[AR] Dressuurjury (zadel) bij menevenementen D+V.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 12:51

Gem schreef:
Ter info: bericht terug. Mijn mail wordt in de eerstvolgende bestuursvergadering meegenomen. Ben benieuwd of men iets terugkoppelt.

Ik plaats net een bericht over nieuwe menproeven op VN en bedenk me opeens dat ik dit topic nog wel een beetje een update verschuldigd ben.

Ik heb begin november (!) een antwoord terug gekregen van DZ.
Samengevat in mijn eigen woorden staat er in dat het bestuur het met me eens is dat er in Zuid rijkelijk hoog gepunt wordt, zowel in de D+V als SGMW en dat dat een groot verschil was met de jurering tijdens de districtskampioenschappen.
Ook op het KNHS Menforum is door Zuid het punt "dressuurjury" ingebracht en hier zal door middel van bijscholing aandacht aan besteed gaan worden. Om het resultaat uiteindelijk te kunnen toetsen, is het wel een must dat de beoordeelde proeven later geëvalueerd gaan worden. Of dat haalbaar is staat verder niet in de ontvangen mail.
De andere Districten herkennen de winstpunten-problematiek in de D+V overigens niet in hun eigen district (zoals hier in het topic ook al bleek :) ), dus blijkbaar is dit een "Zuid" - probleem.
Verder is men bezig met de reglementen, dit zal in 2015 klaar zijn.

Ergo conclusio: om dit punt warm te houden, denk ik dat ik in het nieuwe seizoen gewoon nog maar eens af en toe een D+V'tje (HC) moet mee pakken en laten filmen. Kloppen de punten weer voor geen meter, dan stuur ik filmpje en protocol op naar het bestuur :) .

Anke

Re: Dressuurjury (zadel) bij menevenementen D+V.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:32

Wat "fijn" dat ze eraan gaan werken om lagere punten te geven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:36

Ik denk dat het fijn is als er reëlere punten gaan komen. Daar heb je als menner meer aan hoor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:59

tine10 schreef:
Ik denk dat het fijn is als er reëlere punten gaan komen. Daar heb je als menner meer aan hoor.

Uiteraard, echter heb je door heel NL strenge jury's en puntengevers ertussen.
Sommige verenigingen kiezen bewust voor puntengevers.
Bij een DK moet daar een goed evenwicht in zijn.
Ikhoef geen puntengevers hoor.
Echter als er drie vd vier strenge jury's zijn, op de 5-lijn.
Dan kom je daardoor op een DK niet aan de 60% norm.
Ik zou gaan voor dezelfde jury's voor dezelfde klasses op de DK's.
Dat geeft een eerlijk beeld. Uit elk District een jurylid.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:08

Juryleden uit (alle) andere districten halen voor DK lijkt me onhaalbaar. Dat is voor de organiserende vereniging financieel absoluut niet mogelijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 12:19

Anke schreef:
Wat "fijn" dat ze eraan gaan werken om lagere punten te geven.

Dat zie je m.i. verkeerd. Fijn dat ze inzien dat een groot gedeelte van het jurykorps in Zuid erg afwijkt van de rest van Nederland, gaan proberen om dit zo goed mogelijk gelijk te trekken en de landelijk gezien de wedstrijden en proeven uitdagender willen maken, zowel voor menners als reglementair :) .

edit: heb mijn zin nu al 3 x een correctie of aanvulling gegeven :o
Laatst bijgewerkt door Gem op 17-12-14 12:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:20

Als je op een DK met 'gemakkelijke' juryleden net de 60 procent haalt heb je volgens mij op de hippiade niet zoveel te zoeken, tenminste mijn doel op de hippiade is meestal (ik ben namelijk realistisch, we rijden met shetten en die hebben hun beperkingen) om een winstpunt te behalen.
Haal je met wat strengere juryleden op het DK de 60 procent dan heb ik daar persoonlijk een beter gevoel bij, vorig jaar heeft zich dat ook bewezen was ik vijfde op de hippiade in de Z pony's (toch met die shet :)) )Had ik op het DK net de 60 procent, maar met kritische jury's.
Juryleden uit de vier districten is niet realistisch, de kilometervergoeding tikt dan wel enorm aan, daarbij: vier juryleden moeten toch een goed beeld kunnen geven van de prestaties van een combinatie. Tja en de ene keer heb je wat meer geluk met de jury's dan de andere keer, het zij zo.
Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen en kun je zelfs bij de strengste jury een winstpunt behalen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:38

Citaat:
Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen en kun je zelfs bij de strengste jury een winstpunt behalen.

:j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:56

Mooie woorden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:29

Dat is zeker zo, en zo heb ik altijd al gedacht want altijd met een tinker ohz gereden, zoveel liepen altijd maar te klagen maar aals je bovenstaande in je achterhoofd houd weet je waar je staat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:48

Nou ja, hier herkende ik het probleem toch al niet zo, maar kom dan op wedstrijd ook gewoon de jury's tegen die ik op het DK tegen kom en die ook op de hippiade zitten.
Houdt het leven wel simpel en je punten kloppen dan grofstoffelijk ook gewoon, zitten dan geen grote verschillen tussen.

Wel apart dat Zuid er zo boven uit steekt.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:47

Sjolvir schreef:
Nou ja, hier herkende ik het probleem toch al niet zo, maar kom dan op wedstrijd ook gewoon de jury's tegen die ik op het DK tegen kom en die ook op de hippiade zitten.
Houdt het leven wel simpel en je punten kloppen dan grofstoffelijk ook gewoon, zitten dan geen grote verschillen tussen.

Mooi omschreven sjolvir

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:53

Flurk schreef:
Sjolvir schreef:

Mooi omschreven sjolvir

Jij rijdt hier ook in de omgeving, vind het altijd wel handig dat die jury's ook op andere plaatsen te vinden zijn.
En ja, sommige ken ik ook van onder het zadel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:39

Ik ben ook op veel plekken geweest, veel verschillende jury's.
Heel leerzaam!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 07:30

Ik rij Ook regelmatig in regio utrecht en daar zitten inderdaad Ook de juryleden uit regio west dus het jureren ligt behoorlijkbop 1 lijn. Kom ik Echter in garderen daar zit toch ander slag juryleden.