[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:39

Bedankt assie :)

Jawel voor impuls rubriek moet je een speciale (gratis) BB startpas aanvragen volgens de site!

Of dat moet voor mennen weer anders werken... maar anders verschijnt er geen optie in beeld om 'paard' te selecteren bij het inschrijven.

Maar ze zijn er dus blijkbaar niet goed op voorbereid dat je zowel onder het zadel actief kunt zijn als met mennen, haha. Bug in het systeem?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:43

Oh, misschien is dat dan veranderd per 1-4-2022, maar eerder hoefde je alleen lid te zijn van de knhs. Ik moet me nog inlezen in de nieuwe reglementen.
Eerder stuurde je dan gewoon een mailtje naar de organiserende vereniging, geef je aan dat je KNHS lid bent met evt je relatienummer en dan werd je op de startlijst gezet. BB gaat toch niet naar de KNHS toe in de uitslagen.
Maar nogmaals, ik moet me nog even inlezen in de nieuwe reglementen, dus misschien hebben ze het nu aan banden gelegd.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:45

Ik heb een tijdje onder het zadel en mennen gereden. Half jaar terug gestopt, maar ik heb nooit deze problemen ervaren idd. Maar ik was hoofdlid bij een rijvereniging en was extra lid bij een geheel andere menvereniging. Weet niet of Day ook verschil maakt?

Mijn zus heeft vorig jaar al eens impuls gestart met mennen met een pony van mij, maar daar hoefde ze toen geen startpas voor aan te vragen. Ze kon gewoon zo starten, maar kan idd veranderd zijn ondertussen ja ;)

assie

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:55

In mijn geval ben ik bij dezelfde vereniging lid. De MV, RV en PC. Ik kan in het eerste scherm tussen de 3 wisselen. Maar wellicht moet jouw vereniging je eerst als mennend lid aanmelden vóór je tussen de twee kunt wisselen. Unleash, heeft jouw vereniging überhaupt een mennende tak?

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:04

Nope! Heeft geen mennende tak.
Maar ik kan de vereniging niet uitzetten of deselecteren.
Wil sws veranderen van club. Naar 1 die dichterbij is én dus indd een mentak heeft na ik dit allemaal weet!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:27

Unleash schreef:
Hoop dat iemand hier het weet! Kom er online in ieder geval niet uit.
Heb nu wel een reguliere startpas aangevraagd voor mijn pony, maar er staat daar niks bij of het een startpas is voor onder het zadel of voor mennen. Verwarrend is het in ieder geval wel.

Als je lid bent van de knhs dan komt die functie naar voren. Ben je geen lid, maar ben je wel in het verleden lid geweest en kan je dus wel inloggen, dan heb je die optie niet.

Ik had hetzelfde. Ik ben vroegah lid geweest en kon daarom wel inloggen, ik kon alleen echt helemaal nergens de knop vinden voor het aanvragen vd menlicentie. Toen bleek dat mijn club mij niet lid had gemaakt. Dat was in mum van tijd geregeld en toen kwam de optie opeens wel naar voren :D

Als je nog geen wagennummer hebt dan moet je sowieso bellen. Blijkbaar kan dat niet automatisch online in het proces gedaan worden.

Wat betreft bitten en hoofdstellen: het is inderdaad puzzelen en de keuze is niet reuze. Bij het mennen is wel veel meer toegestaan dan bij het tuigen. Dat scheelt.

Ik zie trouwens op social media steeds oproepjes voorbij komen voor sponsorruiters...zo jammer dat niemand een sponsormenner zoekt :')

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:26

Ik ben gewoon lid van de knhs en Heb geen startpas of menlicentie.. voor de impuls mendurance moest ik me gewoon via een formulier op de website van de mendurance aanmelden en daarbij mijn relatie nummer opgeven.. was heel simpel gedaan eigenlijk..
Hoe het in de andere mensport takken gaat weet ik verder niet

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:45

Mendurance is inderdaad anders dan dv en swm qua aanmelden en startpas.
Ik heb inmiddels de wijzigingen doorgelezen en daar staat niets in over dat aanmelden veranderd.

In het geval van unleash moet de vereniging waar ze lid van is zelf zijn aangemeld als menvereniging. En ze moeten haar vermoedelijk aanmelden als lid van de menvereniging.
Daarna kan ze dan de startlicentie aanvragen.

Voor impuls wedstrijden gewoon even een mailtje naar de organiserende vereniging. Dan is een startpas niet nodig

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:22

M - debuut is een feit *\o/* . Lang verhaal kort: ik controlfreak, lag om 08.30 uur al 45 minuten achter op schema door een stroomstoring en het alarm dat afging. Daar word ik héul zenuwachtig van en dat komt meestal niet meer goed gedurende een wedstrijddag. Maar wist mezelf vandaag te herpakken, kwam op tijd op het wedstrijdterrein, en in plaats van als een koploze kip rond te lopen heb ik mezelf 'gereset' . Resultaat: een heel brave merrie. twee redelijke proeven tijdens mijn M - debuut en met twee winstpuntjes weer naar huis. Heel tevreden! *\o/*

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:06

Unleash schreef:
Nope! Heeft geen mennende tak.
Maar ik kan de vereniging niet uitzetten of deselecteren.
Wil sws veranderen van club. Naar 1 die dichterbij is én dus indd een mentak heeft na ik dit allemaal weet!

Voor een menstartkaart dien je lid te zijn van een knhs menvereniging. Zo ben ik ook van 2 verenigingen lid puur om mijn startkaart o.h.z. en voor de wagen.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:13

Mijn wedstrijddoel voor dit jaar om toch eens B te starten met mijn 4 jarige. Dit alleen op onze eigen georganiseerde wedstrijden. Verder start ik hem meer o.h.z dit jaar.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:43

Super goed Gem! Gefeliciteerd

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:56

Gefeliciteerd Gem! Goed dat je de de stress kwijt bent geraakt.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:45

@Gem gefeliciteerd *\o/* :D super goed dat je jezelf herpakt hebt.

Wij hebben gisteren weer een heerlijke mendurance gereden! Met een gemiddelde van 13,7km/u (max is 14km/u) en een hartslag van 52! (Max 64)

Daarom een eerste prijs voor deze kleine topper <3
Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:07

Gem: ja! Eindelijk :D Top gedaan!!!

Jenkins: gefeliciteerd, wat een mooi resultaat!!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:47

Afgelopen weekend naar de oefenmarathon in putten geweest. Maar vor mijn paard bleek dit toch nog een te grote stap. Het was de eerste keer dat we met hem op pad gingen en het terrein met alle drukte, vrachtwagens, paarden en muziek maakte hem heel gestresst. Zijn stalbuurvrouw was gelijk aan de beurt en toen zij uit beeld was werd hij helemaal ongedurig. We hebben hem toen maar ingespannen maar moesten nog 1,5 uur inrijden voor we aan de beurt waren. Helaas werd hij daar niet echt kalmer van. Het A traject ging nog wel, maar bij het begin van het B traject was hij heel opgefokt. Nadat we ingehaald werden was hij bijna niet meer te houden en ben ik gestopt voor er ongelukken zouden gebeuren. Helaas dus geen enkele hindernis gereden. Eenmaal thuis was hij heel blij weer in zijn stalletje te staan. En de dag erna was hij ook weer de rust zelve met het rijden. Nu maar eens verzinnen hoe we dit kunnen trainen, want we willen hem in de toekomst graag wel mee op pad nemen o.a. voor leuke ritten over de veluwe of zo.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:31

Pjer: een marathon is misschien ook wel een grote stap om mee te beginnen. Kan je niet eerst wat dressuur en vaardigheid rijden? Of een buitenrit op een locatie waar je met de trailer heen kan?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:19

Ik denk dat hij vooral moet leren dat op transport gaan niet gelijk betekend dat je hele wereld veranderd (zoals toen hij bij ons terecht kwam, toen was hij ook echt 2 maanden flink van slag) we dachten dat dit wel kon omdat hij normaal echt super rustig is en nergens echt van op kijkt. Hindernissen en vaardigheid hebben we ook geoefend in ons eigen bos en dat vond hij leuk maar hij werd er niet heet van of zo. Zijn stalbuurvrouw ging mee dat hielp hem echt wel op de vrachtwagen, maar zodra de klep open ging en alle drukte op hem af kwam was hij een bonk spanning helaas uit hij dat in extreem lomp en drammerig gedrag. Over 2 weken hebben we een dressuur wedstrijd op stal (en zijn stal kijkt uit op die bak ook) dus we gaan ervaren hoe hij dan is. Het is een fries x tuiger en het tuiger deel maakt wel dat hij nogal expressief reageert op stress. Gelukkig is het niet een binnenvetter die ineens ontploft, maar toch :-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:51

Goed dat je geluisterd heb en gestopt ben. Van veel stress leert niemand wat.

Ik heb afgelopen weekeind de finale van de competitie bij de Noorderkoggenruiters gereden.
Laten we zeggen dat het niet aan Ebje lag :') . Niet lang genoeg los gereden door eigen chaos in m'n planning, 1e proef 198 punten en 1e prijs, 2e proef fout gereden dus hoppa -5 maar toch 195,5 punten en 2e prijs (1 punt achter nr 1), in een groep van 8! Ik had wel fijn gereden op mijn eigen stommigheid na, maar had zeker niet verwacht zo hoog te eindigen.
Ik ben voor de competitie 5e geëindigd, over 6 proeven 1 punt achter nummer 4.

Teller staat nu op 32, dus hoogste tijd om door te gaan naar de M.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:37

Wat zonde van de stress Pjer. Ik zou het inderdaad ook eerst eens wat kleiner proberen op een d/v-wedstrijd. Daar wordt al minder muziek gedraaid en is vaak ook minder publiek. Toch een wat kleiner evenement en minder overdonderend voor de paarden.

Nou Dennis, hop naar de M :D . Is er ook een reden dat je zo lang in een klasse blijft hangen? Toen ik nog startte ging ik over wanneer het thuis goed voelde én ik genoeg punten had. Ik vond de uitdaging van een nieuwe proef altijd zo leuk.
En eeuwig jammer dat het mennen maar 2 proeven per klasse heeft, maar dat is een ander verhaal.

Jenkins gefeliciteerd, wat een super resultaat.

Gem wat knap om jezelf zo te herpakken. Die merrie van jou is toch ook een gouden paardje dan he :)

Het is bijna 1 april dus ik moet alle wedstrijden voor het binnenseizoen 2022/'23 alweer indienen. Ik heb onze wedstrijden altijd op knhs en startlijsten staan. Hoefnet was in mijn overtuiging alleen voor marathons en meerdaagse wedstrijden (en die organiseren wij niet).
Nu zag ik net dat de gewone D/V wedstrijden ook op Hoefnet staan. Waar zoeken jullie op wedstrijden? Hoefnet, startlijsten of knhs? En maak je dan nog onderscheid tussen D/V of MM/SMW?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:09

Ik zoek wedstrijden op mijnKNHS op.

Ik heb begin van het indoor seizoen getwijfeld over te gaan. Maar was er toen echt nog niet klaar voor. Toen besloten om district kampioenschap en competitie nog in de L te rijden, en dat paste precies := .
Ik twijfel nog steeds of ik er klaar voor ben hoor, komend weekeind kan ik mooi nog een keer 'spijbelen' door clinic te rijden ipv wedstrijd O:) .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:00

Ik zoek de wedstrijden op via mijnknhs, dan kan ik ook meteen inschrijven.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:24

assie schreef:
Het is bijna 1 april dus ik moet alle wedstrijden voor het binnenseizoen 2022/'23 alweer indienen. Ik heb onze wedstrijden altijd op knhs en startlijsten staan. Hoefnet was in mijn overtuiging alleen voor marathons en meerdaagse wedstrijden (en die organiseren wij niet).
Nu zag ik net dat de gewone D/V wedstrijden ook op Hoefnet staan. Waar zoeken jullie op wedstrijden? Hoefnet, startlijsten of knhs? En maak je dan nog onderscheid tussen D/V of MM/SMW?

De Hoefnet-kalender is voor alles wat met mensport te maken heeft, dus zowel CAI, SWM, D/V, mendurance, minimarathon, maar ook authentiek rijden, oriëntatieritten, clinics, bijscholingen, Open Dagen en beurzen (zoals Paard & Koets).
Wij bieden een totaal-overzicht op datum, terwijl de KNHS de kalender op discipline aanbiedt. Inschrijven gebeurt echter altijd via MijnKNHS.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:05

Ik zoek het idd ook in mijnKNHS. Vooral makkelijk met het meteen in kunnen schrijven. Plus ik rijd eigenlijk geen marathon met de kleintjes, misschien deze winter een paar leer indoor starten, maar absoluut buiten niet haha.
Hoefnet kijk ik trouwens ook wel vaker op, maar meer naar het nieuws zeg maar hihi

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:42

Ik kende Hoefnet helemaal niet, maar vind het een handige website. Daar ga ik eens vaker op kijken :)