[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:44

Maar dan kan de dressuur toch gewoon doorgaan? Desnoods met 1 jury voor 2 proeven. Een jury mag 35 combinaties max jureren, dus als je 16 combi hebt, heb je 32 proeven, kan de wedstrijd gewoon doorgaan.

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:34

janouk schreef:
Leuk, net opgegeven voor de Vaardigheidclinic bij IJsbrand Chardon met Mendistrict West.
Eerst viel het samen met de NH minimarathon finale op onze club: en dan is alle hulp van de menleden nodig in de organisatie. We vonden het al zo jammer,
Maar nu is gelukkig besloten een extra clinic een dag eerder te organiseren. Top, nu kunnen wij ook meedoen.
De menclinic doen wij zaterdag met Janouk in de ZZ vaardigheid en Prins kan mee kennismaken inde NH minimarathon zondag. Eerlijk verdeeld.

Programma clinic
Clinic Vaardigheid met IJsbrand Chardon
De clinic bestaat uit de volgende onderdelen:
1. IJsband Chardon vertelt alle ins en outs m.b.t. het rijden van een
vaardigheid parcours en de voorbereiding daarop
2. Verkennen van het vaardigheid parcours o.l.v. IJsband Chardon
3. Het rijden van het vaardigheid parcours, iedereen krijgt direct na het beëindigen van zijn/haar parcours commentaar met nuttige tips van IJsbrand Chardon
(het is geen wedstrijd dus geen prijzen maar wel winstpunten registratie)
4. Bezichtigen van de stallen en tuigenkamers o.l.v. Paulien Chardon (2 groepen)

Leuk ! Wij gaan ook, zaterdag de clinic en dan zondag de Finale van de NH Cup.

Dennis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:00

Het is toch jammer dat ze zo een wedstrijd af lassen.
Ik heb laatst gereden op een wedstrijd met 8 deelnemers/16proeven. Gewoon om het tocjdoor te laten gaan. Buiten heb ik ook wel eens mee gemaakt dat ze maar 1 ring hadden liggen en dat prima met 1 jury afkonden. Ik ben blij dat het hier echt weinig afgelast word.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:38

Ik zit nu voor 8 februari op 9 deelnemers in de dressuur en 4 in de vaardigheid. Echt balen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:42

Valt gelijk met een wedstrijd in Barsingerhorn. En 1 dag na t NK indoor voor shetten. Anders was ik er geweest.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:53

@ ips Misschien 2 proeven of doen jullie dat al... Heb je toch 18 starts en dan maar vaardigheid laten vervallen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:07

Je kan bij Ips altijd al 2 proeven (hier overal trouwens), en 2x vaardigheid.

Gaan dressuren de dag na een indoor gaat hem niet worden helaas, wil eigenlijk voor t dk nog een keer dressuren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:33

Ik weet t van jou hoor Ciska! District is 30x60 volgens mij. Word ff wennen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:41

Geen idee, zou graag nog ff een keer dressuren, maar wil t NK voor shetten ook niet laten schieten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:51

Wedstrijden in de winter blijven lastig. Zeker als je alleen buiten kan trainen. Al hebben wij door gezondheidsdingen van de menners (gelukkig niet de paarden) eigenlijk sinds begin december niet meer fatsoenlijk getraind (lees: niet meer voor de wagen gehad). Soms heb je van die perioden...

We zijn er wel weer bij in de zomer, Ips! Afgelopen week hebben we het hele zomerseizoen uitgestippeld. :D

Heb ik het trouwens goed gezien dat de Zaanse Ruiters dit jaar geen Pin&Ga wedstrijd organiseren?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:17

Zaanse Ruiters doet gewoon mee hoor met Pin en Ga. Geloof dat de wedstrijd in juni voor de pin en ga is. (bedenkt zich nu dat er een mailtje was van henk een tijdje terug, oeps)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:36

@Ips ok, leuk! Ik had geen extra aantekening achter jullie wedstrijd gespot in de kalender van het mendistrict. Maar had het wel gezien bij de wedstrijd van de Berkenruiters in april (zijn die toegevoegd aan het groepje van menverenigingen?). Dus ik begon al te twijfelen of jullie een jaartje pauze gingen inlassen. ;)

Dit jaar gaan we proberen om met beide spannen aan de Pin&Ga competitie mee te doen. Dus dat wordt één grote volksverhuizing bij die wedstrijden. :Y)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:14

Ipsilonka schreef:
Ik zit nu voor 8 februari op 9 deelnemers in de dressuur en 4 in de vaardigheid. Echt balen.

Gaat de wedstrijd wel door?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:03

Dressuur in elk geval.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:23

Tot wanneer kan ik mij afmelden zonder kosten? Als het alleen dressuur is. Kan ik beter in barsingerhorn starten. Is veel dichterbij. Ging naar wormerveer omdat ik ook vaardigheid kan starten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:47

_Margarita_ schreef:
Tot wanneer kan ik mij afmelden zonder kosten? Als het alleen dressuur is. Kan ik beter in barsingerhorn starten. Is veel dichterbij. Ging naar wormerveer omdat ik ook vaardigheid kan starten

Normaal gesproken is dat voor sluitingsdatum

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:32

Ja ik weet niet hoe vol her zat tine10. . Maar gezien er sneeuw word verwacht is het misschien maar beter ook.

Vanavond wel weer vdh In Ermelo. :jj

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:43

Als je inschrijft voor dressuur en vaardigheid en de organisatie verandert dit...mag je dan niet gewoon besluiten om niet te komen. Aangezien het vraagprogramma (misschien na sluitingstijd) veranderd wordt?

Overasselt is de dichtstbijzijnde menwedstrijd voor mij (ca 100 km enkele reis).
Jammer dus dat hij is afgelast. Echter als er alleen dressuur gestart kan worden,
zou ik wel de mogelijkheid willen hebben om te kiezen of ik dan wel of niet kom.
Het is een flinke investering mbt brandstof.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:16

Dordrecht gaat as zondag tot nu toe nog door. Hoop echt dat de sneeuw weg blijft!

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:21

Gisteren in Den Ham een super wedstrijddebuut met Odinkie Toys Moonlight. Eind november voor het eerst voor de wagen gezet en nu 2 maanden later de eerste menwedstrijd gestart. De pony ervaring op laten doen en zelf na een jaar wedstrijdpauze ook weer serieus aan de slag. Werd ik toch zomaar 1e in de dressuur met maar liefst 198 punten! Dat is meteen 2 winstpunten! Een heerlijke vleesschotel kon mee naar huis (en ja...dat maakt dat ik nog eens vaker op pad mag van 't thuisfront wink-emoticon De vaardigheid ging voorbeeldig, ze liet zich keurig rondsturen met hier en daar een galopje en alle ballen bleven liggen. Helaas 1 strafpunt voor tijdsoverschrijding, maar gas geven kan altijd nog. Als ze eerst het spelletje maar snapt en er lol in heeft. Dus ook in de vaardigheid de eerste winstpunt meteen te pakken. Ik zeg: ontgroening geslaagd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:31

Stipppies, gefeliciteerd! Maar goed dat je geen vegetarier bent!

Had dit nieuwe 2015 topic helemaal gemist en de clinic van IJsbrand ook, bummer...
Heb net nog poging gedaan me in te schrijven (zal wel te laat zijn), hoe wisten jullie dat het was?

Vandaag wedstrijd gehad, pfffttt, had in bed moeten blijven liggen.
4 kaboutermutsen tegen de vlakte dus geen platte punt in de vaardigheid.
Dressuur was het ook net niet, was overal net te laat, heet dat dan.
En Toobs heeft iets nieuws ontdekt.. het bokken #$%^#%#&# Onder het zadel wordt er aan zijn vliegende wissels gewerkt, die springt hij of goed of met bok en uitslaan met een been.
Jullie raden het al.... Deed hij nu voor de wagen, raakte net mijn been (veegje) en kwam met zijn been op de wagen terecht, gleed er gelukkig snel af en was nog heel. grrrrr!!!
Morgen bellen voor slagriem. (fijn, die ontdekking van hem, dat hij dat ook kan, onder het zadel nog tot daar aan toe, maar voor de wagen echt #^%^#5)
Allang blij dus dat we nog heel zijn.

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:38

Hahaha, inderdaad, dat dacht ik ook nog bij die vleesschotel. Komt veel vaker voor als prijs, dus dan maar beter om geen vega te zijn ;-)

Oei, bokken voor de wagen is echt niet grappig! Pfoe, ik had dat met Luna, die deed dat ook met galopperen af en toe. Totdat ze meer gespierd en getraind was, dus ik denk dat het ook met spierpijn te maken had. Maar ik vind het doodeng, met haar ook een aantal keer haar been over het lamoen, maar gelukkig was ze geen paniektyp. Een slagriem zou ik zeker doen, heb ik destijds ook gedaan. Je kunt die ook gewoon "maken" van een halstertouw.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:59

Geen idee of het mag ;-)

Afbeelding

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:22

Gefeliciteerd stippies!!

Gisteren weer een winstpuntje in de dressuur! Was een rommelig proefje, maar gelukkig toch wist! En eindelijk een keer geen 4 voor het halsstrekken _O-
Maar een 5! Langzaam gaat dat steeds beter!
Vaardigheid te veilig gereden! 1 balletje en buiten de tijd helaas :(

Leuke tine10!! Jammer dat het te ver weg is voor ons hihi

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:39

Top. Toch dressuur en vaardigheid as zondag! We hebben er zin in.