[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:57

Goed idee Assie, hier helaas ook een beetje te ver vandaan.
Zaterdag naar Houten geweest, districts kampioen West, tweespan ponies geworden, snachts om 1 uur pas weer thuis. En zondag de ponies in de krul gehezen en hun eerste puntje in de M gereden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:28

As zaterdag starten in bergharen dressuur en vaardigheid

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 11:21

Ik start zondag hobby met Duvel enkelspan, ipv tandem. Romy is weer kreupel :-(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:30

Tijd voor Romy's pensioen of niet...?
Niet leuk als ze constant kreupel is en dus pijn, ze heeft wel heel regelmatig..

Hier 6e weer: rondje vaardigheid op onze club.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:15

Flurk schreef:

Hoe laat moet je starten en in welke klasse? Ik rij Z dressuur en vaardigheid, paard en pony

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:57

janneke584 schreef:
Flurk schreef:

Hoe laat moet je starten en in welke klasse? Ik rij Z dressuur en vaardigheid, paard en pony

Ik leen een haflinger annika en start daar 1 z proef mee dat is in de middag. Verwacht niet dat ik nette proef kan neerzetten maar ga wel proberen.
En met mijn eigen pony hjerkinn rijd ik L vaardigheid in de middag.

Heb je gevonden op de startlijst

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 20:31

MelanieB schreef:
Tijd voor Romy's pensioen of niet...?
Niet leuk als ze constant kreupel is en dus pijn, ze heeft wel heel regelmatig..

Hier 6e weer: rondje vaardigheid op onze club.

Ik had haar startkaart, menvereniging ect allemaal al opgezegd. Reed alleen nog tandem voor haar lichte artrose. Zodat ze niet hoefde te trekken. Train ook niet meer zoals vroeger. Volgens de veearts had ze na haar artrose behandeling nog gewoon Z kunnen starten en weer met trainen kunnen oppakken. Dat heb ik niet gedaan we hobbelde alleen nog beetje in stap en draf tandem.
Nu de pech dat zij en ook een andere pony op stal nu hoefbevangen zijn geworden. Dat heeft ze nog niet eerder gehad. De dierenarts zei dat deze week er heel veel pony's in de omgeving hoefbevangen zijn geworden. Het is steeds wat anders. Haar artrose is nu helemaal onder controle en met aangepast werk had ze daar geen last meer van.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:09

Hebbem jullie ook een starpad gehad van de knhs die universeel is? Met daarbij een brief dat hij gelimiteerd is?

Ik zou eerste stantie vandaag in Bergharen starten, die was vol dus toen hebben ze maar mensen geweigerd, waar ik er 1 van was. Toen haaksbergen, ook vol. Maar er was een uitvaller dus mocht ik toch starten, is het nu afgelast vanwege het weer -O-

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:17

lobkew schreef:
Hebbem jullie ook een starpad gehad van de knhs die universeel is? Met daarbij een brief dat hij gelimiteerd is?

Ik zou eerste stantie vandaag in Bergharen starten, die was vol dus toen hebben ze maar mensen geweigerd, waar ik er 1 van was. Toen haaksbergen, ook vol. Maar er was een uitvaller dus mocht ik toch starten, is het nu afgelast vanwege het weer -O-

Klopt dat je een universele startpas hebt nu!
Dat stukje met als kopje gelimiteerde startpas is alleen van toepassing als je die hebt, dus niet van toepassing voor jou :)

Ik start pas weer officieel als het outdoorseizoen begint, april dus. Met als eerste wedstrijd Hoofddorp :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:30

Mijn startlicentie heeft het geslacht 'ruin' _O-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:56

ik heb nog geen startpas gezien. Heb 3 nieuwe combinaties aangemeld.

Het inschalen snap ik ook niets van. Weet alleen dat ik niet meer in de L vaardigheid mag (wat ik overigens wel heb gedaan en niets van de knhs heb gehoord).

Ik heb 27 februari weer mijn 1e d&v voor 2016.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:43

assie schreef:
Mijn startlicentie heeft het geslacht 'ruin' _O-

De mijne ook :') . Eigenlijk had het onzijdig moeten zijn. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:02

Ik denk dat dit niet je startpas is, maar je startlicentie. Dat lijkt me tenminste het meest logisch. Omdat er ook universeel op staat. Ik denk dat je hiernaast dan je startpas (dus per span) nodig hebt. Maar goed, ik weet het niet zeker, heb zelf geen startpas meer. Maar bij paard/pony staat ook niet een keuze tussen die twee of een naam van je paard/pony, wat op de gewone pas wel staat. Menners zouden een licentie krijgen en moeten daarnaast per span een startpas hebben, zo heb ik het begrepen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:10

Ik had mijn 2span pas en universele pas vandaag binnen.
2span pas is ook voor samengesteld, maar geen wagen nummer er op. Terwijl die wel op mijn enkelspan passen staat waarmee ik geen samengesteld mee mag starten.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:22

Is inderdaad de startlicentie, we hebben er hier drie en standaard staat er ruin op, terwijl we toch twee dames en een heer zijn :).
Ook een beetje overbodig allemaal, want organisaties/jury's hoeven volgens mij niet meer te vragen om de pasjes, deden ze trouwens ook al bijna nooit, we hebben ze eenmaal moeten laten zien op een kampioenschap en dat in drie jaar tijd.
Volgens mij hoef je ze niet eens bij je te hebben op een wedstrijd.
Ik heb het nog even nagekeken, staat inderdaad bij de reglementswijzigingen van 2015 dat je geen startpas meer hoeft te tonen op een wedstrijd, dus een beetje overbodig die pasjes.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:46

Als je ze niet hoeft te tonen zijn ze idd nogal overbodig... ik heb zo ook maar eenmaal op districtskampioenschap moeten laten zien.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:48

Ik heb mijn startpassen meteen aangevraagd met mijn licentie, maar heb alleen die licentie gekregen?
Gelden de enkelspan passen die ik nu heb nog steeds voor dit jaar? Want ben van vereniging overgestapt en was dus voor december afgemeld en 2 weekjes geleden pas weer aangemeld?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:47

hier ook ruin op de pas :D ik zag dat er een heel ander spannummer op mijn nieuwe pas staat,hebben jullie dat ook? en inderdaad ook geen wagennummer

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:57

Je menlicentie heeft een eigen spannummer volgens mij.
En ik mis ook wagennummer.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:19

Ik heb wel een wagen nummer.
Ik kan hiermee toch ook sgw starten?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:34

Ja klopt.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:30

ik heb ook een ander spannr erop, maar wel mijn eigen wagennr.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:48

Dus welke startpas moet je nu aanhouden? Ik vind het altijd wel prettig om er eentje bij te hebben op wedstrijd i.v.m de gegevens die er op staan. Ik snap de bedoeling van de universele pas ook niet zo?

Inmiddels heb ik 4 startpassen voor één pony ontvangen in een halfjaar tijd.. Op de eerste stond een fout, daar heb ik een nieuwe voor gekregen en betaald. Vervolgens kreeg ik er nog een die ik niet had aangevraagd en niet had betaald, die mocht ik gewoon houden van de KNHS. En nu die universele waar geen chipnummer en wagennummer op staat.. heel vreemd.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:31

Die universele is je startlicentie, ik heb drie spannen, waar dus ook drie startpasjes van zijn en 1 universele, de licentie dus. Die universele kan dus ook geen chipnummer op staan, omdat er meerdere pony's onder gestart kunnen worden, wagennummer was misschien wel handig geweest en de toevoeging ruin is natuurlijk geheel overbodig.
Die licenties hebben hun eigen unieke spannummer, geen idee waarvoor trouwens, maar misschien dat we daar nog ooit achter komen.
Als je wat mee wilt nemen op een wedstrijd gewoon de licentie en het nieuwste pasje, bij de action hebben ze hardcases/mapjes voor pasjes, kun je ze heel mooi in opbergen.
Je wilt trouwens niet weten hoeveel pasjes wij (drie menners en 6 menpony's) hier al ondertussen verzameld hebben :).

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:08

Aha dan is het duidelijk. Ik snapte de bedoeling van de universele pas al niet. Dan gaan ze idd beide in de portomonnee en mee naar wedstrijd voortaan.