Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SuperPepeijn"]nou als duidelijk wil ik het niet helemaal omschrijven. bovendien laat je een aantal vragen links liggen en gaat dan in op de wat meer abstracte vragen of je geeft dubbelzinnige antwoorden. is de politiek niks voor je?
[quote="Aqua8horse schreef:Waar praat ik me volgens jou onder uit SP?
Volgens mij ben ik juist heel erg duidelijk
Sjonniej schreef:achterdocht? wat bedoel je daarmee???
het is gewoon moeilijk te begrijpen dat jij zonder enig hulpmiddel je paard verzameld kan krijgen als wij daar wel hulpmiddelen voor nodig hebben! Maar we vinden jouw methode niet slecht maar we willen het heel duidelijk uiitgelegd krijgen zodat we het beter kunnen begrijpen en een filmpje/foto kan ons daarbij helpen
nescio schreef:hoi ik vroeg me af wat nou het beste is om je paard mee te longeren ?ik gebruik zelf altijd touwtjes maar heb niet het idee dat ie daar van gaat ontspannen!en dan hangen ze best wel losjes hoor!nou zie ik veel mensen met een passoa maar als ik dat gebruik dan neemt ie helemaal een loopje met me!dan hebben we nog de bijzet teugel maar ik heb het idee dat dat ook niet zo goed werkt.wat vinden jullie het fijnst?
Aqua8horse schreef:omdat iedereen op internet wel hoog van de toren kan gaan staan schreeuwen, maar dat niets zegt over de realiteit en al zeker niet als ze een aantal essentiele dingen verkeerd begrepen hebben.Waarom ontstaat toch al bij voorbaat die achterdocht?
Lovely schreef:ik laat pepeijn ook vaak in de bak rondjes om me lopen zonder iets, gewoon los. daarbij is hij vw/nw en laat ik hem balkjes lopen, overgangen, etc. ga ik longeren met (idd al maar een beetje) begrenzing, dan zie ik toch een stuk meer inzet en power van zijn kant.Gisteravond heb ik maar weer eens gezien dat die begrenzing wel degelijk positief effect kan hebben. Mijn paard staat niet strak aan de bijzets, maar hij krijgt een touwtje dat vrij ruim afgesteld staat, ik wil hem namelijk licht hebben en niet zwaar. Gisteren zag ik weer eens wat dat stukje begrenzing kan betekenen.
Sjonniej schreef:achterdocht? wat bedoel je daarmee???
het is gewoon moeilijk te begrijpen dat jij zonder enig hulpmiddel je paard verzameld kan krijgen als wij daar wel hulpmiddelen voor nodig hebben! Maar we vinden jouw methode niet slecht maar we willen het heel duidelijk uiitgelegd krijgen zodat we het beter kunnen begrijpen en een filmpje/foto kan ons daarbij helpen
Aqua8horse schreef:Jullie weten allemaal hoe een paard correct hoort te lopen. Daar gaat het dus niet om het gaat om de manier waarop dat gebeurd. En dat kan je niet van een foto of een filmpje zien. Waarom nemen jullie dat nou toch gewoon niet aan?
SuperPepeijn schreef:foto's zeggen wel heel veel. bovendien heb jij ook vaak genoeg gereageerd op foto's van een ander, dus daarmee geef je aan dat je dat zelf ook vindt.
eerst zien, dan geloven. en dat kunnen we prima beoordelen hoor, zeker aan de hand van een filmpje.
Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:Jullie weten allemaal hoe een paard correct hoort te lopen. Daar gaat het dus niet om het gaat om de manier waarop dat gebeurd. En dat kan je niet van een foto of een filmpje zien. Waarom nemen jullie dat nou toch gewoon niet aan?
a8h"]
[quote="samsam"]
Uit een ooggetuigenverslag had ik trouwens wel gelezen dat de oprichting/verzameling van je paarden zich nog wel op basis niveau bevindt, misschien dat je daarom geen foto's wil plaatsten?
[/quote]
De oprichting en verzameling is bij mijn paarden afhankelijk van de situatie waar ze zich in bevinden. Daar ga ik zelf niet aan prutsen want dat is onmogelijk voor een mens. Een mens kan nooit een oprichting bepalen van een paard omdat hij de balans niet voelt.
[/quote]
Nou ja zelf schrijf je over hetzelfde paard
[quote="Aqua8horse schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens Kim. Want die grote was bij mij ook licht in de hand en verzamelde zich met gemak eveneens zonder druk. De hogere africhting heeft niets te maken met de nageeflijkheid maar met de oefeningen. )