[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:11

Springjuf is dus inderdaad juf basisschool. Eigenlijk zou ik het wel willen bespreken met instructie van dressuur, maar wil haar natuurlijk ook niet afvallen. Lastig allemaal, want ben ook bang dat er dan gezegd wordt dat hij nog niet klaar is voor de lessen.

Nou ja, ik ga er maar eens over slapen hahah

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:35

@Jenkins dapper van je hoor.... maar o zo moeilijk ... :(:)
@Avaluna en Tine jullie hebben tenminste kinderen die rijden, ook al is het (in het begin) steeds linksom :+ die van mij krijg ik er met geen 1000 paarden meer op hahaha.

Stalgenootje heeft afgebeld, dus ik ga hier nog even in wat lagere versnelling wat klusjes in huis doen voordat ik afreis naar stal.

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:38

@jenkins, dat heeft je veel moed gekost, maar voor goed doel uiteindelijk...
dat ze het gaat leren...das dan wel weer heel goed..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:43

@ Jenkins.....een wijs besluit, hopelijk leert ze hier wat van, maar erg moeilijk, maar wel dapper van jou om nee te verkopen :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:23

allereerst een :(:) voor Jenkins

verder bijgelezen, maar even ego;

Heb superheerlijke spontane buitenrit gemaakt, heerlijk door het herfstweertje *\o/*
lang teugeltje en lekker stappen langs het wuivende riet... ik ben hard bezig met mijn doel uit de OP; proberen te genieten!

Schrok hij op de terugweg ineens van een koe }:0 Moest ff kalmte zien te bewaren, goed lang maken in beugeltjes met rechte rug en paar keer 'rustig maar jochie' en we waren weer back in business <3

*gaat heerlijk nagenieten hier*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:31

@Smickey: dat doe je goed :j *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@Jenkins: lastig, maar wel nodig :j :(:)

@VHU: ben blij, weet nog niet of het zo'n voordeel is, allemaal. Weet ook niet of dochter er altijd mee bezig zal blijven en hier wordt ook vaak een week niet gereden, hoor, ik rijd/men zelf nauwelijks en ook haar begeleiden kost tijd al kan ze nu wel al veel zelf.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:51

goedemiddag..

ik ga mee met de laatste samenvatting.
ik heb ook een foto ingestuurd naar koffietijd :D

omdat harry een week in berlijn is ben ik gisteravond alleen naar les geweest had dus ook maar 1 paard mee.
arjan in dit geval. en hij liep me toch fijn wat kun je dan genieten van hoe goed ze kunnnen lopen. en merkte ook weer is dat een braaf paard goud waard is. omdat ik vind dat paarden voor de wagen ook gewoon netjes moeten kunnen galoperen neem ik dat in het enkelspan ook wel is mee zo ook gister in de les. alleen had arjan blijkbaar met zijn staart het haakje van de snelsluiting gevangen en deze zo opengetrokken. gevolg hiervan was dus dat 1 van de strengen dus los ging maar heel netje terug genomen en stilgezet en aan de instrecteur gevraagd om de streng weer vast te maken.. braaf paard

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:08

jenkins..heel heel knap van je ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Lanouska fijn met arjan gereden, toppaard dat ie rustig bleef met een losse streng.
Tine slaapze..
vhu bekijkt omgeving met menoog..super !
ehm...verder ben ik het even kwijt.. -O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:48

@ Jenkins: moedig van je om nee tegen je moeder te zeggen. Het komt misschien hard aan bij haar, maar het is zoals je zegt: anders leert ze nog niet met geld omgaan.

@ lanouska: leuk gereden in de les met arjan

@ tine: lastig dat de juf er niet op let dat er regelmatig van hand veranderd wordt, voor de pony vind ik het immers toch belangrijk dat hij aan beide kanten loopt. Bij Romeo is links de favoriete hand, dus daar loopt hij ook veel beter dan rechtsom. Nu vindt het ruitertje ook niet meer leuk om rechtsom te rijden, maar ik verplicht het wel.

Hier mag het weekend toch stilaan beginnen. Heb erg veel hoofdpijn, voel me echt niet goed. Helaas moet ik morgen nog een volledige dag doorstaan. Ik ben wel blij dat het zondag mooi weer wordt, hopelijk kan ik dan voor de volle 100% genieten van de dagtocht met Romeo en mijn bijrijdstertje als groom.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:34

Bedankt voor jullie steun :) Ze maakt me het af en toe zo moeilijk! Vorig jaar rond December bijna besloten het contact af te breken, maarja het blijft toch je moeder..
Door al het gedoe, ben ik totaal de cijfers van mijn pincode vergeten die ik al jaren heb. En is me pas dus ook nog eens geblokkeerd :P wat een pech haha.
Wel lekker grondwerk gedaan met Sil vandaag, buiging ging super!

SL, balen dat je je niet lekker voelt, hopelijk zondag een lekker ritje dan!

Lanouska, klinkt als een heerlijke les! Dat er een snelsluiting losschiet is altijd mijn angst, maar je hebt het goed opgelost!

Smickey, genietse van je ritje! En koeien zijn ook eng :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:48

Hmmm, ik heb alleen marathon-training-filmpje :') . Sturen we maar niet in.

Ik zit te twijfelen om HC aan een minimarathon mee te doen, maar ik vrees dat Ster (lees: ik) de brug niet durft :o .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:01

Sorry, hier erg moe en dus weinig gereageerd op jullie posts. Ik lees ze echt hoor en leef met jullie mee, maar heb gewoon te weinig energie om overal op te reageren.

Zal toch een korte poging doen.
Jenkins: wat een ontzettend moeilijke situatie zeg. Toch heel knap dat je voor jezelf hebt gekozen.
Lanouska: super braaf paard zeg
SL: :(:)

Ga zo naar schoenmaker, bieb voor zoon, judo bij zoon brengen en dan snel boodschappen halen. Manlief is al thuis *\o/* , dus die mag zorgen dat het avondeten klaar is als wij weer terugkomen. En dan met Thabor naar menles. Hoop zo dat het goed gaat en ik straks om de week (Amerigo moet natuurlijk ook af en toe blijven lessen) met hem naar les kan.

Ben druk bezig alles klaar te maken voor onze paardenoppas, zodat zij zo min mogelijk werk heeft als zij hier komt om onze dieren te verzorgen. En ik loop daar dus een beetje mee achter, door allerlei ongeplande acties.

Heb nog steeds mijn nieuwe (tweedehandse) voorbomen niet ontvangen, erg jammer!!!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:33

Hallo :wave:
mag ik hier misschien ook meekletsen :) ?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 18:45

@Avaluna: jullie nog erop uit geweest vandaag???

@Lanouska: dat is echt een braaf paard, kwam de streng tegen 'm aan?

@Biancacoo: was de rest even kwijt :+

@SL: :(:) nog één dagje en hopelijk komt het beloofde mooie weer voor jou om even met Romeo te genieten!!!

@Jenkins: dat klinkt als heel zwaar… wat je zegt, het blijft toch je moeder. Is ze nu boos op je of pakt ze het ok op dat je voet bij stuk houdt? :(:)

@Gem: is dat een recreatieve of een competitie wedstrijd? Ik zeg altijd bij twijfel niet doen, maar dat is voor iedereen anders, soms moet je misschien ook juist een grensje over om verder te komen. Je leest het al, ik ben geen goede adviseur hierin :D

@Tine: jij had weer een vol programma vandaag. En je wacht nog op de voorbomen. :(:) voor de vermoeidheid

@Saaarr: denk het wel, stel je je even voor met foto's / verhaaltje???

Smickel is weer bij :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:48

blegh..ben ik ineens snikverkouden...en kop vol met sn..
bah..moet nog notuleren straks voor de ouderraad van de school..lekker dan..

Saar...stel je voor zou ik zeggen..
Smickey...moooie samenvatting _/-\o_

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:52

@ smick nee de streng sleepte gewoon over de grond.. dat vind ie ook niet erg is ie gewend van het 4 span.. maar ik kon hem netjes terug rijden en hij bleef braaf staan.

ben vanmiddag even aan het knippen en plakken geweest..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 18:57

@Biancacoo: ojee... kop vol sn.. is viessss :+ En succes met notuleren nog, hopelijk slaap je goed ondanks verkoudheid, vind ik altijd zo vervelend dat je dan geen adem door je neus kunt halen!

@Lanouska: super dat ie zo relaxed terugkwam en bleef staan, keurig opgevoed peerd /3 Hoe is 't met de oren???

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:02

ik hoor er ook weer beetje bij,
breezertje slaapt vanaf vandaag snachts binnen.
met schemer naar binnen en met schemer weer naar buiten..

wilde vandaag lekker stuk hobbelen,
maar hij heb platte poep -O-
dus eerst maar in orde maken.
tis best heel nat geweest en redelijk koud,
zn wei heeft niet echt handige schuilplek etc.
dus nu snachts op stalletje..

die heb ik vandag helemaal stoer zelf ge-ont-spin-t brrrrrrr
maar :) gelukt...
lekker opgestrooit, bult hooi erin,
zn voeremmer uitgeschrobt en musli erin..
die is nu aan t smikkelen
(nee, niet ons topic-genootje aan t verorberen hoor ;) )

gaat morgen vast beter, dan zien we wel wat we gaan doen :))

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:03

oeren is niet zo fijn.. doet zeer heb een doorverwijzing naar ander ZH maar ja wachttijd he.. zit happy onder de drugs. op aan rade van de HA omdat ik last heb van een onstoken pees in schouder maar helpt natuurlijk ook voor de oren

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:07

@Bic: :(:) voor Breezer! Mick vorige week ook platte mest, hoor het best veel om me heen eigenlijk, gek, kan ik me van vorig jaar niet echt herinneren :? En blij dat ik niet opgesmikkeld werd :P

@Lanouska: is die wachttijd zo lang? Anders even je verzekeraar bellen, die kunnen vaak wel wat voor je doen qua wachttijden.

@Dingetje: je staat erbij!!! Maar ik zie dat ik je foto's beetje te klein heb doorgestuurd... Zal Gem nog even berichtje sturen met vraag of ze wil aanpassen!!!

@SL: jouw stukje heb ik net doorgestuurd, zal ook één dezer dagen wel bijgewerkt worden!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:16

* :wave: *
Migraine ivm een bril-stunt vandaag.. Wel bijgelezen dus, maar niet echt in klets-modus :') Stomme bril...

Zit lekker op m'n kamer. Kleine zwarte kat meegenomen. Beestje is bang voor de hond, dus die leeft al 2 jaar op zijn hoede. Hier omt geen hond, dus is ie meteen weer exploring :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:17

jahe?
hoor je op het moment serieus meer dan vorig jaar ej?

briez zou jou nooit opsmikkelen hor,
hoogstens poging doen tot oplebberen :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:52

@aks: :(:) voor migraine
@bic: ben natuurlijk ook wel heeeel lekker :9 ghighighi...

S_L: jouw stukje staat er bij!
Dingetje: heb grotere fotootjes net doorgemaild naar ons DotjeModje

@Allemaal

Mocht iemand nog in de OP erbij willen of iets aangepast willen hebben, dan graag uiterlijk morgenavond berichtje, dan kan ik dit weekend nog wat knutselen ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:01

Smickey2011 schreef:
@Gem: is dat een recreatieve of een competitie wedstrijd? Ik zeg altijd bij twijfel niet doen, maar dat is voor iedereen anders, soms moet je misschien ook juist een grensje over om verder te komen. Je leest het al, ik ben geen goede adviseur hierin :D

Hmmm, probleem is juist dat ik altijd overal spoken zie, dus juist wel mijn grenzen moet verleggen :o . Het is wel een echte wedstrijd, maar hc meedoen kan natuurlijk ook altijd.

Foto's van Ding zijn veranderd, hopelijk nu goed!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 20:05

haha, nu staan de foto's onder elkaar :+ Maar ik vind 't goed, anders vielen ze met zo klein wel erg uit de toon bij de rest!

Nou, dan buiten competitie zou ik zeker keer meedoen, dan is het echt een supergoede training voor jullie samen!!! Kan er dan eventueel iemand bij de brughindernis staan om te helpen mocht 't misgaan, dan voel jij je ook zekerder denk ik ???