[AR] Hippiade Mennen 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:47

janouk schreef:
Je hebt nog een paar dagen om de proeven uit je hoofd te leren, in ieder geval voor de zekerheid.

Ik ken ze redelijk, maar durf dat toch niet aan. Zeker niet om een kampioenschap. Sommige stukjes lijken te veel op elkaar, ik ga de proeven door elkaar gooien ben ik bang.

Heb net naar 3 mensen berichtjes uit gedaan, ik ben benieuwd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:42

Ik duim voor je dat je een voorlezer kunt vinden!
Wij rijden rond 7 uur aan, gokken erop om tussen 9 en 9:30 aanwezig te zijn. Moeten om 10:40 rijden, en de merrie die als eerste de baan in gaat hoeft maar heel kort losgereden te worden (hete donder, verspilt kostbare energie dan).
Overigens rijdt de eigenaar die, ik ben dan alleen maar groom. :) 2de rubriek rijd ik wel, 3de rubriek ben ik ook groom, dan rijdt de eigenaar van die merrie weer, tweespan met die merrie en met de pony die ik start.
Jammergenoeg hangt het erom of de 2de groom die we dit jaar hadden vrij kan krijgen en er bij kan zijn. Zou het we leuk vinden als hij ook kan, heeft het hele seizoen mij al gegroomd en ook met het tweespan.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:01

Dennis schreef:
Gefeliciteerd cleej!

Het is echt een rottijd om een voorlezer te vinden (en om aanwezig te zijn en op tijd verkend te hebben ;) ).
Groom kon niet. Andere voorlezers die normaal mij normaal wel willen helpen gaan niet heen. En manlief moet ik het maar niet laten doen :') .
Zal nog ff de startlijst afzoeken, kijken of er nog FB vriendjes redelijk op tijd moeten starten en kijken of daarvan iemand mij wil helpen. Eerste berichtje naar een clubgenootje is er uit (ik ben zelf alleen startkaarthoudend lid, dus ken haar alleen van wedstrijden).

de eerste proef kan mijn lezer evt jou lezen. de tweede start ik precies op dezelfde tijd... Misschien kan iemand anders jou tweede proef lezen? Ik had ook echt moeite. degene die mee zouden gaan zeiden af. Mijn stagaire van mijn werk gaat nu ipv stage lopen zaterdag met mij mee om mijn proef te lezen ;)

is er trouwens al een vaardigheids parcours bekend?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:35

Neonlight schreef:
Sorry, voor mij ook te vroeg.
Vandaag te horen gekregen dat we ook de 3de rubriek mogen rijden, daar is ook iemand uitgevallen. Wij mogen nu dus in alledrie de rubrieken van de hackney's aantreden. :)

Gefeliciteerd! Het is ook alles of niets hè :D

Dennis

Re: Hippiade Mennen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:40

Ik heb een voorlezer, net via PB aangeboden gekregen. Erg fijn, geeft weer wat rust.

Vanavond nog ff lessen en alvast een keer in het sop. Morgen vrij en dan vrijdag nog een keer door het sop en even longeren. Ik ben heel benieuwd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:42

Mijn "menner" heeft gisteren ook haar laatste les gehad. Ze heeft de goede lijn weer te pakken, dus vol vertrouwen naar de Hippiade :) . Zit zelf op de Donau, maar van grote afstand zal ik haar aanmoedigen *\%/* .

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:46

Wat fijn Dennis! Ik heb Det net 2 dagen vrij gegeven na 9 dagen van arbeid. Vanavond weer voor de wagen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:55

Gister was die flapdrol niet te rijden. Springen, rennen, door mij hand heen lopen. Toen dat er eenmaal uit was was hij niet vooruit te branden en ging hij doen alsof ik hem steeds in z'n mond zat te trekken.
Dus toen besloten dat ik er vanavond toch nog ff een lesje tegen aan moet gooien, gewoon om rust tussen mijn oren te krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:03

Mijne krijgt vandaag vrij, alleen een uurtje trainingsmolen. Uit nood, want heb een bestuursvergadering vanavond. Had liever vrijdag het relaxte dagje gehad.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:53

Hier hem ook weer na 3 weken voor de wagen gehad.... Eerst zelf een weekje op vakantie geweest. Toen de pony's niet lekker, bloed geprikt, maar alles goed. Dus vitamine kuurtje erin. En toen was de wagen stuk, de remmen lieten niet meer los. 3 mensen er naar laten kijken en gelukkig kon de 3de het probleem verhelpen.

Hij liep heel fijn vandaag, ik denk dat de wagen al langer zwaar heeft gelopen. Morgen nog even en dan zaterdag hard ons best doen. Concurrentie zullen wij niet zijn, maar we gaan ons best doen!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:11

Voor mij en Romy helaas geen hippiade. Loopt niet goed en dikke kogel en warm. Nu rust en metacam.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:12

Alweer met Romy? Is wel vaak mis met haar.. niet leuk :(:)
Sterkte en beterschap voor Romy.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:18

Hè, dat is balen Patricia! :(:) Beterschap.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 22:33

Wat naar, Patricia! :( Beterschap voor Romy! :(:)

Fijn dat de groom gevonden is, Dennis!

Had iemand al een parcours voor de VH gespot trouwens?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:38

Lijkt me dat het parcours even geheim gehouden word tot morgen of vrijdag. Dit ook ivm nabouwen ed.
Dus nog even geduld

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:24

Jeejtje!!!! Balen Patricia!!!!! Beterschap voor Romy!!! Hoop dat ze snel opknapt!

Ik heb nog geen parcours gezien! Ben wel erg nieuwsgierig!

Vanavond Marja voor de wagen gezet, met inspannen was ze al weer niet te houden. Ppff
Maar daarna was ze weer braaf!!
Morgen dagje vrij dan gaat stuiver aan de bak in de dressuurles!
Twijfel of ik Marja vrijdag longeer of vrij geef :?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:59

Janouk heeft gisteren dressuur menlea gehad. Gewerkt aan de overgangen naar verzameling en de keertwendingen. Vandaag en morgen is ze lekker vrij in de wei, dan is ze zaterdag lekker fris. Deze dagen wel p4oberen Janouk weer schoon te krijgen haha hard werk voor mij

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:01

Patricia_86 schreef:
Voor mij en Romy helaas geen hippiade. Loopt niet goed en dikke kogel en warm. Nu rust en metacam.

:(:) Beterschap. Wat balen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:36

Romy steeds blessures. Dit had wrs ook onze laatste wedstrijd geworden.
Iedereen veel succes zaterdag!
Zet hem op!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:38

Balen van Romy, hoop dat ze snel weer fit is. Had graag haar als concurrentie gehad.

Benno zn manen geven zowat licht! Mn man is helemaal los gegaan met biotex en zilvershampoo vanmiddag. Benno is zijn troetelkind, verder heeft hij er niet zo veel mee. Dus ik heb er snel maar vlechten in gegooit en staartzak om. Voor een halsdeken vond ik het te warm, maar morgen avond krijgt hij die wel op.
Tuig is ook schoon, spullen staan klaar.
Morgen alleen wagen schoon maken, inpakken en even kort longeren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:52

Zo, jij bent op tijd klaar. :D
Wij moeten morgen alles doen. Met name het tuig poetsen is veel werk (enkelspan en tweespan kopertuig, wordt dus weer wat uurtjes koper poetsen). Leer hoeven we niets aan te doen gelukkig, tuig wordt alleen gebruikt op wedstrijd en het leer wordt direct na de wedstrijd schoon gemaakt.
Karren worden ook altijd op de wedstrijd nog schoongemaakt, en staan afgedekt in een dichte aanhanger, dus dat is hooguit een stofdoekje erover halen.

Ik heb er wel zin in, wordt mooi weer, dus tussen het rijden door op het zonne-terras nog chillen. {:} We hebben ook nog VIP-kaarten vanuit de KNHS, omdat zowel de eigenaar als ik in het bestuur van de VHN zitten (vereniging hackneyrijders nederland).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:58

Hier is tuig, trailer, koets schoon. Janouk is voor de eerste keer gewassen. Morgen nog een keer /3
en auto laden.
We hebben er zin in. Janouk is donderdag en vrijdag vrij, dan is ze zaterdag lekker fris.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:11

Wagen en kleding zitten nog onder de bagger van vorige week. Wit spul wast vannacht, de rest morgen. Dat was ik wel ff vergeten met 2 weekeinden wedstrijd achter elkaar.

Ik leg graag het meeste de dag voor ik in pak klaar. Dan kan ik het met inpakken rustig controleren, zeker nu met een grotere wedstrijd verder weg en vroeger op pad dan normaal.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:13

Ik ga morgen vroeg wassen, tuig poetsen en kar. Smiddags met mensen uit de buurt met hun spannetje op pad, dus goed gevulde dag!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:21

Balen van Romy zeg!!

Ik moet morgen eerst werken tot 12 en daarna gaat alles in de poets etc! En dan maar hopen dat pony schoon blijft! Miss toch maar 0 gr dekentje om doen?