[AR] [DISCUSSIE] AR subforum: wat hoort er wel en niet op thuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: [DISCUSSIE] AR subforum: wat hoort er wel en niet op thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:39

Voorstellen lijkt me vrij overbodig?
Zoals ook al meerdere keren herhaald is, oude koek is niet erg mits het onderwerp niet al voorkomt op de eerste pagina. Het lijkt mij een simpele moeite om even de eerste pagina van AR door te kijken, of jouw topic erbij staat. En volgens mij wordt er dan ook wel een redelijk antwoord gegeven.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:49

Echwel:
Daar geef ik je gelijk in. Echter is het erg moeilijk om hierin een lijn te trekken. Van de ene kant wil je niet steeds dezelfde vragen en discussies maar van de andere kant krijg je wel door dat er steeds meer (nieuwe) mensen komen nieuwe inzichten en ideeen. Hele moeilijke keuze dus. En daarna; wat wel en wat niet? Mag een minder ervaren persoon de standaard dingen niet meer vragen omdat die in de faq staan (Die idd lange na niet altijd gelezen wordt helaas)?

Sjonnie:
Wat je in je laatste post aangeeft is dus eigenlijk dat newbee vragen/herhalings vragen mogen míts het niet op de eerste pagina te vinden is? Dus ook de dingen die in de FAQ staan?

Blackdevils:
Je hebt PB.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:41

Vragen mogen gesteld worden, liever dat ze wat vragen dan dat ze zomaar wat doen. Maar er worden veel 'loze' vragen gesteld. Vragen waar de FAQ bijvoorbeeld al een groot antwoord op geeft en de rest van de vraag kan je niet beantwoorden omdat je geen info hebt over aanspanning etc. Een vraag als; Bij de buurman staat een shet en een wagen, hoe knoop ik het achter elkaar? Daar kan ik persoonlijk niet zoveel mee. En zo zijn er nog oneindig meer van dit soort vragen te bedenken. Neem nu ook bijvoorbeeld een vraag; is het KB verplicht? Daar gaan echt mijn haren van overeind staan.

Natuurlijk, het zou geweldig zijn als er iedere dag 5 nieuwe onderwerpen aangesneden worden. Maar dat gebeurd niet, krijg je ook niet voor elkaar. Het is daarom ook onmogelijk om geen herhalingstopics te krijgen. En om nu iedere 'newbee' alle pagina's van AR door te laten kijken lijkt me ook wat overdreven.
Ik wil best antwoorden op vragen, hele simpele vragen is ook geen probleem. Maar het wordt vervelend als persoon nummer 1 op maandag een topic opent over iets en persoon nummer 2 opent op woensdag een topic met exact dezelfde vraag. Dat is een beetje het probleem van AR. En wellicht het probleem van de gehele samenleving; men is te lui om verder dan hun neus te kijken.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:26

Met het met Sjonniej eens wat betreft vragen stellen e.d., voorstellen lijkt mij ook niet echt wat toevoegen.

Volgens mij is het grootste 'probleem' het imago hier op AR, dat er alleen maar gekat wordt en scherp gereageerd en dat je er als 'nieuweling' niet zomaar tussenkomt.

Misschien dus wel de moeite waard daar wat aan toe doen. Reageer vriendelijk of reageer níet. Op vorige drukken is geen kunst. Laat iemand anders die het wel op kan brengen dan netjes verwijzen naar de FAQ of een uitleg geven. Wie weet komen er dan steeds meer mensen die wél een vraag 'durven stellen', en regelmatiger terugkomen, met misschien wel interessante dingen om over te 'discussieëren'.

Ik wil niet zeggen dat het beeld dat er over AR is klopt, maar het ís er wel. Laten we er dan ook wat aan doen om dat vooroordeel/gevoel de wereld uit te helpen. Volgens mij komt het mennen steeds meer op, vooral onder jongvolwassen, dit zou juist een erg leuk stuk van Bokt kunnen worden.

Zal eens een stukje schrijven binnenkort, pmen naar Ibbel?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:11

Wat betreft repeterende vragen ben ik het met Sjonnie eens, even verder kijken dan je neus lang is kan geen kwaad
Zoals idd die vraag van het koetsiersbewijs, is een kwestie van googlen en je weet het.

Voorstellen zie ik ook geen heil in,wat betreft die site is het voor mensen die iets zoeken makkelijk dat het op 1 site staat, het jeukt je toch niet als het in de sticky komt??

Pink ik denk dat als iemand die veel op AR zit temt van dit is net ter sprake geweest, miss een uitwisseling via pb aangenamer is dan dat domme mailtje wat je nu krijgt.
ik persoonlijk hou wel van een beetje feedback.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:16

Sjonnie:
Mooi verwoord, kan me er op deze manier totaal in vinden. Denk dat we hier ook wel iets mee kunnen, mits de rest erachter staat uiteraard Lachen

II:
Klopt, dat imago hangt er wel een beetje, of het expres is of niet. Zou fijn zijn als dat weg viel, maar dat valt misschien deels al weg als de vragen wat netter onderbouwder zijn en niet nog 3 dezelfde afgeranselde vragen op pagina 1 staan.

echwel:
Klopt, dat is een punt wat ik ook mis in de tems. "Vroegah" kon je via een klein kader even feetback geven, al was het maar "bedankt voor je tem ik kijk erna". Nu moet je daarna 'helemaal' een pb gaan maken. Dat is 1 keer met een specifieke vraag geen ramp, wel als je zo'n 30 tems op een dag afhandeld Knipoog.
Maar ook dit koppel ik terug richting het team. Heb je gelijk in!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:22

Misschien een edee om dat bij AR waar weing getemt word en een klein groepje mensen is, wel de moeite daarvoor nemen.

Ik kan me voorstellen dat dat bij andere topics veel meer is, maar zeker hier is een beetje band scheppen met de mensen die de moeite nemen op AR te kijken niet weg.

En zoals ik zei bij rijtechnisch is een sticky waarin staat, hoe rij ik mijn paard aan de teugel
Zoiets zou hier voor beginners miss ook erg fijn zijn.
A omdat het niet wegzakt.
B je daar een heleboel vragen en antwoorden in kwijt kunt.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:51

Sticky is een inderdaad een goed plan.

PH, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Daarom vind ik het ook een goed idee de FAQ een andere naam te geven, zodat er eerder naar gekeken wordt.

Feedback op tems is indd een goed idee.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:57

Wat bedoel je met de band Echwel? Snap je bericht niet 100% (denk ik)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:05

wellicht beginnen met ons hk topic weer nieuw leven in te blazen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:07

Pink_Horizon schreef:
Wat bedoel je met de band Echwel? Snap je bericht niet 100% (denk ik)

De band tussen mod en tussen gebruikers..

palousa_boy schreef:
wellicht beginnen met ons hk topic weer nieuw leven in te blazen?
Heeft niemand van ons behoefte aan.
Wij die dat willen hebben gewoon voldoende contact..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:22

dus jij staat ook niet open voor nieuwe mensen die al dan niet via dat topic zich bij 'wij die dat willen' willen voegen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:37

Wat let je om zelf het leven in te blazen en nieuwe mensen te zoeken.

Daar is geen wet tegen hoor, ga je gang, alleen wij die elkaar heel goed kennen en elkaar vaak zien, hebben er geen behoefte aan.
Let it be.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:51

het is maar een idee..
als jij betere ideeen hebt om mensen naar ar te trekken, is dit je kans om te roepen...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:53

Wat heeft het AR forum in hemelsnaam met een huiskamertopic te maken..??
Sorry hoor maar dat heeft helemaal geen verband met elkaar..
Zouden we dan ook bij alle meetings gelijk iedereen moeten uitnodigen, nou dacht het niet..

Het gaat over AR en niet een lüllig huiskamertopic..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:04

al houd je een meeting in je eentje, maakt mij dat nou uit..

moet jij verder eens kijken wie via een topic in de huiskamer op een ander topic of forum uit komt, zal je nog verbazen..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:56

Echwel schreef:
Daar is geen wet tegen hoor, ga je gang, alleen wij die elkaar heel goed kennen en elkaar vaak zien, hebben er geen behoefte aan.
Let it be.

I rest my case...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:08

Het HK-topic is van niemand. Dus als iemand de behoefte heeft daar in te gaan posten: prima. Zeg ook niet dat ik er niet meer in zou komen. Het feit ligt er nu eenmaal echter dat de 'vaste kern' elkaar regelmatig spreekt en ontmoet. En de HK voor het behouden van contact niet strikt noodzakelijk is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:39

Albertine_N schreef:
Het HK-topic is van niemand. Dus als iemand de behoefte heeft daar in te gaan posten: prima. Zeg ook niet dat ik er niet meer in zou komen. Het feit ligt er nu eenmaal echter dat de 'vaste kern' elkaar regelmatig spreekt en ontmoet. En de HK voor het behouden van contact niet strikt noodzakelijk is.

Daar ben ik het mee eens Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:12

SiCa schreef:
Echwel schreef:
Let it be.

I rest my case...
Dit gaat nog steeds over dat HK topic, wil toch niet zeggen dat op de rest van AR niemand meer komt koijken.
Het wil nou eenmaal zo dat we elkaar regelmatig op wedstrijden en prive zien.

Dat komt omdat het wedstrijdwereldje binnen de mensport nou eenmaal heel klein is, en je elkaar bijna allemaal kent.

Dus leg mij dat rest my case dan eens uit...

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:15

SiCa schreef:
Het is toch een vrij vaste kliek, vind ik zelf, waar lastig tussen te komen is als 'gewone'bokker.

Hier had ik het over Echwel, dat maakt het voor mij minder leuk om op AR te komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:28

Maar dat heeft niets met een hK topic te maken.
We zijn geen kliek, toevallig zijn we bijna allemaal wedstrijdrijders, en kennen elkaar daardoor heel goed.
Ikzelf ken Sjonnie al vanaf ze een uk van 8 jaar was.
Dat is omdat we in het dagelijkse leven elkaar ook vaak zien en ontmoeten, hetzij op wedstrijden hhetzij op districtsvergaderingen, en noem maar op.

Als er iemand bij ons komt staan en zegt Ik kom ook op bokt, wordt deze persoon echt niet genegeerd hoor.

Maar bijv. de wedstrijd in Winterswijk lopen we op 3 á 4 na allemaal rond, wil niet zeggen dat we niet met menners buiten bokt omgaan hoor.
Het hele wedstrijdcircuit van sgmw is een grote kliek.

Maar dat is bij endurance ook, dat is nou eenmaal zo , omdat het een beperkt groepje mensen is wat deze wedstrijden beoefend.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:09

En @ Sica: wat Echwel zegt klopt wel, toevallig ben ík dus niet echt een wedstrijdrijder (hopelijk een wedstrijdrijder in wording voor de toekomst, eerst maar eens studie en hopelijk straks een marathonwagentje) ik rijdt recreatief met een shetlander en vierwielig koetsje. Ik men al zo'n 4 a 5 jaar, en ben al een aantal jaar actief op bokt, maar pas sinds ongeveer 1,5 jaar een beetje actief op AR. Eerder keek ik alleen maar naar reacties en topics op AR. Ondanks dat ik niet een echte wedstrijdrijder bent, maar een recreatieve menner ben ik volgens mij (al zeg ik het zelf) wel tegenwoordig behoorlijk geintegreerd in AR. Mensen respecteren mijn mening en mijn kijk op de zaak, en ik reageer zowel met tips en adviezen in geplaatste topics, als dat ik zélf af en toe eens hier kom om advies te vragen. Ik heb nog nóóit negatieve, belerende of niet-aardige reacties gehad op topics die ik hier heb geopend.

Ik ben van mening dat je best wel als 'nieuweling' op AR kan komen en gewoon 100% meetelt, je wordt ook normaal behandeld, mits je dus niet één van die penny's bent die denken even een shet voor de kruiwagen of een ander krakkemikkig karretje te knuppen en dan bij ons vragen te stellen als 'hoe moet het tuig' etc. Dáár word inderdaad soms nogal onvriendelijk van onze kant gereageerd. Open je echter als serieuze wedstrijdmenner en nieuweling, of als recreatieve menner en nieuweling op AR een nieuw topic waar je om tips en adviezen en meningen vraagt, dan wordt er in principe normaal geantwoord Knipoog

Edit: toevoeging: dus ook als 'normale bokker' kun je hier volgens mij wel een beetje 'tussenkomen' en kun je gewoon je vragen stellen Knipoog

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:27

SiCA: ik ben het toch niet met je eens. Zelf ben ik geen wedstrijdmenner. Zelfs recreatief zit ik maar heel af en toe op de bok, maar ik heb wel het gevoel geaccepteerd / gerespecteerd te worden hier op [AR]. En dan ken ik eigenlijk bijna niemand IRL van de bokkers !
Oké, in de meeste mentechnische topics lees ik alleen maar en post ik niet. Puur omdat ik vind dat ik daar de kennis ook niet voor heb om op te antwoorden !

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:24

ik lees heel veer op AR, maar posten doe ik niet vaak. meestal omdat het goede advies dan al is gegeven en ik ook van de samengestelde wegdstrijden niet veel weet (alleen d/v).

wat al meerdere keren in dit topic is gezegd en wat ik ook wel zou willen zien is een apart foto topic. daar leren mensen best veel van en kun je ook goede uitleg geven.

verder vindt ik ook dat de "shet topics" gewoon verplaatst moeten worden of op slot er zijn gewoon te vaak dezelfde vragen.

verder vindt ik Ar best informatief, als ik er een beetje de goede tpoics uit vis.