Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sjonniej schreef:Ik vraag me trouwens zeer af of deze discussie relevanter wordt door het feit dat het een mini is? Ik heb nu al een paar keer gelezen 'mini's worden onderschat'. Maar het feit dat jouw pony vergeleken wordt met ieders eigen pony (mijn pony bv. is 1.48) wil volgens mij niet zeggen dat de mini onderschat wordt. Echter dat de mini op zelfde waarde bekeken wordt als onze eigen pony's. Frapant ook dat alleen de minirijders met deze opmerking komen en dat ik verder nog nergens gelezen heb dat de mini heel anders gezien moet worden. Maar dat terzijde..
Sjonniej schreef:Dan wil ik nog even inhaken op de 1daagse wedstrijden. Wat zou ik gelukkig zijn als ik zonder instructeur net zo veel uit mijn pony kan halen als met. Dat zou betekenen dat ik hem niet meer nodig heb. Helaas kan ik dat niet. Dus is mijn pony na 1 uur zelf dressuur rijden minder moe dan na ½ uur lessen. Het zou ook niet zo slim zijn denk ik, om je pony met een dressuurproef al op zijn tandvlees te hebben. Dat zou betekenen dat je er in je proef al behoorlijk aan moet rijden en dat het er allemaal niet zo plezierig uit gaat zien. Maar ook dat terzijde.
De sulky die niet op de schoft drukt is ook nog niet uitgevonden trouwens.
Jouw gewicht is in deze situatie niet zo van belang denk ik. Topic van andere pony is al helemaal niet relevant in deze discussie. Ik ben van mening dat het heen en weer rijden naar les met name geestelijk zwaar is voor je pony.
LADPR schreef:Ik ben me aan het orienteren voor een menvereniging.
Ik heb zelf geen bak dus wil er af en toe heen gaan om te trainen en dan uiteindelijk 1 x in de week voor een les.
Mijn pony is 84 cm en ik ga binnenkort een nieuwe sulky aanschaffen die zal nog lang geen 50 kilo gaan wegen.
Nu heb ik een menclub op het oog. Dat zal rijdend met de pony erheen ongeveer een half uur gaan duren en dan dus ook nog weer terug.
Zal dat uiteindelijk te doen zijn voor zo'n ukje?
Uiteraard verwacht ik niet dat hij gelijk daarheen rijd en weer terug en ook nog een les loopt van drie kwartier. Dat word natuurlijk gewoon opgebouwd.
Maar dan hebben we het dus over ritten van 2 uur met drie kwartier flink aan het werk gaan.
.manie schreef:Zo vreemd is de vergelijking niet qua, gewicht, stokmaat en trekkracht.
Menig grote hond heeft hetzelfde in z'n mars als een minishet!!

Erg kinderachtige opmerking ook weer die laatste zin. xelienx, de eerste die over hoogtematen begon schreef:nou zijn mijn pony's wel 10-15 cm groter, maar als de sulky goed in evenwicht is verschilt het in verhouding niet echt heel veel.
Echwel schreef:Je hebt het trouwens niet over de gewone ouderwetse shet, maar en minishet die toch gauw 20cm kleiner is
dan een gewone shet.
Beest weegt miss 100 kg, nou reken eens uit hoeveel de sulky dan al weegt en jij.
Daarbij blijf ik erbij dat een sulky op de schoft drukt..
Maar alle HK topic helpers van je weten het beter
LADPR schreef:Erg kinderachtige opmerking ook weer die laatste zin.
.
Michelle_x schreef:De trekkracht van iedere hond is ongeveer 35 kg op vlak terrein en 20 kg bergop.
even googlen.
Michelle_x schreef:Alsjeblieft zeg, heb jou ook even gevolgd op AR, maar jij weet ook overal over dierenmishandeling, e.d te spreken, dus laten we het over jou ook maar niet hebben, maar verder ga ik hier maa rniet op in want dit is ontzettend offtopic.