Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MoniqueT schreef:Wij hebben inderdaad letterlijk een winterstop. De paarden gaan elke dag naar buiten, hebben hun beweging dus wel, maar er wordt niet getraind, gelongeerd, gereden of wat dan ook. Gewoon omdat we dan niet trekken, wat gezondheid betreft. Dat betekent dat wij elk seizoen vanaf maart zo'n beetje weer op gaan bouwen qua conditie en vanaf eind oktober het weer terug naar af is. En nee, wij rijden geen wedstrijden, maar hebben in de zomer een sterk span paarden voor de wagen. In de winter zijn het gewoon gezelschapsdieren. Ik poets, knuffel en praat héél veel met ze;-)
Paulusjuh schreef:Mijne loopt ook iedere dag buiten...maar dan wel op het land *graas graas*
viola schreef:Isapaardje schreef:Maar geloof dat je eens had verteld dat je bij jou eigenlijk altijd die doorgangen heb wil je een beetje leuk rijden.
Isapaardje schreef:Niettemin kan mijn shet met haar korte pootjes niet over dat "stompje" stappen en moet ik daar toch even snel omheen sturen,
Paulusjuh schreef:Gekke sprongetjes maakt ze wel eens, maar daar ben ik niet 'bang' voor. Ze zal het niet op een rennen zetten zomaar (athans dat is nog nooit gebeurd). Ze is heel koel in der koppie..je kan er als het ware een bom naast laten ontploffen haha.
Verkeersmak is ze idd wel. Ik rijd voornamelijk nu met de fiets buiten of wandelend, en heb vroeger ook veel gereden. Ben liever met haar buiten als in de bak...Het enige enge zijn tractors, maar ook dat gaat wel steeds beter. Hier deinst ze nog wel eens voor terug.
Paulusjuh schreef:PRIMEEEEEUUUURR!!!
Vandaag dan eindelijk alleen wezen mennen met me shetje!
Ik moet zeggen dat het echt supergoed is gegaan. Ze luisterde netjes naar mijn stem en liep heel relaxed en liep lekker door.
Ohh ik ben zo trots! Volgende week weer!
Of misschien deze week nog wel !!
BlackDevils schreef:Isapaardje schreef:Niettemin kan mijn shet met haar korte pootjes niet over dat "stompje" stappen en moet ik daar toch even snel omheen sturen,
kan ie niet springen dan?
Sjonniej schreef:Toch knal ik dan liever tegen een stapel takken dan tegen een paar kinderen
mennen16 schreef:binnenkort komt er in de mensport een stukje over alleen mennen