[AR] Waarom altijd oogkleppen, zijn er mensen die zonder mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Waarom altijd oogkleppen, zijn er mensen die zonder mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:51

Goh, weer wat geleerd dan Lachen kan eens navragen aan mijn docent staatsrecht, ik heb nl. sterk het idee, dat, mócht je zoiets willen aanvechten, de rechter niet zo snel zal verklaren dat die ontzettend oude verordeningen nog geldig zijn. Heeft niet alleen met oudheid te maken, maar wettelijke regels moeten ook in te passen zijn in de tegenwoordige situatie.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:01

JoyCiej007 schreef:
Goh, weer wat geleerd dan Lachen kan eens navragen aan mijn docent staatsrecht, ik heb nl. sterk het idee, dat, mócht je zoiets willen aanvechten, de rechter niet zo snel zal verklaren dat die ontzettend oude verordeningen nog geldig zijn. Heeft niet alleen met oudheid te maken, maar wettelijke regels moeten ook in te passen zijn in de tegenwoordige situatie.

Ja doe eens, ben nieuwsgierig naar zijn oordeel. Eerlijk gezegd begrijp ik de zin van deze vergunningplicht ook niet goed, het lijkt mij een dode letter van de wet.....

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:29

Ik doe ook zonder..
hij is zo gigantisch nucherr en heeft dus eigenlijk niet nodig, maar ik vind het wel mooier/sjieker ogen !! Lachen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:55

Jolliegirl schreef:
Dennis schreef:
Ik beleer alles met en blijf ook met rijden. Als jij je jas uit trekt op de kar zien ze dit half en juist dan schrikken ze. Als je van af het begin met rijd zullen ze dit niet raar vinden omdat ze niet beter weten.

Die van ons dus wel. die is beleerd met, maar ze vind het gewoon eng.
het is er amper uit te krijgen, dus onze makkelijkste oplossing is waarschijnlijk zonder oogkleppen.
van een jas uittrekken zal ze niet schrikken, ze schrikt ook niet als er een krakens zeil achter de trekkerband aansleept Nagelbijten / Gniffelen

dat weet je dus nooit, ik heb ook altijd met een bomproof paard gement, waarvan een grote terras parasol! naast hem op de grond viel en hij gaf geen kick, maar van een reiger die hij van voren aan zag komen schrok hij wel, ik vind het zelf niet verantwoordelijk naar je andere weggebruikers toe om zonder oogkleppen te rijden. Dat is mijn mening een paard kan altijd schrikken, ook al heb je een bomproof paard. Het is en blijft een vluchtdier. Je paard is erg angstig met oogkleppen, dan kun je het altijd nog opbouwen, begin met halve ookgkleppen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:07

Kirri er zijn paarden die met oogkleppen zo angstig zijn dat ze op de loop gaan.... Bij deze dieren is het gewoon veiliger om zonder oogkleppen te mennen. Laat de keus aub aan de menner die wenst niet te verongelukken, dus zal die keuze maken die het beste bij zijn/haar paard past. Roepen dat je andere weggebruikers in gevaar brengt door zonder oogkleppen te mennen is dus echt ONZIN!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 20:48

idd kirri, als een paard schrikt gaattie toch wel, met of zonder kleppen Knipoog
idd ieder maakt zijn eigen keus wat het veiligst is.

degene die hun leven willen wagen mogen mijn verzorgpaard wel even met kleppen mennen in het weiland.... Ja
geloof me... je krijgt het hoofdstel niet eens om.
Zelfs na 1.5 jaar oefenen en prof. hulp (echt kenners) is het niet gelukt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:44

Gisteren eens voor de verandering zonder kleppen gement met Nickey. Die heb ik beleerd zonder kleppen maar daarna steeds met. Nickey reageert echter nauwelijks op de zweep maar wel als hij hem ziet. Ik wou kijken of het beter ging zonder. Nou, ik heb het geweten. Schrikken van alles, bij het meer bijna geschaard en ik keiharde galop er zomaar ineens vandoor. Eén brok spanning. Voor mij met kleppen dus.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:19

Voor mij dus niet....
Ik heb mijn pony's zonder beleerd en laten een tijdje kleppen gebruikt, toen ging beide prima.
Maar recent met de vos weer eens met kleppen gemend maar mijn god wat was dat dier bang. Hij hoorde van alles en zag niks, gewoon pure paniek!!
Gelukkig heb ik dit achter het huis gedaan op een weg waar weinig verkeer komt, maar ik doe het nooit weer. Mocht de pony ooit verkocht worden, dan zal ik een toekomstige eigenaar ook echt op het hart drukken hem nooit met kleppen te mennen. Het was echt niet verantwoord.
Zonder kleppen schrikt hij ook regelmatig, maar komt heel snel weer tot zichzelf in tegenstellig tot met kleppen hij bleef maar in paniek.
Dus nogmaals het verschilt per paard (en waarschijnlijk ook per menner).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:11

Ik beleer dus meestal mét oogkleppen. Onze merrie die al aantal jaar voor de wagen loopt, heb ik eigenlijk nooit echt uitgeprobeerd zonder kleppen. Wel rijd ze ook veel zonder kleppen gewoon ohz. buiten de wei.

Ik ben van plan het wel eens te gaan proberen, maar daar wacht ik nog even een tijdje mee. Ze is net herstellende van een ongeluk met de wagen, vandaag DA geweest en we mogen qua beweging e.d. weer rustig opbouwen (vanwege diepe sneen in haar achterbenen net boven de kootholte, trekt nu weer ontzettend mooi dicht) en lijkt me nu niet echt verstandig om binnekort dat te gaan proberen, laat ik eerst maar eens kijken of ze echt een 'trauma' heeft opgelopen van het ongeluk. Knipoog

Maar daarna zou ik het zeker wel eens willen proberen, en dan ook een klein stukje op de trens waarmee ze ohz. word gereden. Had dit idee al veel langer, maar is er nooit echt van gekomen Knipoog

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:42

Ik men zonder oogkleppen. de pony waar ik mee men vind niks eng, kunnen vrachtwagens langs tractoren en noem maar op.
Ze is wel beleerd met oogkleppen en stang. maar ik ging het is proberen zonder. omdat ze de stang niet in wou nemen. en met mennen steigerde ze snel en liep ze niet fijn. toen een enkelgebroken ingedaan. en daar liep ze beter op. toen zonderoogkleppen en een robart bitje. en daar loopt ze heel fijn op.