Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arinda schreef:ff over dat straffen..wat versta je dronder want het paard kan blijven lopen of je negeren en je drijft hem niet op dusgeen arbeid..... tog of zit ik dr nu heel ver naast
laurae schreef:Een paard kent maar 1 soort taal: dat is die van paarden onderling. Als wij met paarden willen communiceren zullen wij die taal zoveel mogelijk moeten kopieren.
laurae schreef:als je een paard los laat in een bak zal hij heus niej op de hoefslag naar je gaan staan kijken van en nou die gaat uit zich zelf wel lopenJe staat dus niet stil in de bak, je geeft het paard een join up. En wat doe je met een join up: je jaagd het paard van je weg met lichaamstaal (dat je geen zweep gebruikt betekend niet! dat je een paard niet dwingt). ..
Ilindra schreef:Daarmee doe een paard toch echt te kort.
Ze zijn echt wel zo intelligent om onze mensencommando's te (leren) begrijpen.
Een hoop non-verbaal zoogdierengedrag komt bovendien op hetzelfde neer, ook dat van een mens.
Ik denk dat het voor een paard duidelijker is als een mens zich als een mens gedraagt en een paard zich als paard gedraagt.
arinda schreef:als je een paard los laat in een bak zal hij heus niej op de hoefslag naar je gaan staan kijken van en nou die gaat uit zich zelf wel lopen
arinda schreef:zullen ze zeker wel begrijpen dat kan je aanleren..helaas maar het bewijs ervan is dood...
laurae schreef:Een paard zal het nooit van zijn leven begrijpen als jij tegen je paard zegt ga terug.
RoWyGo schreef:ik heb een vraagje, ik wil me wat meer in horsemanship gaan verdiepen, en ik vroeg me af wat een Join-up is? wat doe je dan precies?