[AR] Ervaringen tweewieler cavalier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:18

Ronnie25 schreef:
Neehoor, hij past juist perfect. En is goed in balans. Absoluut geen druk op zn schoftje. (Dat is echt wel een punt waar ik op let hoor :) )

Misschien lijkt het voor jou zo, omdat het lijkt dat die lamoen naar beneden drukt. Maar dat is dus niet zo. Als ik hem hoger zou doen dan kantelt de sulky naar achter en geeft het echt druk aan zn singel zegmaar. Dus ik doe er niks aan. Hij is nu prima en rolt perfect zo.

bij mijn pony van onder de meter lijkt het ook alsof hij op het schoftje leunt, maar dat is bij mij ook niet zo, alleen voor het gezicht is het wat raar..

Afbeelding

Ronnie25

Re: Ervaringen tweewieler cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:05

Ja inderdaad! Nouja ik heb echt heel blij met me kar. En vind het fijn dat ik nu een stuk hoger zit :D
Wat voor karretje had jij hiervoor eigenlijk? Ook een cavalettie?

Ik heb even een topic gemaakt. Voor de geïnteresseerden die meer foto's willen zien haha :D

[AR-ITP] `Ronnie voor de Gouden koets!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:52

Ronnie25 schreef:
Ja inderdaad! Nouja ik heb echt heel blij met me kar. En vind het fijn dat ik nu een stuk hoger zit :D
Wat voor karretje had jij hiervoor eigenlijk? Ook een cavalettie?

Ik heb even een topic gemaakt. Voor de geïnteresseerden die meer foto's willen zien haha :D

[AR-ITP] `Ronnie voor de Gouden koets!

ja ook een cavaletti en ik hem een maratonwagentje

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:16

Ik ga er ook een bestellen !!

Ik wil graag RVS spaken/velgen, luchtvering, geveerd lamoen, traanplaat bodem en schijfremmen. En ook wat anders voorop zoals een gaasrekje want vind het idee dat er paardenhoefjes tussen kunnen ook niks...

Bekleding wil ik in donkerbruin, en de wagen zelf moet passen bij een valkkleurig en voskleurig paardje. Ik dacht zelf ook aan een brons kleur, maar niet zo fel als de gouden kleur. De lamoenstokken in het zilver met gesloten uiteinden.

Oja, wilde ook graag spatborden, waarom hebben jullie eigenlijk niet gekozen voor spatborden?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:22

Ik ben me ook aan het verdiepen voor mijn shet. (een vos)
Ik volg hier even mee.
Welke prijsklasses liggen ze of kun je deze aanvragen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:25

Prijslijst kan je opvragen. Basismodel begint bij 795 euro.

Manda: spatborden vond ik niet zo nodig. Was/is ook nog geen optie. Maar alles is te maken geloof ik hoor :)
Door dat gaas past echt geen paardenhoefje hoor ;) is 3x3 gaas :)
Standaard zitten er spijlen, daar past wel een pootje doorheen. Gaas is na mijn opdracht als optie erbij gekomen.
Maar hij kan het vast ook helemaal dichtmaken als je dat wilt.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:52

Spatborden staan er nu wel bij als optie! maar vraag me af of dat wel mooi staat... maakt het geheel qua aanblik een stuk breder denk ik.

De prijzen van de opties zijn flink vind ik :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:00

Vind de optie prijzen idd flink duur... Zit er aan te denken loop vant jaar een te bestellen voor mijn welshjes enkelspan drs/vdh makkelijk meenemen en lichter dan de marathonwagen.
Liefst 1.15 spoorbreedte en ietsje grotere banden (heb deze pas kunnen bekijken bij iemand dus dat zag er goed uit). Maar als ik veel betaal heb ik geen zin in heel lang wachten erop (of iig, datum aangeven en eraan houden, ben altijd huiverig voor het slecht/niet op tijd afleveren zoals dus al gebeurd is )

Wil dan iets met bruin ivm bruine tuig en lichte pony's net als wagen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:06

Optieprijzen zijn bij alle wagenbouwers die ik tot nu toe heb gesproken met een soortgelijk product flink aan de prijs hoor :) Zodra je luchtvering wil +200E wil je dit anders? Hup + 200 Euro
En dan krijg je bij sommige nog bezorgkosten erbij enzo :) Dhr Immink heeft hem netjes en kosteloos gebracht, opgehaald en weer teruggebracht nadat hij hem had laten aanpassen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:10

Tsja maar dan moet ie wel optijd brengen, daar huiver ik voor zeker nu er al 2 ervaringen zijn dat veel later is gebracht dan afgesproken.

Maar ik hou de cavalier zeker in gedachten, wil zeker wat kijken en vergelijken :j

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:12

Vond de optie prijzen ook vrij duur, maar dat heeft zn reden. Als je dat ervoor uit wil geven heb je wel een knappe sulky naar eigen wens.

MelanieB: Ik heb in totaal 3 weken moeten wachten, toen kwam hij hem brengen :D . Het is vervelend dat er wel een paar andere zijn die inderdaad zo lang moeten wachten. Bij mij is de spoorbreedte ook 1.15 (toevallig laast even opgemeten :Y) )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:13

Maar ook al eentje in ieder geval dat ie op tijd is gekomen ;) Patricia en ik waren de eerste die hem met alle opties bestelde :) dan heb je altijd kans dat er dingen nog niet netjes lopen zoals zou moeten en er onverwachte dingen tussendoor komen.
Had hem ook al 15 feb kunnen hebben, maar toen was hij nog niet naar mijn zin. Hij had ook half januari al kunnen komen, maar dan zat er een grote kras in de lak omdat er iets op was gevallen. Nu heeft hij hem weer uit elkaar gehaald en opnieuw laten spuiten.

Denk dat het bij bijna elke leverancier wel eens misgaat en niet lekker loopt met leveringen uit Polen/bezorgingen door Polen van spullen naar NL :)
Daarnaast ben ik netjes gecompenseerd voor de lange levertijd :) en heb ik als eerste besteller en vaste klant nog een aantal voordelen mogen ontvangen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:11

Ja das waar, maar dan nog moet het met de service netjes blijven. En afleveren met een grote kras is niet echt netjes, tenzij ie het van te vren zou melden bijv.
En ja voordelen als eerste besteller heb ik niks aan :D

Maar ik heb een email gestuurd met enkele vragen, ga toch maar sparen (ben er al voor een sulky standaard, maar wil wel extra opties want als ik doe doe dan maar gewoon compleet en goed), want het is wel fijner en makkelijker meenemen en lichter waardoor het voor de pony's makkelijker is. :)

Wel ff gevraagd of proefrit oid mogelijk is, wil wel even uitproberen hoe bokhoogte voor mij zou moeten en of maat sulky goed is voor de pony's :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:01

Je zou eventueel ook wel met die van mij mogen proefrijden hoor :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:07

Volgens mij woon je niet heel dichtbij of wel? Anders zou wel super zijn, ik zal m ook wel verhoogd moeten hebben denk ik :j

Wil sowieso verende lamoen, luchtvering, gaas bij voorstukje, bokkussen, km teller en bokkussen en rvs wielen denk, dus ff doorsparen nog, ben iig op de helft, nog een maandje, of 2 maandjes en dan heb ik t wel bij elkaar, en anders sponsor lief aankijken voor een kleine bijbetaling haha O:)
Heb al wel tekeningetje gemaakt welke kleuren, zelfde kleur bekleding als mn marathonwagen, en verder bruin, met zilver/rvs lamoenstokken en wielen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:08

Uurtje rijden :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:13

Hmm ja da's cavalier ook :j
Maar die van jou heeft zo'n beetje de opties die ik ook wil haha. Thanks!

*edit: gaan wel verder over pb haha

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:56

ben ook aan het orienteren voor een sulky dus ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende soorten er staat namelijk ook een dealer op marktplaats die dus sulkys verkoopt ongeremd vanaf
350,00 euro ben dus echt heel erg benieuwd naar jullie meningen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:15

Melanie wil jij wel 16 inch wielen of neem je een maat groter?

Ik wil ook ongeveer die opties die jij allemaal wil :D en wil hem ook gebruiken kunnen voor mijn welsh A, maar ook voor mijn paardje van 1 meter. Dus ik twijfel over de wielmaat, of standaard of toch groter.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:20

Ik neem hem standaard denk ik, de bomen zijn verstelbaar en volgens cavalier zou 16" heel netjes passen op Syl en noor :j
Maar volgende maand hopelijk uitproberen dan kan ik het zien.

@Suddy, wie is dat dan?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:25

suddy schreef:
ben ook aan het orienteren voor een sulky dus ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende soorten er staat namelijk ook een dealer op marktplaats die dus sulkys verkoopt ongeremd vanaf
350,00 euro ben dus echt heel erg benieuwd naar jullie meningen

Dat zijn die gewone cavalettie's toch? Die zijn niet te vergelijken met deze sulky's. Maar wel leuk om mee te beginnen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:46

MelanieB schreef:
Ik neem hem standaard denk ik, de bomen zijn verstelbaar en volgens cavalier zou 16" heel netjes passen op Syl en noor :j
Maar volgende maand hopelijk uitproberen dan kan ik het zien.

@Suddy, wie is dat dan?

Hij heeft mij toevallig vandaag gebeld en ik kreeg juist 18 inch als advies als ik de sulky wil gebruiken voor paardjes tussen de 1 meter en 1,20. Ik zat er zelf al over te twijfelen, maar 16 inch is wel klein hoor... 17 inch verschilt amper en maken ze geloof ik ook niet, dus dan 18 inch.

De wagen van Lieselotte had 18 inch wielen en stond eigenlijk heel erg mooi achter Pandorro (1 meter). Ik zal die foto opzoeken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:01

Hmm okee, ja ik denk dat niet uitmaakt als je natuurlijk verhoogde zitting hebt.

Wagen is toch anders dan een sulky/tweewieler :j
Maar zat er idd wel over te denken.
Ben benieuwd naar de jouwe haha.

Citaat:
Hallo Melanie,

Voor jouw pony is het model met 16” door zijn ruime verstel mogelijkheden zeer geschikt.
Elke sulky maken wij op maat naar pony en rijder dus als jij lang bent zullen we het bankje
hoger maken, dit komt dan mooi overeen met jouw iets grotere pony.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:04

Als je naasr deze foto kijkt vind ik een slag grotere wielen veel mooier.... Ik vind de ruimte tussen het wiel en t bankje zo saai/leeg...
Dat word juist weer wat opgevuld met een groter wiel.
Evelli schreef:
Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:23

Ja da's waar, maar als je erop zit valt dat wel mee;

Afbeelding

Wil gewoon niet dat lamoen omlaag zal staan zoals bij Ronnie (sorry :o ) maar gewoon netjes, en ben bang dat met grotere wielen dat misschien wel zo komt... maargoed maar ff zien