[AR] Is dit goed tuig en een goede (beginners) wagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jecco_ellen

Re: Is dit goed tuig en een goede (beginners) wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 07:25

Ik was begonnen met een heel goedkoop tuig en goedkoop 2 wielertje.
Heb er 1 x op gezeten, vond het wel helemaal geweldig maar het was zeker niet veilig.
Touwstrengen (levensgevaarlijk) kreeg ze ook amper los.
Heb dit ook meteen verkocht
Afbeelding
daarna ben ik verder gaan sparen en kwam een 2e hands hca 2 zitter tegen.
Afgelopen weekend heerlijk wat kilometertjes gereden.
Ik heb ook een nieuw ideal tuig aangeschaft met paniekhaken voor het geval dat.
Hier mijn nieuwe outfit.
Alles bij elkaar kwam op €1100 (maar dan heb je wel wat)
Afbeelding

gds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:12

Wat betreft het tuig wat aangeboden wordt, het bruine is er ook in het zwart.

Deze tuigen zijn van India kwaliteit en zeker let op geen CONCOURS tuig wat je bij diverse menwinkels koopt van rond de 175 euro!

Ook is het geen tuig als http://marathonwagen.com/?p=productsMore&iProduct=111.

Dat tuig lijkt zeker mooi, en zeg er niets van. Maar een kenner weet direct dat dit een mindere kwaliteit tuig is.

Wat betreft het bruine tuig: Het borststuk oogt smal maar is zeer sterk. Vervolgens loopt er een stukje vaste streng aan, waarna je halverwege of verder naar voren de losse strengen kan vastmaken door middel van een gesp. Het ziet er anders uit maar werkt en staat prachtig.

Het hele tuig is versterkt met nylon en van 1e klas Engels leer. Dus geen Ideal spul waar ook veel op aan te merken is.

Iedereen is vrij om iets te kopen waar hij of zij zich het beste bij voelt mensen, niemand kan bij de ander in de financien kijken!
Voor de gene die zo'n tuig zoeken, willen bekijken of proberen zou zeggen kom maar eens bij de verkoper langs :7
Ja dat ben ik! Weet waar ik het over heb en sta er niet voor 100% achter maar voor 1000%

Groeten,

Gerards Tuigenhoek

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:29

Na overleg is er besloten dit topic op slot te laten staan. De hele offtopic discussie die niet met de vraag van de topicstarter te maken had is verwijderd.