[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:21

afijn gisteravond geod bezig geweest al jullie posten gelezen, zet ik alles in het verkeerde topic ;(
hoezo blond :o?
dit had ik geplaatst!
@Bicci: jullie kijken echt bij die steigerde foto zo van doe even normaal! Hij voelt die sneeuwbal met zo’n vachtje lekker niet, en nog meer leuke sneeuwfoto’s
Ook nog een nieuwe erg roze telefoon onderweg

@Prinsjeh: niet lekker geslapen

@Vhu: dekentjes opleggen doe ik nu ook, het is inderdaad erg koud, en als het net weer gaat zoek je geen dingen op waardoor het weer fout kan gaan, ik ben nu ook nog voorzichtig, denk overal over na voor ik wat ga doen
Leuke foto’s, ze loopt lekker ontspannen in de sneeuw

@Avaluna: hier weinig sneeuw, dus niet sleeën, wel lekker wezen schaatsen

@Janouk: inderdaad moet je het niet doen als ze het eng vind, voorzichtig aan, als ze het eenmaal doorhebt dat het niet eng is, komt het vanzelf. Wel slimme honden die denken natuurlijk dat je de slee zelf wel kan trekken!

@Biancacoo: zoontje leren schaatsen, is lastig als je lijf niet mee wilt werken, toch leuke dingen blijven doen en proberen tot hoever je iets kan, zodat het ook nog echt leuk blijft

@Ingridm: lekker naar haar pony’s toe, super leuke foto’s, leuk stel hoor

@Bettepet: is lekker aan het trainen, als nouvel een lange teugeldag gaat organiseren houdt ik me ook aan bevolen, mits het niet te ver weg is!

@Frensie: bijscholing gehad, had het erg koud, deden de verwarmingen boven de tribunes het niet? Of was het zo koud dat die niet hielpen. Ik neem altijd een kussen en een deken mee naar de bijscholingen, die zijn voor ons altijd in december, is ook koud en dan zit je lekker!
Je had het maar druk met dat water geven, wij hebben er ook een paar staan waar de drinkbakken niet van werken, maar we geven ze om de paar uur wat te drinken, moet nu goed op worden gelet, ze drinken wel niet zo veel, maar ze hebben het wel nodig

@Ollie1: weer zo heerlijk aan het sleeën met Hans, leuke foto’s en filmpje, moet nu toch ook gaan leren plaatsen!
Zo leuk dat jullie hond ook de hele tijd mee rent.
Lekker nog naar de ijsbaan, disco schaatsen, is dat dan ’s avonds?

@tine10: beetje moe na zo’n nacht, dan nog je mannetje helpen, knap dat je dan nog zin hebt om je paardjes te longeren, maar wel een leuke afsluiting van de dag
Vanavond maar vroeg naar bed

@tallechie: vervelend als je verwacht dat je de nacht niet rustig kan doorbrengen

@Buckje: wat een gave foto’s, en volgens mij is het moeilijker tandem rijden met een slee, als met een wagen, ik rijd af en toe tandem, en weet hoe moeilijk het is.

Wij konden vandaag in de bak rijden, ik heb een kennis die de cursus instructeur volgt, en die wilde oefenen met les geven, dus mijn paardjes hebben met mijn verzorgmeisjes in de les gelopen, lekker onder het zadel.
Lady Gaga en Björk (onze veulentjes) waren heerlijk aan het spelen in de sneeuw, en de honden vonden het ook geweldig.
Ze voorspellen vannacht ook weer sneeuw, ik hoop dat het meevalt.
Ga nu maar eens lekker naar mijn bedje. :Z

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:29

dankjewel kiss :)

zo grappig he,
je plakt zo'n steigerfoto en dan verw8 je eigelijk dat iedereen alleen dat lijpe oogje van je knol ziet...

en dan blijken ze juist op mijn en mijn man's snuit te letten, haahahah
:+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:12

Even weer een snel postje van mij :wave:

Heb bijgelezen, zag hele gave shetjes op foto :j schattig die bonte bij IM en dappere Hans van Ollie voor de slee <3

Las over schaatsers, ben ik niet zo'n held in :n De sauna van IM klinkt stuk beter :D
Pijnlijke lijven :(:)
De geit van Tine had kou maar toch weer niet, hen je nog uitgezocht of vachtje regendicht is???
Tallechie zoekt bijrijder voor Veale en houdt t bij mennen
Ollie wedstrijd afgelast en ineens tijd over maar toch in hogere versnelling na de koffie :+
Biancaco supergave slee: idd benieuwd nu naar actiefoto's eind dit jaar (neem aan dat dat is omdat je husky's het gaan leren dit jaar??? :o Heb mss wat info over het trainen van je honden gemist... Heb je daar ook zoiets van 'beleren' voor of doe je dat helemaal zelf???
Nouvel heeft zonder zadel op Fief gezeten, ga later je topic bekijken hoor, zit -zoals bijna altijd tegenwoordig- weer s met die rottige telefoon, geen zin om flaptop en snoeren te gaan halen :o Hoe gaat t met gewicht van Fief???
Avaluna, hoe gaat t met je dochter???

Dit was zo'n beetje wat ik heb onthouden, alle anderen
Y;(

Was vandaag onderlinge dressuurwedstrijd op stal ohz, drukte van belang, was wel gezellig. Wij hebben vanmorgen om 7u eerst Mick nog in de binnenbak lekker losgegooid, beetje gespeeld. Heb al 4 weken niet ohz gereden, helemaal geen zin, mss als ik meer energie heb weer, het hoesten is nu zo goed als over, hoeraaaa, dus mss kan ik deze week weer eens normaal slapen :+ scheelt ws veel in de energie :D
Mick drinkt trouwens heel erg weinig, heb m voor zekerheid ook maar slobber-soepje gegeven :+ (was geen straf voor m)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:14

ik ben er ook weer even snel.

shoppen met iemand anders zijn geld is nog leuker ~~}>
deze beenbescherming had mijn moeder ook voor sjaak, is goed spul.
omdat harry vrijdag met de audi toch naar westerbork moest is ie meteen beenbeschering gaan halen dus springschoen en beenbescherming om te kijken of het zou passen, alleen had harry wel de goede springschoenen mee genomen en 3 in 1 beschermers, had gezegt dat ie wat hooge peesbeschermers moest meenemen voor de achterbenen van de voorpaarden, maar ja leg kerels dat maar is uit door de telefoon als ze er geen beeld bij hebben ~~}> maar die nemen heel veel water op en dan gaan ze afzakken. dat maar weer afgeraden en had al spul van me moeder mee genomen en dat paste perfect dus die ga ik donderdag even bij de divoza ophalen, maar ga toch eerst even bellen op ze 4 setjes op voorraad hebben

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:25

@biancaco: gave slee, ik ken hier ook iemand die dit doet met een aantal husky’s, ollie kent haar ook wel, paarden moeten wel wennen aan zo’n raar karretje met van die rare “paarden” :') , soms schrikken ze ervan.
@tine10: heeft thabor er vaker last van dat hij niet lekker loopt? En dan nog mest gereden, en dan het systeem van je mestkar bevroren, wij hebben ook zo’n mestkar, maar hebben hem nu nog niet gebruikt, ben benieuwd of de onze het straks nog doet.
@vhu: lekker in de jacuzzi, wel fijn met dit weer
@lanouska: lekker skibroek gekocht, ik kan niet zonder met dit weer heerlijk hoor.
@tallechie: waarom stop je met rijden? Een goede bijrijdster vinden valt gewoon niet mee, ik ben ook altijd op zoek, heb er verschillende gehad, maar als het net goed gaat vertrekken ze weer.
@gem: als je wagen te zwaar is, dan is dat vervelend voor je pony. Kan je hem beter eens een keer wegen. Kan je niet eens een ponywagen van iemand lenen om te proberen, of Ster dan beter loopt.

vandaag zelf ook goed bezig geweest.
's ochtends eerst pink voor de wagen gereden in onze bak, ging wel, het bonkt wel een beetje zitten wat harde stukken tussen, heb je met de wagen meer last van als onder het zadel, ging goed, ze liep lekker ontspannen.
daarna zelf weer op Santana gestapt, dit is de derde keer in 2 maanden tijd, maar vind het wel spannend, durfde nu niet te galopperen
ze was een beetje fris. heb nog de meeste moeite met op- en afstappen, maar dat ging ook wel iets beter.
de rest van de paardjes zijn door de meisjes op stal gereden.

vanmiddag bij een vriendin wezen kijken, die was geselecteerd voor kampioenschap Zuid-Holland met een tinkerhengst, de papa van ons Gaga, jammergenoeg eindigde ze als 14e. |(
vind het zowiezo knap om zover te komen, was leuk om te kijken, sfeer vind ik toch wel anders als bij de menners :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:36

kiss schreef:
@gem: als je wagen te zwaar is, dan is dat vervelend voor je pony. Kan je hem beter eens een keer wegen. Kan je niet eens een ponywagen van iemand lenen om te proberen, of Ster dan beter loopt.

Hij zou niet te zwaar moeten zijn. Ster heeft echter een "moeilijke" maat, zit overal net tussen. Tussen 23 inch en 21 inch wielen (een geschikte en betaalbare occasion vinden was erg lastig), tussen pony-maat tuig en cob-maat, zadel vinden is een ramp (korte rug), maar een ponyzadel is te klein voor de amazone's die er op rijden (en die zijn niet te groot); hoofdstellen, transportbeschermers, etc. ponymaat te klein, cobmaat te groot.
Ach.... ik moet er nog maar eens over denken :) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:39

cyclo leuk dat je bij jullie in de buurt ook mushers hebt die met 4 en 8 rennen, super !
ook Kiss en ollie zien dat dus vaker.
gisteren en vandaag was er ook een wedstrijd de peel en maas challenge, daar kwamen erg veel mushers bij elkaar :)) voor mij was het nu belangrijk om weer een stukje van mijn droom te laten uitkomen....mijn eigen slee, dus niet kijken bij peel en maas....
tallechie, mijn eigen hondjes komen pas eind 2012 voor die slee hoor, die zijn nog te jong, maar ik vond dit een mooie kans....om die slee te bemachtigen,...ik probeerde het, en had geluk !
Prinsjeh, die 2 puberhusky's van mij zijn nu 7 maanden oud, dus die moeten nog even wachten voor ze aan het echte werk mogen beginnen, als ze 8 of 9 maanden zijn mogen ze een klein stukje voor de step rustig aan 1 km-ertje ofzo om aan het idee te wennen van het trekken en voor de step of kar uit rennen, maar....daar gaan deze 2 van mij geen problemen mee hebben...die zijn geboren om te trekken :+
Het is idd wel zo dat het wel zo netjes is als je met een team honden paarden tegenkomt in het bos dat je even stopt, paarden schrikken zich anders helemaal lam..

Tine hoe is het met Thabor...de keuring komt toch al aardig dichtbij nu..
Kiss, dat je nog hebt kunnen mennen op die harde ondergrond..
Ingrid, veel plezier morgen..
Lanouska, ja die 3 in 1 beschermers....die zakken idd af, dat is niets waard..ik had voor melody hele mooie...die worden ook voor cross e.d. veel gebruikt, zijn wel duur,maar houden geen water vast en beschermen echt goed..maar weet het merk niet meer...
paardjes hier drinken 2x per dag lauwwarm water voordat ze naar buiten gaan en als ze binnen komen, dat zijn ze al helemaal gewend, tussendoor buiten lekker hooi, en dat gaat erg goed..

zoontje had vanmorgen ineens om 4 uur vanmorgen... :r %) spuug, echt heeeel vies....maar de rest van de dag rustig aan gedaan en hij voelde zich vanmiddag al weer een hele bink....morgen wil hij graag naar school want s'middags is het lekker met de hele school ijspret bij de ijsbaan !!! ik duim voor hem dat het allemaal goed blijft gaan, miss gewoon iets verkeerds gegeten... ^)

Gem, hoe groot is Ster, en wat weegt je wagen ongeveer ??
Niet alleen de zwaarte is belangrijk, ook de rolweerstand van je wagen...en hoe lang loopt ster nu voor de wagen, trekt ze al echt vanuit haar achterhand, of is ze nog niet heel stabiel en gebruikt ze nog niet heel haar lijf in het trekken van de wagen..ook dat moet groeien..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:05

Biancacoo: heb je ff pb gestuurd :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:32

Las was over koud water en koliek bij de paarden mensen die lauw water voeren etc. Ik zelf geen Buck slobber bij een kilo per dag omdat dat er momenteel als enigste in gaat en hij wel wat dikker mag worden. Geef het ook met veel water, en lauw. Verder geef ik eigenlijk gewoon water wat ijs en ijs koud is.. Omdat het in de stallen ook vriest tis daar zelfs nog kouder dan buiten.

VHU, het klopt dat het een gestrest plaatje is, dat is typish Lola. In enkelspan is ze ook zo, Tweespan niet meer. Oefening baart kunst. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:43

het is echt ernstig, maar ik krijg het gewoon niet meer goed bij gehouden hier...

Iedereen druk met de kou, paardjes, kids, en warm blijven...

Las wat over lichte en/of lichtlopende wagens...
Lichtlopend is bijna nog belangrijker, grote wielen werken daar aan mee trouwens!

Over beenbeschermers, ik vind de peesbeschermers van Veredus super fijn!
Maar Fifi krijgt snel plekjes van beenbeschermers, dus ik heb er altijd ter afwisseling een paar zachte 3 in 1 bij, laatst een paar Anky's van een stalgenootje over genomen, die zijn echt super!
Sluiten mooi aan en zakken praktisch niet af...

Hier kunnen we weinig doen met de paardjes, overal sneeuw en dus glad en/of klonten...
Kunnen zelfs de weg niet meer op...
Vanmiddag dus maar wat foto's gemaakt, zal er morgen even een topicje van maken...
En toen ging ik er dus zomaar even zonder zadel op zitten, ze snapte er helemaal niks van! :D
Normaal is ze druk met opstappen, nu stond ze echt te kijken van 'hoe kan dit nu'... :D

Ze begint qua gewicht nu echt mooi bij te komen gelukkig!
Op zich is zo'n verplichte rustperiode dan ook helemaal niet zo erg voor 'r, even niks doen, als het maar niet te lang duurt, want dat vind ik dan weer zo zonde van de spieren...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:46

Nog even... mijn bedje roept al :z

@Nouvel, wat een relaxed filmpje van jou op Fifi en wat leuk dat ze zo met een bal speelt. Die van mijn laten zo'n bal écht links liggen :?
@Lanouska, mooie crossbeschermers! Jammer dat ze deze niet in maat S hebben :P
@Gem, ik ben benieuwd wat je wagen weegt...en als je een goede prijs kunt krijgen dan is het het overwegen waard toch ?
@Cyclo, :wave:
@Ingrid, veel plezier morgen en lekker genieten meis, dat heb je zeker verdiend :j
@Kiss, ik ben jaloers :o jij hebt je beestjes nog lekker beweging kunnen geven... mijn bak is te hard en over de weg durfde ik niet aan... soms zitten er écht nog gladde sneeuwstukken tussen :7
En wie is diegene met die husky's ? ze zullen ongetwijfeld uit het dorp komen maar ik heb er even geen beeld bij :o ? en knap dat ze door mocht naar de regio. Het is ook wel een erg knappe tinker :j
@Avaluna, ik stem ook tegen voor wat betreft de sneeuwval :o
@VHU, die rijfoto's zullen voorlopig moeten wachten. Ik ben namelijk niet zo *-:) ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:54

Lanouska shopopdracht gegeven :D Heb niet zo'n verstand van bescherming :o
Wij zij ws bij de sgmw in Rijssen (als publiek) in april trouwens :-)

Gem; lastig met de kar, geloof dat het dan makkelijker voor paardje loopt met grotere wielen toch (minder zwaar)?

Kiss bij wedstrijd wezen kijken en ander sfeertje dan bij menners (dus zal wel een ohz wedstrijd zijn geweest?) :D

Buck: wij geven ook koud water, maar mss morgen eens proberen beetje lauwig om te kijken of hij dan meer drinkt.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:57

@prinsjeh, gaat het al wat beter ? :(:)

Ik heb het gevoel of ik het gehele weekend al met water in de weer ben... waterbakjes ontdooien (ondanks het verwarmingslint) en constant het water aanvullen als ze buiten staan....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:28

PrinsjeH: wagen heeft 23 inch wielen, groter zou te groot zijn. Wagen staat trouwens in mijn profiel. Maar ik ben eigenlijk toch ook wel benieuwd hoe zwaar die wagen daadwerkelijk is. Meten is weten.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 07:49

zo eerst even bijlezen.
gisteren de hele dag bezig geweest in een paardenmassage cursus. Heel leerzaam. Zelf geleerd om schouder, rug en kruis los te masseren. Ik ben benieuwd hoe de dames mijn nieuwe vaardigheden gaan waarderen. De schoolpaarden in Dordrecht vonden het prima, op enkele pijnlijke plekken na.
Ik heb thuis een massagestoel voor mezelf (haha geinvesteerd in mijn bedrijf, want ik zit 8 uur per dag achter de pc; een massage per dag is wel nodig :D )
Jammer dat ik de paarden niet in de massage stoel kan zetten na het werk. (haha blijft er vast niet veel van mijn stoel over)
De honden heb ik gisterenavond meteen zlef ook gemasseerd; stuk gemakkelijker om te oefenen, want je kan er beter bij en het kan in huis; lekker warm.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:01

Kiss ik stop met rijden omdat ik er geen plezier aan heb. Veale weet dat ik angstig ben en maak daar misbruik van door plotseling de andere kant op te gaan. Omdat ik nog maar een jaar ohz ervaring heb bij de manege is dat geen geschikte combi. Heb meer plezier bij het mennen.

Hier kan ik ook niks doen met de paarden. Is niet anders.

Ik heb alles bijgelezen, maar moet Daan wakker maken, moet zo werken.
Hij heeft lekker doorgeslapen. Om 22 uur nog een fles gegeven, in zijn eigen bed in slaap gevallen en slaapt nu nog steeds

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:12

goeiemorgen!

fijn dat hij nog slaapt tallechie!
jammer dat het rijden niet zo lukt, hopen dat je een fijne bijrijder vindt...

ollie, ja de dagen staan in teken van ontdooien en water geven... :+
wat die bal betreft, omdat ze wat angstig kan zijn van gekleurde en rare dingen die we onderweg tegen komen (vooral onder het zadel) ben ik 'r maar een beetje aan het proberen te wennen aan de gekleurde dingen in haar paddock, de bal doet ze meestal ook niet veel mee, toevallig die dag wel... :D

janouk, leuk en interessant zeg, altijd handig om te weten en te kunnen!

gem even wegen anders inderdaad...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:30

tallechie schreef:
Kiss ik stop met rijden omdat ik er geen plezier aan heb. Veale weet dat ik angstig ben en maak daar misbruik van door plotseling de andere kant op te gaan. Omdat ik nog maar een jaar ohz ervaring heb bij de manege is dat geen geschikte combi. Heb meer plezier bij het mennen.

Hier haak ik even op in Tallechie. Paarden kunnen niet zo gecompliceerd nadenken en ergens misbruik van maken. Jouw onzekerheid wordt overgebracht op Veale en daar reageert hij op. Maar hij denkt niet; Dat baasje van me is zo angstig, laat ik haar eens even lekker pesten en niet meewerken.'

Hier gelukkig goed geslapen. Mijn linkeroor zit helemaal dicht, met werken dus de telefoon aan de rechterkant houden vandaag, anders hoor ik niks. Jullie hebben gisteravond flink doorgekletst!
Cyclo kwam nog even langs!
Janouk aan de massage lessen, leuk!
Nouvel leert Fifi wennen aan vreemde kleuren

Ik had gister dienst, dus manlief is 2x naar stal gegaan. 's Ochtends om alle paarden water te geven en 's middags om Gwin een flinke emmer natte slobber te geven. <3

Ga nu klaarmaken voor werk. Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:37

Goedemorgen

Wat een kou weer. Drinkbak van Thabor was weer bevroren (zit aan het einde van het lint, denk dat hij daarom niet ontdooid blijft), dus straks weer met kacheltje aan de gang. Ik had een emmer water in zijn drinkbak gezet, maar die had hij eruit gehaald. Dom beest.

Nouvel: handig en slim zo'n bal in de wei.
Tallechie: lekker dat Daan zo lang heeft geslapen
Janouk: mooi dat je zelf nu kunt masseren. Ik laat de fysio af en toe komen.
Gem: ben heel benieuwd wat je wagen weegt. Omdat ze eigenlijk altijd zwaarder zijn dan opgegeven.
Ollie: inderdaad, alleen maar met water bezig zo ongeveer. Ik vind het leuk hoor, maar het mag nu wel weer gaan dooien. en mooie samenvatting

Thabor loopt nog niet goed, ik wacht vandaag nog even af anders morgen even overleggen met de hoefsmid.

Zoonlief roept, dus ik ga weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:06

goedemorgen...
tine balen van thabor,...als ik jou was zou ik idd overleggen ivm naderende keuring....

verder geen tijd, moet aan het werk

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:10

@Prinsje: dochter is nog niet echt fit, maar is verder ook niet meer "ziek" geweest, sinds vrijdag. Ben toen met haar naar de ha geweest, die wilde nog afwachten, kon zo op het eerste moment niks vinden, anders na drie weken bloed en urine.
Thuis ging het toen weer mis, dus ga niet langer afwachten dan deze week, ik word er zelf onzeker van, is voor kind niet fijn en ze mist veel op school, nu in groep 4. Lief dat je het vraagt :j . Fijn dat het hoesten bij jou nu ook wat beter gaat, kost toch ook veel energie, allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:25

Avaluna...wat vervelend voor je dochter...ik hoop dat die HA toch iets sneller gaat handelen....lijkt mij echt niet goed !! is een kleine moeite voor hem om door te verwijzen voor bloed prikken e.d...
Sterkte ermee...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:35

Oh Avaluna, wat vervelend, had gehoopt dat t over was omdat ik niks erover las, maar je hebt groot gelijk, niet langer afwachten hoor! Kunnen ze nu toch ook lab-onderzoek doen??? Niet gek dat je er onzeker van wordt! Beterschap :(:)

Tine: balen van Thabor zn hoef, kun je m niet binnenhouden om zool van de hoef meer rust te geven dan op harde ondergrond? Duim voor jullie dat t voor de keuring over is :(:)

Frensie: ben t met je eens hoor, paarden doen niet aan uittesten etc, het is een afspiegeling van je eigen 'vibes', hoe lastig ook :j En wat een superman heb je met al die goede zorgen voor de paardjes /3 :D

Biancacoo werkse!

Hier op maandagen lekker thuis, factureren voor de praktijk van vriendlief. Zit nu persconderentie elfstedentocht te kijken, maar valt b-tje tegen -O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:40

hier mogen wel wat knuffels tegen ziek-zijn en rot voelen worden uitgedeeld geloof ik
alsmede dikke sjaals en tegen-de-kou-beschermende mutsen.

astu allen.. :(:)

over angstige ruiters,
het klopt, paard denkt daar iet over, reageerd slecht op wat je overbrengt,
of het nu aanwezigheid of gebrek aan leiderschap is.
(door angst of wat da ook)
maakt zoiezo allemaal niet uit,
geen vertrouwen en twijfel je, gewoon niet meer doen.
pogingen zelfverzekerder te worden zijn alrtyd goed emt hulp,
en bij geen geschikt resultaat, keuzes maken die beter bij je passen.
je hobby moet leuk zijn, en geen moeten.

majah, wie ben ik toch, dat ik er zo over denk...
:o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:44

Bicci: klopt helemaal zoals je het schrijft. Daarom men ik dus helaas helaas ook even neit meer met Thabor. Met hem ben ik gewoon ongehoord bang, slaat nergens op, maar resultaat is dat het gewoon gevaarlijk wordt. Hopelijk krijgen we ohz zoveel vertrouwen in elkaar dat het van de zomer wel weer lukt en anders is het gewoon heel erg jammer.

Prinsje: Thabor staat nu overdag in de buitenbak, die bodem is zacht (weliswaar houtsnippers, maar bovenste ca 5 cm zijn lekker los).

Avaluna: ik hoopte ook dat het inmiddels beter zou zijn. Maar geen 3 weken wachten. Je hebt lang genoeg gewacht

De keuring is nog niet helemaal zeker dat het doorgaat. Geen idee waarom, maar denk door het weer. Niemand kan paard nu wassen. heb hier 3 witte benen (nou ja, zouden wit moeten zijn) en een heel vieze staart. Maar ja, ook de antiklit bevriest ter plekke, dus kan er niets mee.

Heb ze net toch maar weer met 3 buiten gezet. Gaat tot nu toe goed, hou het wel goed in de gaten, zodra er wordt geklierd, gaat er 1 naar binnen.

Vanmorgen met Amerigo bijna 50 minuten gemend, was tot het bot toe bevroren, maar goed, hij deed niet wat ik wilde en ik wilde wel goed afsluiten, dus dan ben je even bezig. Vanavond met Rembrand naar les ohz. Moet mijn thermo-ondergoed maar eens even gaan zoeken, wordt erg :brr: