[AR] [LO] verschillende manieren longeren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:58

haha ja dan gaan we allemaal mee, een houd shakira aan de zijkant vast, iemand anders aan de andere zijkant, de andere houd de LONGEERLIJN ergens vast, iemand gaat erop zitten, iemand loopt er een stuk voor voor als er enge dingen aankomen haha, idee Kusje ?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 19:40

whaha en iemand loopt voorop met een sirene op zijn hoofd zodat alle auto's fietsers en wanderlaars aan de kant gaan Tong uitsteken Haha!:D

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:20

Suleika schreef:
whaha en iemand loopt voorop met een sirene op zijn hoofd zodat alle auto's fietsers en wanderlaars aan de kant gaan Tong uitsteken Haha!:D

Dat is nou echt een heel erg kippig en blond idee van jou Blond Haha!
Van die sirene gaat Shakira natuurlijk nog meer van schrikken. En dan vlieg jij er helemaal achteraan met je longeerlijnen in je hand.
Nee die sirene is niet z'n goed idee denk ik. Afschaffen?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 03:21

Hahaha jaa idd annelou wat is mir toch dom afentoe Haha! hihi idd afschaffen die hap daar kunnen we niks mee!! een ander ideetje ?? (jaa sorry op dit tijdstip ben ik niet meer zo vol ideeen)

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 08:57

whaha ohjahhhhh blonT najah ik was onder invloed van redbull he Haha! whaahahh

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:36

Ik dacht altijd dat je daar zo hyper van wordt Hyper!

Maar die sirene wordt inderdaad afgeschaft, niet zo slim van jou Mirjel.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:18

Ik ben even dit toppic heel snel door gegaan van 1 naar 5 Haha!

Maar wou even reageren vanwege het verhaal als je je paard zonder touwtjes longeert.
Dat je paard dan automatisch nagevelijk zal gaan worden?
Nou ik longeer mijn 2 paarden ook af en toe zonder touwtjes, maar dan zijn het echt sterre kijkers Verward
Ik kan praten enz.. wat ik wil, maar dat lukt je niet.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 14:32

parouscha schreef:

Maar wou even reageren vanwege het verhaal als je je paard zonder touwtjes longeert.
Nou ik longeer mijn 2 paarden ook af en toe zonder touwtjes, maar dan zijn het echt sterre kijkers Verward

ja inderdaad... als ik ze zonder touwtjes longeer, dan is hij zowiezo wel voorwaarts, maar hij loopt gewoon met zijn hoofd in de lucht sterren te kijken zeg maar. Hij probeerde btw wel even de touwtjes te zoeken, maar toen hij ze niet kon vinden ging hij maar weer verder met sterrenkijken. Maar aqua8horse, krijg jij je paarden wel in een nageeflijke houding enzo als je ze zonder touwtjes ed longeerd?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:22

parouscha schreef:

Toch kan het! Al lijkt het niet te geloven, het is wel waar.
Bovendien is het beter voor de spieropbouw dan longeren met touwtjes of andere hulpmiddelen.
Dat jouw paarden beide lopen te sterrekijken geeft precies aan wat wij bedoelen. Als ze nou zo goed getraind zouden worden met touwtjes waarom doen ze dat dan nog steeds als je de touwtjes eraf doet?
Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Kennelijk is het paard toch niet zo goed door zijn rug getraind als jij(en met jou vele anderen) denkt, anders zou den deze paarden hun rug niet zo wegdrukken. Want voor hen is dat ook niet echt plezierig. Voor het oog lijkt het met die touwtjes geweldig maar in werkelijkheid heb je dus eigenlijk weinig. Het principe van de touwtjes klopt ook niet en is zelfs tegenstrijdig.
Nogmaals omdat jouw paarden zo reageren zegt niet dat het longeren zonder dus niet mogelijk is. Ik zou het gewoon maar eens blijven proberen en dat sterrekijken even negeren. Als het paard er aan toe is en jij stimuleert hem goed, zoeken ze vanzelf de houding op, simpel omdat dat voor hen het lekkerste is. Laat ze veel over balkjes lopen, maakt de cirkel groot en loop mee ook rechte stukken. Laat hem zo lanhzaam mogelijk draven en wissel dit af met stappen en regelmatig van hand veranderen. Succes en niet te snel opgeven.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:53

Je kunt een boek van Lammert Haanstra even lenen bij iemand of je gaat even naar de bieb dat neem dan het moet Lammert Haanstra als titel longeren en daaar word meedere deel in vertelt *LOL*

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:41

Ja dank je voor de tip!!!
O ja ikd enk dat ik beter niet naar de bieb kan gaan, daar heb ik een boete van kapitalen die ik nog niet betaald heb geloof ik Bloos

Annelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:47

Mareska schreef:
Ja dank je voor de tip!!!
O ja ikd enk dat ik beter niet naar de bieb kan gaan, daar heb ik een boete van kapitalen die ik nog niet betaald heb geloof ik Bloos

Oei dat is heel gevaarlijk vooral als je dan die ene Ria krijgt }>
Maar volgens heb ik dat boek een keer in de bieb zien liggen toen ik bij paarden boeken aan het kijken was.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:29

Denk voordat je het boek van Haanstra koopt of leent maar eens goed na over de filosofie van dat touwtjes trainen. Want zo geweldig goed als de meesten denken is het helemaal niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:34

Als ik mijn verzorgpaard Oscar longeer zonder touwtjes of wat dan ook, heb ik na een minuut of 10/15 toch het idee dat hij zijn rug los laat, het zijn dan wel korte momenten, maar hij zakt dan met zijn hoofd richting het voorwaarts neerwaarts, maar dan wel iets ronder en zo.. dus ik denk dat het dus bij sommige paarden wel kan, maar dit zal bij lang niet alle paarden het geval zijn!

Soms kunnen touwtjes gewoon wel helpen, het is maar net waar je paard lekker soepel van word...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:18

Het kan natuurlijk bij ieder paard dat hebben we inmiddels al gezien. Maar is het wel zo goed voor ieder paard als Dhr. Haanstra beweert en velen denken? Als je het logisch berdeneert hapert de filosofie en is het tegenstrijdig. Als het nou werkelijk zo geweldig is en alle paarden worden er super sopel van...waarom doen ze dat dan niet zonder die touwtjes?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 08:46

Aqua8horse schreef:
Het kan natuurlijk bij ieder paard dat hebben we inmiddels al gezien. Maar is het wel zo goed voor ieder paard als Dhr. Haanstra beweert en velen denken? Als je het logisch berdeneert hapert de filosofie en is het tegenstrijdig. Als het nou werkelijk zo geweldig is en alle paarden worden er super sopel van...waarom doen ze dat dan niet zonder die touwtjes?

nou ik was shakira dus zonder touwtjes aan het longeren. In het begin ging hij die touwtjes 'zoeken' zeg maar, maar hij kon niks vinden dus toen ging ie maar met zijn hoofd omhoog lopen Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:23

Je moet natuurlijk het paard wel weer leren om zijn goede balans te zoeken. Als jij een ondersteuning hebt gehad, bv krukken, loop je dan daarna als je krukken plotesling wegzijn, ook weer zo als je deed voor het krukken verhaal? Probeer het maar gewoon, jouw paard moet weer leren de goede balans te vinden met gebruik van de goede spieren waardoor hij zijn rug op een natuurlijke manier rond kan maken. Met die touwtjes creeer je een druk en spanning omdat ze dwingen, gebruik van andere spieren als bedoeld is dus het gevolg. Kortom je moet gewoon wat geduld hebben en je paard de tijd gunnen om zich te herstellen. Succes.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 09:29

oke, dus ff samenvatten voor de duidelijkheid:
Door zonder touwtjes te longeren en met je stem bijvoorbeeld het paard te stimuleren komt hij uitendelijk uit zichzelf naar beneden en gaat hij zijn spieren gebruiken, maar je moet ook bijvoorbeeld een keer lange lijnen laten lopen en veel overgangen laten doen....
oke ik snap het Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:36

Suleika schreef:
oke, dus ff samenvatten voor de duidelijkheid:
Door zonder touwtjes te longeren en met je stem bijvoorbeeld het paard te stimuleren komt hij uitendelijk uit zichzelf naar beneden en gaat hij zijn spieren gebruiken, maar je moet ook bijvoorbeeld een keer lange lijnen laten lopen en veel overgangen laten doen....
oke ik snap het Haha!

Ja, precies dat bedoelen wij. Wat je ook nog zou kunnen doen is hem over balkjes laten lopen, dat is ook erg goed. En als je vragen of problemen hebt, PB gerust.