Gem schreef:Ter info: bericht terug. Mijn mail wordt in de eerstvolgende bestuursvergadering meegenomen. Ben benieuwd of men iets terugkoppelt.
Ik plaats net een bericht over nieuwe menproeven op VN en bedenk me opeens dat ik dit topic nog wel een beetje een update verschuldigd ben.
Ik heb begin november (!) een antwoord terug gekregen van DZ.
Samengevat in mijn eigen woorden staat er in dat het bestuur het met me eens is dat er in Zuid rijkelijk hoog gepunt wordt, zowel in de D+V als SGMW en dat dat een groot verschil was met de jurering tijdens de districtskampioenschappen.
Ook op het KNHS Menforum is door Zuid het punt "dressuurjury" ingebracht en hier zal door middel van bijscholing aandacht aan besteed gaan worden. Om het resultaat uiteindelijk te kunnen toetsen, is het wel een must dat de beoordeelde proeven later geëvalueerd gaan worden. Of dat haalbaar is staat verder niet in de ontvangen mail.
De andere Districten herkennen de winstpunten-problematiek in de D+V overigens niet in hun eigen district (zoals hier in het topic ook al bleek

Verder is men bezig met de reglementen, dit zal in 2015 klaar zijn.
Ergo conclusio: om dit punt warm te houden, denk ik dat ik in het nieuwe seizoen gewoon nog maar eens af en toe een D+V'tje (HC) moet mee pakken en laten filmen. Kloppen de punten weer voor geen meter, dan stuur ik filmpje en protocol op naar het bestuur