[AR] Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

Re: Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:49

Beschamend gewoon: Bloos Haha!
Afbeelding
2 Teletubbies en een pakezel Duivel

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:36

JD_Power schreef:
Ik heb tegenwoordig ook werksokken van Stapp en die zijn inderdaad erg warm, koude tenen sinds die tijd ook in m'n klompen of wat dan ook niet meer gehad Knipoog

Wat erg, ik werk zelf bij de Welkoop, verkoop werk- en thermosokken van Stapp bij de vleet, en zelf zit ik met verkleumde pootjes op de kar, me al afvragend hoe dat kan ? Weet dus gelijk wat ik van het werk ga meenemen, sufferd dat ik ben!

@Natascha, charmant, maar wel lekker warm Knipoog

Heb gister een rit van 3,5 uur gemaakt met de kar en had het totaal niet koud, pas op het laatste kwartiertje begonnen mn tenen wat koud te worden. Ik had wel een thermobroek aan maar had die haast niet nodig. De gevoelstemperatuur was gister super.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:00

SANEX schreef:
Wat erg, ik werk zelf bij de Welkoop, verkoop werk- en thermosokken van Stapp bij de vleet, en zelf zit ik met verkleumde pootjes op de kar, me al afvragend hoe dat kan ? Weet dus gelijk wat ik van het werk ga meenemen, sufferd dat ik ben!

Ja bestwel Haha! Haha! Vork

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:53

SANEX schreef:

En je vraagt je niet af hoe het komt dat je zoveel Stapp sokken moet afrekenen bij Welkoop? Slapen
Misschien is dat omdat ze lekker warm zitten ofzo? Ach gut Je moet een beetje beter voor jezelf zorgen Bloos

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 22:00

Ja nou idd, ze gaan/gingen echt als warme broodjes de laatste tijd, aantal keer een actie in gehad, en ik zit hier te zeuren dat ik koude poten heb. Nooit in me opgekomen dat wij van die megawarme thermosokken verkopen die écht warm zijn ( want zo verkoop ik ze ook altijd Tong uitsteken Haha! )

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 08:41

SANEX schreef:
Ja nou idd, ze gaan/gingen echt als warme broodjes de laatste tijd, aantal keer een actie in gehad, en ik zit hier te zeuren dat ik koude poten heb. Nooit in me opgekomen dat wij van die megawarme thermosokken verkopen die écht warm zijn ( want zo verkoop ik ze ook altijd Tong uitsteken Haha! )

Zie je wel; zeg ik toch! Soms liggen de oplossingen vlak onder je neus, letterlijk dan!
Je krijgt vast korting als je daar werkt.
Tip: was ze apart met de hand, niet met de 30° was samen, dan blijven ze langer hun structuur behouden en hun warmtehoudend vermogen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:44

ohja; zo'n 'ijzeren' plat zakflesje met zo'n schroefdop, en dan met stro-rum oid erin, dat werkt ook erg goed Knipoog
(nee, ik ben géeen alcoholist, en als je echt je complete rit tussen het verkeer rijdt is het ook niet echt aan te raden) Lachen

Jagermeister is trouwens ook erg lekker Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:27

JoyCiej007 schreef:
ohja; zo'n 'ijzeren' plat zakflesje met zo'n schroefdop, en dan met stro-rum oid erin, dat werkt ook erg goed Knipoog
(nee, ik ben géeen alcoholist, en als je echt je complete rit tussen het verkeer rijdt is het ook niet echt aan te raden) Lachen

Meestal heb ik door het verkeer juist ernstige behoefte aan een borrel na de rit Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:54

daniella74 schreef:
JoyCiej007 schreef:

Meestal heb ik door het verkeer juist ernstige behoefte aan een borrel na de rit Haha!

hahaha Bloos Ja, dat ken ik..... gelukkig kom ik in de buurt ook veel aardige mensen in 't verkeer tegen (lees: tractors die je meters van te voren al in de gaten hebben en midden op de weg stoppen en motor uitzetten, ongeacht de hele rij auto's achter zich die zij dan ophouden) maar idd, er rijden tegenwoordig veel idioten op de weg.

Alleen bedoelde ik meer; zakflesje mee tíjdens de rit. Kijk, ik ben er erg tegen om met drank op het verkeer in te gaan (inbegrepen = met 1 biertje op in de auto stappen). Ik neem dan ook alleen tijdens de rit zo'n zakflesje mee als ik nagenoeg níet in het verkeer rijdt, of igg niet tussen de auto's. Ook tijdens skieeen had ik zo'n flesje mee Knipoog als je het goed doet en af en toe eens een slokje neemt, voel je als het goed is niets, je wordt er enkel eventjes lekker warm van Knipoog

Maargoed, ook het feit dat ik op de bok ook wel eens een sigaretje op steek, tsja, dat is ook niet 100% veilig, of dat ik regelmatig in mijn uppie zonder groom op rit ga (vind maar eens een groom die áltijd mee kan en mee wil) maarja, dat is dus eigen keuze.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:02

Ik snap je ook wel maar het stond er zo grappig.
Jammer dat we zo ver uit de buurt wonen, ik zou best iemands menmaatje willen zijn.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:29

daniella74 schreef:
ik zou best iemands menmaatje willen zijn.

Dan moet je even aangeven waar je woont.
Er is veel vraag naar mensen zoals jij!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:34

BlackDevils schreef:
daniella74 schreef:

In de regio Amsterdam/Zaandaam zoek ik een serieuze menner om mee te gaan op wedstrijd/buitenritjes. Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met mennen, wel met paarden in het algemeen (25 jaar ohz). Ik rijd trouw menles bij een erkende instructeur, heb het KB enkelspan en hoop over een paar weken mijn KB teweespan te halen. Ben geen superheld maar wil wel graag leren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:59

BlackDevils schreef:
daniella74 schreef:

Daar is zeker veel vraag naar, ja. hahaha, dan woon ik idd te ver weg. Gelukkig is een paar maand geleden bokker Elien wat dichter hier in de buurt komen wonen Bloos Vork Dan breekt die doos ook nog eens haar enkel, kunnen we nóg niet samen rijden Koe Tong uitsteken

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:10

Dat was zo fijn aan onze mencursus voor het koetsiersbewijs. Allemaal enthousiastelingen uit de nabije regio, bijna allemaal met eigen aanspanning, maar ook bijna allemaal een gebrek met die aanspanning. Nu leren we elkaar en met elkaars paarden en zijn dus om en om of elkaars bijrijder of menner.
Hopelijk blijft het contact zo goed, ook als straks alle paardjes lopen zoals we ze graag zien lopen Haha!

Mijn huidige vaste bijrijder is 82 jaar jong en heeft verhalen huizen hoog over "vroeger; ploegen met het paard in de Achterhoek". Ik leer veel van die man en gezellig is het zeker. Hij lekker onder een dik menschort, ik met lange onderbroek aan, beide een dikke winterjas van onze stichting (zodat we er ook nog eens hetzelfde uitzien qua kleding), muts op en rijden maar.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:17

Gelukkig heb ik een beetje het idee dat de Bokt-menners elkaar wel aan ideeen helpen dus ik wacht af of iemand hierin de buurt reageert via via.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:27

Klopt inderdaad ja. Ook ik heb redelijk wat mensen in de omgeving waar ik vaak goed contact mee heb. Dat is wel fijn. Zoals nu bijv. wordt mij door alles en iedereen aangeboden: 'oh maar als je wilt kun je mijn tuig wel even lenen hoor'. Elkaar helpen met training v/d pony's e.d.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:42

Ik men zelf nauwelijks meer, maar een tip voor de warmte kan ik je wel geven Haha!

Ik zou absoluut gaan voor kleding uit het ski/klimsegment. Dunne 'high tech' stoffen die heel goed isoleren. ANKY is met deze stoffen een voorloper in het paardensegment, maar naar verhouding van de doorgewinterde ski en klimmensen is dit peanuts en superduur. Je hebt in wintersportzaken (en misschien ook bij klim/wandel etc) bijvoorbeeld lang ondergoed (broek en lang tshirt) van Craft die echt heel goed de lichaamswarmte bij je houdt. daarover een windstopper en daaroverheen een Gore-tex jas (of zoeen met 'zilverfolie' erin). kost wat maar dan heb je ook wat. broek heb je van zelfde stoffen

Die zilverfolie capejes die je krijgt als je finisht bij de marathon zijn ook bizar warm en lekker klein om mee te nemen. warm voor over je benen of onder je jas. je bent wel net straight from mars , maar koud krijg je het dan zeker niet!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:28

Ing schreef:
Die zilverfolie capejes die je krijgt als je finisht bij de marathon zijn ook bizar warm en lekker klein om mee te nemen. warm voor over je benen of onder je jas. je bent wel net straight from mars , maar koud krijg je het dan zeker niet!

Ik ben altijd straight from the noordpool en daar weten mensen hele flauwe grappen over te maken Clown
Overigens ben ik op een speciale training van EHBO over onderkoeling/watersportongevallen er destijds door degene die de cursus gaf er op gewezen dat tijdens het mennen in de winter en bij slecht regenachtig weer het gevaar van onderkoeling zeer reeel is. Dus de noordpool/teletubbie look is misschien niet modieus-charmant verantwoord maar wel heel slim. Wij kregen ook het advies als wij een mogelijk risico op onderkeoling lopen met sporten idd zo'n folie- of plastic regencape mee te nemen omdat je daar relatief warm onder blijft.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:31

gewoon idd dikke kleren aan!
en wij nemen altijd nog een grote zweetdeken mee , en die dan over je benen ( of een andere deken, dikke winterdeken of zo) dat helpt nog het beste vind ik ; een deken om je heen hebben Haha!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:02

chocolademelk of thee..... En hele dikke kleding aan!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:56

Vandaag was het echt bar: kou vind ik niet zo erg maar regen.... Net terug van het prutregen, al mijn kleren hangen te drogen, mijn douche staat klaar en mijn gezichtsmarkertje werkt lekker in. Daarna een lekker koppie thee en ik ben er weer helemaal.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:10

En daarna je natte tuig poetsen Haha! Haha!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:28

Om eerlijk te zijn drinken wij tussen de chocolademelk en thee...ook wel eens een borrel tussendoor. Bloos En goed eten! Dat helpt ook...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:50

Napie schreef:
Vandaag was het echt bar: kou vind ik niet zo erg maar regen.... Net terug van het prutregen, al mijn kleren hangen te drogen, mijn douche staat klaar en mijn gezichtsmarkertje werkt lekker in. Daarna een lekker koppie thee en ik ben er weer helemaal.

Ook mijn favo manier van thuiskomen na een menles Ja

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:05

Ik ben echt een koukleum en hou een winterstop wat mennen betreft, ik vind jullie wel echte die-hards zeg!