Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rossfechten schreef:Kunnen wielrenners paarden niet als kinderen beschouwen ? Kinderen doen ook onverwachte dingen,
mika11 schreef:Het zou al schelen als wielrenners een fietsbel hebben, die ze dan ook gebruiken natuurlijk.
Ze komen vaak zo onverwachts langs je heen schieten, zonder te waarschuwen.
Of ik nu met de hond loop of te paard ben, als ze van te voren even waarschuwen kan ik de hond bij me houden of met m'n paard vast aan de kant gaan.
Maar het lijkt wel alsof ze in een soort roes zitten: fietsen fietsen fietsen en blik op oneindig.
Dus daarom vraag ik me ook wel af of ze een fietsbel zouden gebruiken als ze die zouden hebben.
NobiBos schreef:Ik ben zelf zowel wielrenner als ruiter, en ik kan je wel vertellen waarom wielrenners zo asociaal overkomen. Als wielrenner is het namelijk echt not-done om af te remmen, je remt alleen in geval van nood of voor een stoplicht. In elk andere geval stop je gewoon met trappen.
Danique_G schreef:Dames, ik ben even wat gaan zoeken op naar de mening van de (meestal) heren in kwestie.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 55&start=0
Het geluid is meestal dat ze het niet weten omdat ze denken dat het paard schrikt van de alarmering die je geeft. Ik lees ook vaak over mest overlast. Go read it for yourselfDe toon is er iig behoorlijk anders dan hier.
Nog even een mooie quote
de zwarten schreef:
Bovenal zitten er zeer vaak schone vrouwen op die beesten. Als ik er te snel voorbijrijd, zie ik daar veel te weinig van
sneeuwpop schreef:denice schreef:Heel verhelderend topic, helemaal wat ik bedoel. De verschil in toon valt mij ook heel erg op. Mogen we wel een voorbeeld aan nemen denk ik zo.
Heb liever dat ze zich op de fiets een stuk netter gedragen.
Danique_G schreef:Nee hoor ik vind je gedrag alleen niet bepaald bij een volwassene passenTypisch voorbeeld van hoe het nooit beter gaat worden. Je afzetten tegen de andere partij terwijl communicatie juist essentieel is.
Flew schreef:Hier ook iemand uit beide werelden. Mijn paard is bang voor groepen wielrenners, vooral als hem een grote groep tegemoet komt, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Aan de andere kant weet ik dat paarden kunnen schrikken en zal ik dus waar mogelijk ruim passeren en laat ik altijd even merken dat ik eraan kom.
Ik heb juist weer hele slechte ervaringen met de mensen die ik maar even 'zondagfietsers' noem. Stelletjes op (elektrische) fietsen die gezellig met mooi weer op pad gaan. Ik heb niks tegen ze, maar als ik bel zou ik er wel graag langs willen. Hoe vaak ik al niet uitgescholden of zelfs weggeduwd ben omdat ik, als ik na drie maal bellen nog geen reactie krijg, maar eens roep of ik er langs mag. Sterker nog: door een vreemde manoeuvre van een andere fietser ben ik gevallen omdat ik moest uitwijken. Denk je dat ze me kwam helpen? Nee, ze stond erbij en lachte me uit.
Wat ik hiermee wil zeggen? Asociale mensen kom je overal tegen, op de (race)fiets, in de auto, te voet en vast ook wel te paard.
Margee schreef:Als ze met z'n allen PAARD roepen, beginnen wij heel hard FIETS of SUKKEL ZONDER HELM te roepen, al naar gelang het voorbij suizende volk. Gelukkig hier erg bomproof paarden......