[AR] SGMW 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:23

Oke! Nu hopen dat het weer net zo is op de komende wedstrijden als gisteren!

Kreeg gisteren trouwens een mail dat Zweeloo dit jaar niet wordt gehouden.

Citaat:
Geachte menners en secretariaten,

Middels dit schrijven wil ik jullie laten weten dat de Marathon van Zweeloo op 3 augustus 2013 helaas niet door kan gaan.

Het is niet gelukt om voor de voorbereidende fase genoeg man/vrouw kracht bij elkaar te krijgen.

Aan alle secretariaten het verzoek om dit aan de leden kenbaar te maken en onze wedstrijd te verwijderen uit eventuele wedstrijdkalenders.

Aan alle menners dank voor het in ons gestelde vertrouwen en veel succes in de wedstrijden!

Namens het bestuur van de Alterbergruiters Zweeloo,

Geke Oosting

Wedstrijdsecretaris

Jammer, want vorig jaar was het een leuke en mooie wedstrijd om te rijden.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:01

Poeltje en Gaitmonster, dank jullie wel..!
Gaitmonster ook gefeliciteerd met je 1e plek!

Poeltje ik kan jullie toch nog niet bijhouden in de marathon ;)
Dit keer liep mijn voorpony niet genoeg door waardoor ik erg lastig de lussen kon pakken. Had soms t achterleidsel vast omdat de ander slap hing. Mede daardoor stuurde ik te laat en maakte teveel meters. In H3 een fractie stilgestaan, in H5 ook en daar ook een extra volte moeten draaien.
Maar ben wel echt dik tevreden, vooral op mn achterpony! Dit is haar 3e marathon!
Viel me wel echt op hoe weinig verschil er in de tijden in de hindernissen zitten! Echt heel tof om dat verloop te zien!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:45

Als je de dressuur goed doet, heb je al zoveel voorsprong in de marathon eigenlijks :j
En dat had je, gefeliciteerd met 2e plaats, gaaf zeg!

En Pam/Pieter nogmaals gefeliciteerd :P, toch goede uitslag voor weer eerste outdoor.

Ooit, wil ik een keer tandem marathon doen, nog ff doortrainen _O-
En eens wat lesjes, al zoek ik eerst nog iemand die tandemlessen geeft haha.

Gefeliciteerd GM! Wat een mooi puntenaantal had je uiteindelijk, vond je span al heel netjes lopen toen in Ermelo!

Wat jammer van Zweeloo!

Ik zit nog even te twijfelen om in te schrijven voor Schalkhaar. :P

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:25

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Leuk om ieders ervaringen te lezen.

Zelf ben ik ook gestart in Gorssel, in de klasse enkelspan paard, klasse 2. Dressuur ging matig, paard was behoorlijk taai en kon veel beter. Toch nog een 4e plek, maar ik was behoorlijk ontevreden. Vaardigheid ging als vanouds, foutloos, 1e plaats, lekker gereden en het ging erg gemakkelijk. Marathon ging redelijk, nog wel een paar puntjes tot verbetering, paard kan behoorlijk heftig worden door zijn fanatisme. Maar toch een nette 2e plaats.
Overall zijn we 3e geworden met 127,nogwat strafpunten. Dus ik ben best tevreden.

De volgende wedstrijd voor ons is Uden. Zijn er meer mensen die daar heen gaan?

Melanie; Cornelie de Geijter (en ook haar vader Dirk Pries) zijn zelf fanatieke tandemrijders en zitten in de buurt. Zeker een aanrader voor een lesje.

Jenkins

Re: SGMW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:39

weet niet of ik hier goed zit.. maar doet er nog iemand mee met de SGMW a.s. zondagt 14 april in het amsterdamse bos?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:42

Oeh met dat lekkere weer sgmw rijden!
Ik doe iig niet mee, zal ook wel geen plek meer zijn haha.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 21:42

wij mogen volgende week weer voor het eerst in Horst *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:46

Nee helaas, wij rijden ook niet mee. Mogen nu weer een paar weekjes trainen. Onze volgende wedstrijd is Schalkhaar, waar ik groom. Rij zelf weer in Ugchelen :)

Carola, mooi resultaat! Daar mag je tevreden mee zijn, toch? Wij rijden niet in Uden. Moet wel een mooie wedstrijd zijn, maar ben er al een aantal jaar niet geweest.

Dankje Melanie. Ik vond ze in Ermelo niet zo lekker lopen, maar ik heb er veel van opgestoken en daar hebben we nu nog profijt van.
Schalkhaar is een leuke wedstrijd, maar niet zoals Gorssel, Hellendoorn, Uden etc. Veel kleinschaliger. Of ben je er al wel eens geweest?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:49

Nope, nooit geweest, men pas sinds vorig jaar met m'n smurfjes, dus zoveel SGMW's ken ik nog niet (wel SGW's locaties ohz zoals Gorssel, Markelo, Texel enz haha).

Ben vorig jaar in Blaricum, Kootwijkerbroek, Heeten en Oldenzaal geweest. :j

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:54

Haha, nou leuk om nieuwe wedstrijden te gaan ontdekken. Er zijn er genoeg :) (teveel, want wij moeten sommige wedstrijden laten schieten omdat we niet teveel willen rijden).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:56

Bij jullie in de omgeving zijn inderdaad veel meer wedstrijden als bij ons in het noorden.

Ik heb er nu 6 gevonden die op een uur rijden zijn, maar dan rijd ik vanaf april tot oktober. Niet veel dus

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:57

tallechie schreef:
Bij jullie in de omgeving zijn inderdaad veel meer wedstrijden als bij ons in het noorden.

Ik heb er nu 6 gevonden die op een uur rijden zijn, maar dan rijd ik vanaf april tot oktober. Niet veel dus

Wij rijden ook altijd op en neer. Hebben ruim keus uit wedstrijden tot max. een uur rijden. Maar per span rijden wij ook zeker
niet meer dan 6-7 wedstrijden per jaar.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:59

Jenkins schreef:
weet niet of ik hier goed zit.. maar doet er nog iemand mee met de SGMW a.s. zondagt 14 april in het amsterdamse bos?

Dat is een oefenmarathon, die hoort in het andere topic :j

Wij zoeken ook wedstrijden van ongeveer een uur rijden. Soms blijven we slapen, maar meestal rijden we heen en weer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:01

Dat deed ik met mijn paard ook, max 6 marathons. En dan minimaal twee weken er tussen.

Maar heb nu twee pony's, nu nog in enkelspan dus had op zich wel meer kunnen en willen rijden, maar er zijn er niet meer. Ik ben afhankelijk van mijn ouders, die brengen de kar altijd en die willen ook niet langer dan een uur rijden, wat begrijpelijk is.

Ik ben nog in de leerfase, heb nog niet zo veel ervaring in de marathons, heb nu twee seizoenen achter de rug met mijn paard. Dit wordt het eerste jaar met de pony's.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:03

Bedankt poeltje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:26

Hoe is de wedstrijd in Blaricum?

Heb vandaag met een groom gereden die in die buurt woont en hij wilde wel vaker mee. Wanneer blaricum is heb ik nog niets staan. Is Blaricum snel vol?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:30

Denk niet dat Blaricum al vol zit. Wij zijn er ook een aantal keer geweest. Een mooie, netjes georganiseerde wedstrijd. We kwamen er altijd met veel plezier. Nu past hij al een aantal jaar niet helemaal in de planning, dus zijn we al even niet meer geweest. Maar ik kan hem alleen maar aanraden :)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:43

Blaricum is 1 juni, wij gaan ook heen.
De hindernissen zijn voor toeschouwers wel wat veder uit elkaar

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:14

Blaricum staat hier ook weer op de planning, vorig jaar ook geweest, was onze 2e sgmw toen.
Vond het een erg leuke wedstrijd en goed georganiseerd!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:16

Ja organisatie en sfeer was goed

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:28

beemst36 schreef:
Blaricum is 1 juni, wij gaan ook heen.
De hindernissen zijn voor toeschouwers wel wat veder uit elkaar

Klopt. Maar als rijder vond ik het heerlijk om halverwege het traject wat hindernissen tegen te komen en niet steeds hetzelfde rondje moet rijden :) Maar al met al een leuke wedstrijd.

1 juni, ohja daarom gingen we niet. Dan hebben we 3 weken achter elkaar wedstrijd, waardoor we dus helaas moesten kiezen. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:42

Wij hebben een mooi weekend gehad in Schalkhaar :) Waren er nog meerdere aanwezig?

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:10

Hier ook een mooi weekend gehad in Schalkhaar, als groom!

We kijken tevreden terug, maar ook kritisch na verbeterpunten.

Is het enkelspan rijden/groomen bevallen?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:11

mriekie schreef:
Hier ook een mooi weekend gehad in Schalkhaar, als groom!

We kijken tevreden terug, maar ook kritisch na verbeterpunten.

Is het enkelspan rijden/groomen bevallen?

Haha ja dat is zeker bevallen. Uit nood onstaan maar we hadden niet meer van de pony kunnen verwachten. Hij deed het prima :D
Bij wie zat je achterop? Ik heb je helemaal niet gezien?

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:12

Bij Jurgen :D