[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:54

Ach het was een pret demo, dus dan kan je alleen maar lol hebben toch?

Anke, wel leuk als je ook onder het zadel zou gaan rijden.
En altijd handige aanvulling op het mennen. (of andersom is maar net hoe je het ziet)

Te beleren heb ik hier ook wel wat geloof ik.
Mijn nu 2 1/2 jarige komt april/mei uit de opfok voor het zomer seizoen.
Moet nog bedenken wat ik met haar ga doen, weet het nog niet.
Weet ook nog niet of ik haar zelf voor de kar zet of laat doen en of ik dat dit jaar al doe.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 01:20

Voor de "west" rijders. Ligt het aan mij of kan je je nog niet opgeven voor de districtkampioenschappen? Kan niet op startlijsten vinden namelijk.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 07:33

Wel hoor. Kijk maar op de site van t district!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:55

balen sjol dat je paardjes beide niet goed waren! maar fijn dat ze nu weer de goede richting op gaan!

inderdaad gewoon via de site opgeven ;) volgens mij zetten ze dat nooit op startlijsten ;) Welk klasse ga je starten sappos?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:15

Mag ik me bij het M/Z geweld van dit topic melden met mijn simpele wens dat we dit jaar B starten en richting L dressuur gaan met mijn pony :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:33

sjol rijd ook geen m hoor. Enne ik heb pas mijn eerste puntje binnen haha, dus wees welkom. B ben je zo door joh met Ollebol! Die 5 puntjes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:54

:+
Nou heb geen idee hoor. Met Rizanta ben ik twee keer gestart hadden we ook beide keren winstpunten & prijs zeg maar, maar goed dat was Rizanta. Met Bente heb ik alleen twee keer hobbyklasse gereden. Die kon onder het zadel giga sjouwen maar liet het voor de wagen nooit echt zien.
Ollie vindt dressuur uitermate niet boeiend :O en de bak ook niet.
Maarja, ze heeft geen keus :7

Ze kan het wel heel mooi, als ik haar goed achter de broek aanzit ~~}>

Vaardigheid vindt ze volgens mij wel erg leuk. We hebben in september een minimarathon gedaan, vond ze geweldig.

We hopen dat we mee kunnen doen in Rhoon, bij de wedstrijdjes daar. Dat is voor ons goed te doen. We starten ook (m)endurance, dus dan is de wedstrijdkalender al aardig vol. En dan als er in de buurt SGMW zijn doen we ook mee, zijn er twee hoop ik dit jaar, daar heb ik echt enorm veel zin in.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:34

Heb 1 pony M vaardigheid voor de rest start ik ook L hoor, heb niet zo'n haast want na de ZZ is er straks toch niks meer dus ik geniet er liever een aantal jaren van :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:52

Hier ook nog in de B hoor!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 14:06

En ik moet ook weer op nul beginnen :D . Maar ik denk dat ik richting SWM ga en de D+V als oefenmateriaal meepak.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:33

Ik ga ook van voor af aan beginnen! Dus van ZZ....naar B of L...haha!

Denk ook dat ik (in de toekomst) ook meer SWM zal gaan doen, gezien de afstanden naar de D&V wedstrijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:16

Ik start ook alleen maar L op het moment, doordat ik geen B meer mag ;).
Volgende maand weer starten, ik ben nu even uitgeschakeld.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:12

Ah top dan ga ik even op de site kijken :)

Wanneer mag je geen B meer starten eigenlijk? Ik vind persoonlijk de L-proeven veel fijner rijden, Figuren meer achter elkaar en net even wat meer tempo erin. Ik rijd ook in alle rust verder, geen haast om van de zomer al ZZ te zijn. Daarnaast rijd ik liever dikke punten (190+) met goed bevestigde pony's dan puntjes sprokkelen (180, 181 enz).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:26

Sappos schreef:
geen haast om van de zomer al ZZ te zijn.

:D dan heb je denk ik wel een record behaald als dat lukt :P

Ik ben in 2009 met Jazz van niks/B naar Z dressuur gereden in 8 maanden,
hiervan heeft hij 5 weken stil gestaan door een blessure die hij met dekken heeft opgelopen.
Haastige spoed is zelden goed. Hij beheerste de rechtergalop nog niet goed en dat gaf in
de Z problemen met de galopwissel op de rechte lijn :Y)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:28

Dennis schreef:
Ik start ook alleen maar L op het moment, doordat ik geen B meer mag ;).

:D Ja...met startkaart wordt het idd gelijk in de L starten.
Weet niet of ik voor allemaal startkaarten aanvraag,
de anderen kan ik dan wel HC op B niveau starten (toch?)

* Ik ben ook 'uitgeschakeld :(:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:56

Dat lijkt me niets aan eerlijk gezegd. Ik ben ze nu rustig aan voor aan het bereiden voor de volgende klasse, ik wil die overstap maken wanneer het outdoorseizoen weer begint. Vaardigheid heb ik ook geen haast mee, wil weer naar de hippiade deze zomer. Het liefste met 2 pony's en dressuur en vaardigheid. Maar heb ook al eens gehoord dat het oneerlijk is dat ik twee pony's start. Maarja dat wordt alleen gezegd als ze niet van mij kunnen winnen :(:) :') nee ik doe rustig aan ;) als ik met deze twee heren dubbel ZZ ben dan ga ik mijn andere twee starten of de overstap maken naar SGMW.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:00

HC starten mag als t goed is wel.
Uit mn hoofd hoef je geen B meer bij 1x Z en mag je geen B meer bij 2x Z. Vorig jaar heb ik het nog na gevraagd, ik had 1x Z gestart zonder punt toen ik Benno wilde starten. Toen voor de zekerheid meteen maar L gestart.

Ik heb ook altijd maar max 2 wedstrijdponys, is meer dan genoeg :j.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:14

Sappos schreef:
. Maar heb ook al eens gehoord dat het oneerlijk is dat ik twee pony's start.

:D Ik startte niet vaak vaardigheid, maar werd toen een keer idd 1e en 2e met Jazz en Two Spot.
Kreeg ik diezelfde opmerking en mocht ik vd vereniging maar van eentje de winstpunten laten registreren :+

ja dan wordt het officieel gezien gelijk L.
Ik mag ook gelijk Z starten, echter zal ik dan eerst eens de pony thuis klaar moeten hebben daarvoor.
Scheelt wel veel in (reis- en startkosten). Ik weet nog niet precies hoe, wie en wat. Wil iig iets met Charmy en Bendit gaat doen dit jaar.
Spot heeft vrij af, die mag gaan dekken en lekker op wei...eindelijk...heeft hij wel dubbel en dik verdiend!
Wat een topper is dat met trainen en dressuurwedstrijden, echt geweldig! 5 wedstrijden ZZ en 11 wp <3

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:22

Dan is die vereniging ook sneu :(:) Dan kom ik niet eens meer als ze zo reageren. Maarja ik geef toe dat het met de sulky echt peanuts is, ik kan een pion raken en de bal blijft gewoon liggen :')

Nette puntjes :)) :)) Fijn dat Two Spot mag gaan genieten van het niets doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:58

Als je in 8 maanden tijd van de B naar Z rijdt en daarbij bedenkt dat een ruiter daar in principe 4 jaar over doet (elk jaar een klasse hoger als je echt goed bent en jezelf + paard blessure-vrij houdt), dan vraag ik me af of de KNHS zich niet achter de oren moet krabben wat er nou niet helemaal klopt.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:02

@Anke dat is ook een rare opmerking... jij betaalt toch ook 2x startgeld. En als je winstpunten niet geregistreerd worden kom je nooit een klasse hoger (dus hebben ze nog steeds 'last' van je in hun eigen klasse ;)).
@Sappos er staat achterin het reglement (in de bijlagen) een heel schema met welke klasse je moet/mag starten. Dit is een lijstje van wat je als menner al hebt bereikt keer wat de pony heeft gedaan, dus hier naartoe kopiëren is een beetje lastig :)

Edit: @Gem je hoeft niet gelijk bij 10 winstpunten, je mag. Net de keuze die je maakt. Als de KNHS dat omhoog gaat gooien, wordt het toch minder leuk voor de mensen die minder wedstrijden rijden in een jaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:07

@Gem:
Dat is wel een pony/paard totaal overvragen en in de Z zat ik toen eerst met Jazz wel een hele tijd bomvast!
Ik ging idd bij de minimum aantal wp gelijk over na de volgende klasse. -O- (overfanatiek)
Vandaar dat ik dat ook niet meer zo gedaan heb, met Spot heb ik wel de jaren gebruikt
en hij bleef dan ook mooi in de lijn groeien en stagneerde niet in een klasse. Najaar 2009 beleerd.
2010: L
2011: M
2012: Z
2013: ZZ

Dus zo gek is het niet, ik was gewoon een uitzonderingsgeval die té gedreven was om het sportpredikaat te behalen. :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:45

Sappos schreef:
Wanneer mag je geen B meer starten eigenlijk? Ik vind persoonlijk de L-proeven veel fijner rijden, Figuren meer achter elkaar en net even wat meer tempo erin. Ik rijd ook in alle rust verder, geen haast om van de zomer al ZZ te zijn. Daarnaast rijd ik liever dikke punten (190+) met goed bevestigde pony's dan puntjes sprokkelen (180, 181 enz).

B proeven zijn bagger... L is gewoon veel fijner. Ook voor de pony's.
Overigens noem ik dikke punten 200+, maar iig ruim 190 scoren steeds weet ik dat ik toe ben aan volgende klasse en zijn gewoon voldoende mooie puntenaantal

Heb nu jaar lang weinig enkelspan dressuur wedstrijden gestart met Syl, had allang punten voor M, maar ga pas morgen eens keer M starten, omdat ik hem niet te snel wil laten gaan, en hij een beetje pieperd is, en ik liever langer de tijd neem, dan dat ik straks ergens vast hang en hij gaat zenuwen nu ie zo relaxed is.

Ik doe vaak met 2 spannen per wedstrijd mee, als je er toch bent, waarom niet. En tsja, niet eerlijk... ik wil opzich deze vaardigheidjes die eens per maand zijn ook wel voor alleen puntjes rijden, het zijn kleine wedstrijdjes, simpel, dus voor mij niks bijzonders en gaat me om de selectie en ervaring en puntjes rijden. Als er wat bijkomt is dat leuk, maar dat lintje betekend niet zoveel.

Super Anke, dat gaat lekker dan zo!
Wel beetje flauw van de vereniging om dat zo te doen... -O-
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 10-01-14 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:50

Die twee zakken Pavo waren anders niet verkeerd ;)

200 is grappig maar 190 vind ik ook best. Geeft iig aan dat ik lekker bezig ben. Maar qua niveau is het niets te vergelijken met dressuur ohz.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:04

Met Roos ben ik tot t Z nooit zonder winst thuis gekomen, maar liep ook in t Z vast. Heb 1,5 jaar Z gereden en reed in t ZZ wel meteen 3 punten in mijn 1e 2 proeven.
Whitney is nu pas 8 en loopt ook ZZ, is dus flot gegaan. Ze was bijna 4 toen ze L starte, is er na die tijd 2x een half jaar uit geweest ivm een veulen en eens een paar maanden ivm hoefbevangenheid na een enting.

Met Benno en Caya word rustiger aan gedaan omdat ze ook in t 2 en 4span lopen. Ik rij hooguit 2x per week en moet dat over al mn spannen verdelen.