hebben, gingen zelfs mee met een ritje.
Dat sprak me wel aan, dus ben ik toen ik een pony kocht ook begonnen. Het feit dat ik dan met men eigen pony men trouw zou kunnen rijden vond ik ook wel leuk. Toppunt is nu eigenlijk dat ik meestal helemaal alleen op pad ben.
happytime
Geplaatst: 02-06-10 13:31
dat heb ik nu ook...alijd alleen op pad, gelukkig kan dat met sun,maar als ik volgend jaar toch kan 2-spannen (moet wel tiamo groeien) heb ik echt wel een groom nodig. zal mijn vriend wat meer naar marathons nemen, mannen vinden scheuren toch leuk???? (hij wel in de auto ) net graasmasker bij sun geprobeerd, gaat dus niet werken, ze probeerd het wel, maar wilde na half uur de wei uit... niets voor sun, toch maar die andere op proef bestellen
Ik had al een haflinger en heb altijd bewonderend naar aanspanningen gekeken. Op een gegeven moment ben ik voor het koetsiersbewijs gegaan en heb mijn haf op een beleerstal geplaatst, waar ik heel intensief geholpen heb bij het beleren. Vandaaruit ben ik steeds meer gaan mennen en kwam het rijden op een lager pitje te staan. Nu rij ik niet meer.
@ happytime: Welk graasmasker heb je? Ik heb die korf (imperial riding) en daar hebben die van mij ook een tijdje aan moeten wennen voor ze er mee konden grazen. De ene pony ging gefrustreerd van plukje naar plukje. De andere ging rondrennen.
ardech
Geplaatst: 02-06-10 15:32
Jeetje heb je een kinderfeestje van je kind in overdekt speelparadijs. Zitten Ravael en Silvie van der Vaart hier ook ook kinderfeestje van hun zoontje. Ik had bij een kinderfeestje van bekende nederlanders toch iets anders verwacht