[AR] Wat zouden jullie willen zien op Paard & Koets?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Wat zouden jullie willen zien op Paard & Koets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:12

Voor het algemene zijn zat alternatieven :j

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:31

Ik zelf zou het zeker leuk vinden als het een bredere beurs blijft dan alleen maar op koetsen te richten, dan kun je ook naar koetsen beursen gaan (en die zijn vaak ook al over de kop omdat de toeschouwers weg bleven)
Natuurlijk is een goede, brede opstelling voor wat er al mennend gedaan kan worden zeker heel mooi, maar sluit daarmee de rest van paard minnend Nederland niet uit en zorg dat daar ook genoeg leuks voor blijft om te komen.
Met minder publiek moeten de toegangsprijzen nog verder omhoog en de standhuur prijzen ook en dat zorgt juist voor minder diversieteit in standhouders en demo's/clinics.
Een goeie mix zou voor mij het meest wenselijk lijken voor een mooie gevulde beursvloer en daarmee een tevreden publiek.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:36

Wat me wel opviel is dat toch de demo's elk jaar minder werden, ze moeten als ze het breed zouden houden gewoon 2 of 3 grote internationale namen naar binnen halen :j

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:41

Ik ben er afgelopen jaar ook geweest (en ook deelgenomen). Allereerst vond ik het jammer dat er weinig water beschikbaar was op de parkeerplaatsen om de paarden even te laten drinken (of wij hebben er overheen gekeken?). Overigens vond ik de toilet/douche hokjes wel super geregeld!

Dat er geen inrijbaan maar een verharde parkeerplaats werd gebruikt vond ik niet storend om eerlijk te zijn. Met een aanspanning rij je net zo makkelijk over een groot verhard terrein als in een rijbaan, maar ik kan me wel voorstellen dat het fijner is als er een plek is waar combinaties ohz ook kunnen losrijden en galloperen buiten. Een binnen losrijbaan lijkt me niet handig, dat zou ten koste gaan van de ruimte. De bodems van de rijbanen waren trouwens niet verkeerd dit jaar! +:)+

De stands vond ik wel interresant, maar het had voller mogen zijn, meer stands, en ook meer verkoopstands als je het mij vraagt. Ik vind het heerlijk om rond te 'snuffelen' voor nieuwe spullen ipv vooral informatie te verkrijgen over verschillende verenigingen.

En de onderwerpen waren inderdaad niet altijd interessant. Zo was er ook een te lang durende clinic over renpaarden. Ja leuk, maar ik verloor al snel mijn aandacht. Het werd ook in een veel te klein piste'tje gehouden. De show van het trekpaard met een zeil erachter (waar de kinderen op konden zitten/staan) was wel super, het betrok het publiek erbij en het was leuk om te zien. Sommige shows zoals één die ging over een soort middeleeuws steek/zwaardspel waren erg onprofessioneel, er was een paard wat weigerde te lopen, de tuigen waren om te huilen (hackamore met veel te lage neusriem) en het was over het algemeen gewoon niet netjes georganiseerd. Liever dan nog geen show op dat moment of een herhaling van een andere show dan zo een.

Al met al vond ik het best leuk, maar (nog) niet spectaculair. Kwalitatief betere shows en clinics en meer stands zouden het al een veel leuker totaalbeeld geven! :j
Laatst bijgewerkt door XladyX op 24-04-12 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:43

Gilbey, voor een clinic/demo van anky ben ik niet bereid te betalen, voor een clinic/demo van ijsbrand chardon of koos de ronde (noem maar ff een voorbeeld) wel.
Als ik van alles en nog wat wil ga ik wel naar horse event

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:45

Vorig jaar was het toch Equirience? Het jaar daar voor ook? Dus het was toen geen paard en koets

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:57

VisibreTeam schreef:
Vorig jaar was het toch Equirience? Het jaar daar voor ook? Dus het was toen geen paard en koets

Oh dat kan wel, maar iedereen (ook om mij heen) noemde het nog gewoon paard & koets. Heb het even aangepast :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:33

Ahh okay :j

Nouja, ik weet nog wel dat ook toen het nog paard en koets was honza blaha een keer kwam bijvoorbeeld, dat trok best veel bekijks maar had helemaal niks met koets te maken :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:52

Nee ok. Dat is ook zo. En wat anders er tussendoor geeft ook helemaal niet, maar aangespannen moet wel de hoofd moot zijn, ook buiten de beurs om.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:03

Kijk, dat kan ik snappen :j
Het zou zonde zijn om alles er uit te gooien en alleen nog koetsen dingen te laten zien vind ik. Dan haken heel veel mensen gewoon weer af om te gaan

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:10

Honza trok zoveel publiek omdat het gewoon een hele goede show was.
Ik denk dat dat het probleem is.
De shows zijn van een te lage kwaliteit.

Er mag van mij best afwisseling in het programma zijn (wel minimaal 65% mennen)
Als het maar goed opgezette, interessante shows/demo's zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:11

Het lage nivo nodigt idd niet uit. Je leert hooguit hoe het niet moet.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:18

Vorig jaar stond ik ook af en toe te kijken bij een demo van euhhh....
Heb tijdens een vrijheidsonderdeel ook heel wat getrek en gemep gezien :n

Maar waar haal je een kwaliteits show vandaan? Dan moet je óf naar het buitenland, of een HELE dure show uit nederland halen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:32

Ik heb ook wel eens demo's in de grote ring gezien waarvan ik dacht :\ zonde van de ruimte :\
Vrijheidsdressuur waarbij de pony zijn middelvinger opstak en lekker zijn eigen ding deed :+ :D heb me krom gelachen. De show van de Andalusiers heb ik nu ook wel gezien, die is elk jaar hetzelfde. De show van de AraboFriezen was ook vrij eentonig en weinig interessant.
De riddershow van afgelopen jaar was echt een flater :\ erg dieronvriendelijk en erg onprofessioneel.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:36

Nouja, in 2010 faalde mijn demo ook hoor in de grote ring :=
Maarja, als er opeens een tandem voor je neus naar binnenknalt en een half uur een demo staat te geven terwijl je net met je pony aan de beurt was en dus in de drukte kunt wacten.... :n

Er moet vooral een hoop worden verandert aan de organisatie, het is ZO chaotisch.
Er was toen ook opeens geen stal vrij? :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:43

Dingen kunnen fout gaan, dat geeft ook helemaal niks. Maar structureel ruk en pluk werk pas ik voor.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:13

Het is jammer dat de shows allemaal via de stamboeken gaan. Ik heb 1 keer show gegeven omdat het friespaardenstamboek verzocht werd om mij uit te nodigen, maar dat wilden ze eigenlijk helemaal niet, Jauke heeft tenslotte geen papier. Dus mijn mening, laat een stamboek zich bij het rassendefileer houden en evt een show geven mits ze ook echt een goed in elkaar gezette show hebben en vul de rest van de tijd met goede demo's, shows en clinics. En tuurlijk, ik snap dat er een klein budget is, maar een paar grote namen trekken wel meteen meer mensen :)

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:16

Misschien een leuk idee.... een test baan....

Bedoeld voor:

Nieuwe menners..om kennis te maken met de sport ( menschool als onder de kastanje zou dit kunnen doen )
Recreatie menners om makkelijker de keuze van hun rijtuig te kunnen bepalen.
Wedstrijd menners om een betere keuze te kunnen maken welke wagen er beter bij je past.

Om het geen pretpark attractie te laten worden zou je met een inschrijving kunnen werken.
Er is voor ons standhouders altijd een aantal uren zeer rustig... in deze uren zou er mooi een aantal keer een Test center kunnen worden gehouden..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:43

stef schreef:
Nee ok. Dat is ook zo. En wat anders er tussendoor geeft ook helemaal niet, maar aangespannen moet wel de hoofd moot zijn, ook buiten de beurs om.

Natuurlijk snap ik dat het mennen het grootste deel in beslag moet nemen, het is tenslotte paard&koets maar enkel nog focussen op mennen lijkt me niet slim.
Een rassendefilé, demo's aan de hand en interessante verhalen over de fokkerij zijn wat mij betreft waardevolle toevoegingen.
Een bekende naam nodigt idd ook uit om te komen en als dat een keer een dag een dressuur of springruiter is zou dat imo geen probleem moeten zijn zolang er daaromheen nog meerdere dingen over het mennen op het programma staan.

Ook inderdaad interactie trekt veel mensen, het is leuk als mensen ook deel kunnen nemen aan iets of dat ze er actief bij betrokken worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:51

En dan valt of staat alles met het getoonde nivo :j

PaardenKoets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 17:32

Tot dusver bedankt allemaal voor jullie berichten.
We zijn inmiddels met een groot aantal van jullie ideeën aan de slag gegaan.
Binnenkort zullen we de eerste programma-onderdelen bekend maken.

Paard & Koets wordt overigens niet uitsluitend een menbeurs. Het wordt wel weer meer een menbeurs, maar blijft zich daarnaast ook richten op de (recreatieve) ruiter (zoals we dat al 15 jaar doen).

Groet!
Marleen

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:26

Graag zou ik nog even antwoord op mijn vraag krijgen. :)

Citaat:
@PaardenKoets, Waarom is de ring dan te lang leeg? Ik kom expres al niet meer bij de korte domo's kijken omdat het wordt afgeraffeld. Imo liever de ring 5 minuten leeg dan een demo/show, what ever die er niet uitziet. Als het echt interessant is blijven mensen echt wel zitten. Ik wel iig.

En idd, ik kom voor de mensport. Een kür is leuk, maar dan wil ik er wel wat van op steken en niet alleen naar een (half mislukte) kür kijken.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:58

Evelli schreef:
Maar Anky heeft niets met mennen te maken :) dus dat lijkt mij vrij onzinnig.

Laat Anky een dressuur-menles geven, lijkt me zeer leerzaam.
Verder zou ik graag een stand vanderWiel, Van Rijs, Van den Heuvel, dus o.h.a. meer kwaliteit en innovatie willen zien in plaats van de zoveelste poolse koetsenbouwer.
Last but not least zou ik graag meer klassiek gerij willen zien.
De conclusie mag zijn: verlaag je standkosten en haal zo meer kwaliteit in huis.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:54

Als je je als beurs ook op de recreatieve ruiter richt dan mag er m.i. ook aandacht zijn voor dingen als schrik en obstakel training, clickertraining, vrijheidsdressuur, NH, dressuur in het bos, lol met je knol, hoe communiceert een paard, enz.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:57

Als je al die dingen doet word het wel overvol met recreatie dingen.
Denk dat er weinig menners geinteresseerd zijn in NH en VD en alles daaromheen.
(niks tegen vd, doe het zelf ook met de kleine hier, maar zoveel wbt vd, nee, NH heb ik al helemaal niks mee)

Schrik en obstakeltraining wel weer interessant, aangezien de menpaarden hier ook veel aan kunnen hebben :j