[AR] Mennen jullie wel eens alleen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Re: Mennen jullie wel eens alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:02

Mijne loopt ook iedere dag buiten...maar dan wel op het land *graas graas*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:23

Ah, juist, bij ons komen ze van oktober tot april of mei niet in het grasland!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:31

Met onze shetlander men ik nog wel eens alleen, dat durf ik wel aan bij haar. Die dame ken ik door en door, schrikt nergens van. Tuurlijk er kan altijd wat gebeuren, maar de kans is bij haar niet zo groot.

Met onze tinker met de huifkar nemen we altijd een hulpkoetsier mee, ook omdat de tinker nog niet zo ervaren is en het toch een stuk groter is dan een shetlandertje.

Maar over het algemeen men ik nooit alleen omdat wij tochten doen en dan heb je altijd iemand bij je.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:10

MoniqueT schreef:
Wij hebben inderdaad letterlijk een winterstop. De paarden gaan elke dag naar buiten, hebben hun beweging dus wel, maar er wordt niet getraind, gelongeerd, gereden of wat dan ook. Gewoon omdat we dan niet trekken, wat gezondheid betreft. Dat betekent dat wij elk seizoen vanaf maart zo'n beetje weer op gaan bouwen qua conditie en vanaf eind oktober het weer terug naar af is. En nee, wij rijden geen wedstrijden, maar hebben in de zomer een sterk span paarden voor de wagen. In de winter zijn het gewoon gezelschapsdieren. Ik poets, knuffel en praat héél veel met ze;-)

Poe, petje af hoor, dat vind ik knap Lachen ik zelf zou dat niet echt kunnen en leuk vinden, vooral als je trots bent op de bere goeie conditie die je hebt opgebouwd... Maarja, ik moet zeggen, sindsdien ik doordeweeks in groningen woon, vanwege mijn studie, ga ik weer of geen weer gewoon naar buiten... En ja, ik ben dan wel vaker ziek of strontverkouden Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:16

Paulusjuh schreef:
Mijne loopt ook iedere dag buiten...maar dan wel op het land *graas graas*

Inderdaad, dat probleem ken ik. Ook al groeit er nauwelijks gras, dan is er nog wel het nodige hooi om te vreten. Resultaat als ze maar een paar weken stilstaat: Tonnetje rond en conditie is naar beneden gezakt.

Vooral omdat ze onze fokmerrie is, en ieder jaar gedekt wordt, laat ik haar toch altijd graag tot ong. 2 a 3 weken voor de uitgerekende datum gewoon lekker doorwerken. Natuurlijk maken we het minder lang en minder zwaar, maar madame geniet er super van, ik ook, en het houdt haar in conditie, dan is ze niet straks helemaal kapot van de bevalling. 2 weken na het veulenen zijn we al weer rustig aan het opbouwen Knipoog

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 19:50

Idd bij mij hetzelfde resultaat. Ik wil graag dat ze van de zomer weer flink op conditie is. Ik zal daarom nu al hiermee moeten beginnen.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:26

Met het enkelspan men ik eigenlijk vrijwel altijd alleen. Er is gewoon niemand die mee wil Scheve mond
Ik zoek dan wel de rustige weggetjes op en ga niet lopen stunten, draai liever om als ik denk dat het ergens fout kan gaan.

Met het tweespan men ik nooit alleen. Ik heb ze dus ook niet zo vaak meer in tweespan staan want er is nooit iemand om te helpen en dan houd het gewoon op.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:46

viola schreef:
Isapaardje schreef:
Maar geloof dat je eens had verteld dat je bij jou eigenlijk altijd die doorgangen heb wil je een beetje leuk rijden.

Ja klopt. Ze staan aan ieder begin en eind van een bospad. En de stukjes bos zijn steeds onderbroken door wegen (soms drukke 80 km/u wegen met veel vrachtverkeer, waar ik dan ook altijd op het fietspad rijdt).

dit is zo'n mendoorgang:
Afbeelding

Deze is vrij breed overigens; die lukt wel alleen Cool
Niettemin kan mijn shet met haar korte pootjes niet over dat "stompje" stappen en moet ik daar toch even snel omheen sturen, zodat het vervolgens wel recht onder de wagen doorgaat en ik niet een van mijn schijfremmen aan gruzelementen rijd Haha!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:53

Isapaardje schreef:
Niettemin kan mijn shet met haar korte pootjes niet over dat "stompje" stappen en moet ik daar toch even snel omheen sturen,

kan ie niet springen dan?

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:14

Mmmm, de mijne zou geen 2 keer nadenken en er rond gaan denk ik...
Ik twijfel eraan of ik genoeg overtuigingskracht zou hebben om hem over zo'n smal dingetje te laten springen (net zoals ik te weinig overtuigingkracht heb om hem in galop niet over de plassen te laten springen Clown )

Ziet er wel een leuke omgeving uit voor de rest. Daar kan ons 'plaatsjemetwatbomenen3kruisendewegjes' dat ze een bos noemen nog wat van leren Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:21

Ik men altijd alleen. Ik ben gewoon graag alleen en tsja, met zijn tweeen is inderdaad verstandiger. Maar pony is doorgaans ook superbraaf. Ik denk dat ik met een heel onrustige pony wel iemand mee zou nemen.

aart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 01:30

Paulusjuh schreef:
Gekke sprongetjes maakt ze wel eens, maar daar ben ik niet 'bang' voor. Ze zal het niet op een rennen zetten zomaar (athans dat is nog nooit gebeurd). Ze is heel koel in der koppie..je kan er als het ware een bom naast laten ontploffen haha.

Verkeersmak is ze idd wel. Ik rijd voornamelijk nu met de fiets buiten of wandelend, en heb vroeger ook veel gereden. Ben liever met haar buiten als in de bak...Het enige enge zijn tractors, maar ook dat gaat wel steeds beter. Hier deinst ze nog wel eens voor terug.

dan moet je proberen om zo te rijden dat je geen tractors tegenkomt ik men met een gelderse merrie die ook bang is voor tractoren maar rij wel alleen maar rij dan wel zoveel mogelijk die wegen waar weinig trekkers rijden

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:10

Ja, wanneer ik voor het eerst alleen ga wil ik idd even naar het industrieterrein (op het fietspad dan hoor). Om even te kijken hoe het gaat. Ik moet ongeveer 400 meter over een gewone weg waar men 60 mag rijden, en waar af en toe met een trekker langskomt. Dit is een paralelweg van de snelweg zegmaar, dus het druktst in de spits! (dan ga ik dus niet:))

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:34

PRIMEEEEEUUUURR!!!

Vandaag dan eindelijk alleen wezen mennen met me shetje!
Ik moet zeggen dat het echt supergoed is gegaan. Ze luisterde netjes naar mijn stem en liep heel relaxed en liep lekker door.

Ohh ik ben zo trots! Volgende week weer!
Of misschien deze week nog wel !! Cool

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:56

Heej paulien !!

Wat gaaf zeg Haha!

Echt super !!!

haha ik zou wel een keer bij joy willen kijken hoe ze er nu uit ziet !!

maar ik had laatst foto;s beken nu ziet ze er inderdaad wel mooi uit Haha!

XxX:D kusje aan JOOYYY:D & jou natuurlijk Lachen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 21:58

Op dit moment ziet ze eruit als een beertje dat al een hoop haartjes verloren is, haha! Is lekker zacht nu!

En verder...tsja...ze is wat gespierder dan toen jij der nog kende Knipoog denk ik

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:26

Paulusjuh schreef:
PRIMEEEEEUUUURR!!!

Vandaag dan eindelijk alleen wezen mennen met me shetje!
Ik moet zeggen dat het echt supergoed is gegaan. Ze luisterde netjes naar mijn stem en liep heel relaxed en liep lekker door.

Ohh ik ben zo trots! Volgende week weer!
Of misschien deze week nog wel !! Cool

Goed hoor, gefeliciteerd Lachen Fijn dat het zo goed is gegaan, is gelijk een boost voor je zelfvertrouwen he Knipoog Veel succes nog met komende ritjes Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:27

Met mijn enkelspan shet ga ik alleen, met het 2span met zijn 2én want dat loopt nog niet zo super!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:58

i knew you can do it:D:D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:03

BlackDevils schreef:
Isapaardje schreef:
Niettemin kan mijn shet met haar korte pootjes niet over dat "stompje" stappen en moet ik daar toch even snel omheen sturen,

kan ie niet springen dan?

Ze kan wel springen, maar wat als ze scheef springt en de voorkant van kar schiet tegen zo'n paal? Dan "hangt" ze ineens vast in het tuig lijkt mij zo.

Het is misschien doemdenken, maar ik zie een vrij spannend scenario voor ogen in ieder geval. Ik stuur er dus even om heen (maar soms gaat ze iets te enthousiast ineens dan links of rechtsom en zitten we alsnog vast ... vandaar dus bijrijder Clown )

Ik zou juist weer eerder zonder bijrijder de woonwijk in gaan rijden. Een bijrijder kan toch ook niet veel doen als de boel aan de kletter gaat en ik weet in ieder geval zeker dat ik niet vast kom te zitten tussen opgestapelde takken en te smalle mendoorgangen Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:41

Toch knal ik dan liever tegen een stapel takken dan tegen een paar kinderen Nagelbijten / Gniffelen

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:46

Dat is waar Sjonniej, maar het is allebei geen ideaalbeeld van een leuk mentochtje...

mennen16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:26

binnenkort komt er in de mensport een stukje over alleen mennen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:44

Sjonniej schreef:
Toch knal ik dan liever tegen een stapel takken dan tegen een paar kinderen Nagelbijten / Gniffelen

Hmm, ja, daar heb je wel gelijk in Duivel

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:44

mennen16 schreef:
binnenkort komt er in de mensport een stukje over alleen mennen

Handig om even te weten, bedankt, ben benieuwd wat ze hier in gaan zetten; zouden ze het positief/neutraal of negatief belichten? Sigaar