, nee, inclusief eigen paarden denk ik dat er nu wel 15 tot 20 paarden en pony's staan. Bijna allemaal mennen . Overigens hebben een aantal eigenaren wel 2 paarden, dus die kun je slechts als één potentiële lesklant rekenen.
Ik heb met Stan overlegd en hij is meer dan bereid om mee te denken en als we dat willen les te geven. De maandagavond in susteren zou hij kunnen en les willen geven. We hebben echter ook nog een idee in Landgraaf wellicht maar daar moet ik even over onderhandelen. Als ik meer weet horen jullie het.
Vervoer voor mensen van hun stal wil hij dan eventueel meeregelen in overleg (gem speciaal voor jou). Hij gaf zelf aan bij ons op stal zal er ook animo voor zijn als we ergens een locatie kunnen regelen, maar sommige hebben geen vervoer. Op donderdag gebruikt hij de bak bij Katsbek ook voor lessen. Hij adviseerd 2 spannen per les en geeft aan dat je dan ook in een 20-40 kunt mennen, mits een goede bodem. Ik heb even hardop zitten denken en ik bedacht me dat we met bijna alleen ponyspannen zijn of denk ik verkeerd? Stan vond het een leuk idee en wil meedenken en is bereidt om les te geven als wij dat willen.
Het doel van hun menvereniging is dat ze een actieve vereniging willen zijn en ook lessen horen daarbij. Maar ook ritten en wedstrijden organiseren en dergelijke.
Gem
Geplaatst: 14-10-11 12:53
Liefff van Stan... maar de maandagavond is voor mij de beroerdste avond . Dochter heeft ballet tot 19.30 uur in Venlo, en ik ben dus nooit voor 20.45 uur thuis .
Maar als het een andere avond op een andere locatie is geldt het aanbod ook, hihi.
Gem
Geplaatst: 14-10-11 12:59
, hij weet dat ik fanatiek bezig ben met leren, dus fijn te weten dat hij het blijkbaar geen verspilde tijd vindt en er moeite voor wil doen . *duimt voor andere avond, overdag, of overdag in het weekend*
Wel raar...Katsbek zei tegen mij dat alleen de maandagavond er geen parcours op stond in de grote bak en de rest van de week wel. Blijkbaar op donderdag dus ook niet.
2 per les in een bak van 30 x 80? Of was dat alleen voor een 20-40 bak, meer past daarin ook niet.
Tjemig dat zijn wel heel veel menners bij elkaar op die stalling. Wat raar dat er dan maar zo weinig actief zijn in de dressuur- en vaardigheid wedstrijden.
Gem
Geplaatst: 14-10-11 13:20
Volgens mij mennen ze allemaal recreatief, behalve Stan zelf. Tis maar net wat je leuk vindt, maar ook wat je aan mogelijkheden tot je beschikking hebt qua vervoer . Ik kan óf de pony, óf (misschien, ik heb het nooit opgemeten) de koets meenemen in de ponytrailer, dus ben je beperkt. En ik denk dat dat voor de meesten bij ons op stal geldt. Ik zou er echter wel graag uit willen halen wat er in zit bij Ster (en mij), of ik dat nou vanuit stal doe, of de mogelijkheid krijg om dat op een andere locatie te doen
avaluna
Geplaatst: 14-10-11 13:49
Wat ik eerder gek vind is dat niemand een locatie heeft om te trainen, waarschijnlijk ben ik een bofbibs .
Ik wil ook wel gaan starten, maar mijn pony's lopen sinds 5 weken voor de wagen en de ander heeft een dik jaar met een blessure op rust gestaan.
2 per les was vooral omdat hij graag kwalitatieve lessen wilt geven waar je ook baat bij hebt, hij vind zelf dat hij te weinig aandacht aan iedere combi kan besteden als je met meer rijdt (3 was ook nog te overwegen). Hij gaf aan dat lessen van 3 kwartier wellicht het handigste is. Dan heb je met ons clubje 2 lessen, vol en wellicht zou er dan nog een les kunnen volgen voor extra gegadigde. Gem misschien is er ook iemand bereid om van de donderdag naar de maandag te wisselen als er 2 dagen les gepland wordt.
avaluna
Geplaatst: 14-10-11 15:38
@anke: dat is vervelend, dacht al er moet toch wel ergens een veldje of zo zijn waar te trainen is als het in de bak/op de wei niet kan.
Idd weinig tijd, maar mijn tijd komt nog wel, kan nu met de hele handel aan huis al stukken meer
Hoi allemaal, de opties die ik had gaan niet lukken. In ieder geval niet de combinatie buiten en binnen terrein. de binnenbak zou ik nog kunnen vragen maar daar mist de ruimte voor de auto's en dergelijke wat het erg lastig maakt.
Gem
Geplaatst: 17-10-11 15:38
Sonjim, welke combi precies gaat niet lukken? Susteren of Landgraaf?
Zullen we dan weer een lijstje maken? Ik ga níet uit van een vereniging, maar gewoon van een groepje enthousiaste menners die door samenwerking meer menners leren kennen, met elkaar ervaringen kunnen delen, elkaar af en toe een handje kunnen/willen helpen. Bovendien kun je door deze samenwerking de kosten van instructie toch wel behoorlijk drukken.
Locatie: Oefenterrein bij Stal Remmerde. Een prachtig voor dit doel gevlakt groot terrein, dus nagenoeg zonder hobbels, waar bijna door het gehele jaar op geoefend kan worden. Huurprijs € 125,00 per jaar per persoon(t.b.v.onderhoud). Je kan daar ook altijd terecht om te trainen buiten de lessen om. Bovendien wordt dit terrein nog uitgebreid met hindernissen. Het is landelijk gelegen aan de Kloosterstraat 56, voorbij het sportcomplex Landgraaf/Ubach over Worms. Met als uitwijklocatie: De grote overdekte Men/rijhal bij Andreas Wintgens, niet ver daarvandaan.
Als instructeur: Andreas Wintgens (die overigens in september de Rheinische Meistertitel heeft gewonnen). Hij is een lid van de MEP, en aktief men-instructeur uit Scherpenseel D. bij Landgraaf/Waubach net over de grens, aan de Heerlenerstrasse.
Die € 125,-- huur per jaar moet je zelf regelen, de kosten van instructie worden per keer gedeeld door het aantal deelnemers in de les. Hierbij is het wel van belang dat iedereen zich aan de gemaakte afspraak houdt zodat het niet voorkomt dat Dhr. Wintgens alleen op het terrein staat, óf de kosten op bv. maar één menner terecht komen.
Wanneer gelest wordt kan per periode onderling afgesproken worden met de menners en Dhr. Wintgens.
1-Kanniet, twee lessen na elkaar. Na verloop van tijd evt. met dubbelspan (bonte shetten).
kanniet
Geplaatst: 19-10-11 08:42
Nog een aanvulling op mijn vorige bericht: We zijn niet verplicht om daar lessen te nemen van Dhr. Wintgens. Het kan bv ook Stan zijn. Nadeel: we kunnen dan niet uitwijken naar de overdekte rijhal. En elke combinatie is mogelijk, bv één week (of enkele weken) van dhr. Wintgens en de andere week/weken van Stan (of een andere gewenste instructeur). Elk dagdeel is ook mogelijk, we hoeven het groepje maar te kennen en afspraken te maken via bv. een e-mail lijst. Makkelijk zat.
Gem
Geplaatst: 19-10-11 15:37
Kom ik weer met mijn maar's, mitsen en tenzij's .
Voor mij is een overdekte winterlocatie een echte meerwaarde. Ik les nu bij Stan (privéles), en hij weet de veldjes hier en daar, waar gedressuurd kan worden, wel te vinden. Verder zal ik, náást de lessen, voorlopig toch geen gebruik kunnen maken van het oefenterrein van Stal Remmerde, omdat ik poown en koets niet tegelijk kan meenemen.
Het gaat mij in principe dus vrnl om de periode dat er buiten niet te rijden is door vorst en te slechte weersomstandigheden, maar ik begrijp van Kanniet dat de lessen in de binnenbak gegeven gaan worden door Andreas Wintgens. Niet dat ik moeite heb met een andere instructeur, begrijp me niet verkeerd, maar dat zet mij iig voor mijn vervoersprobleem.
Stan wil Ster wel als nr. 2 opladen op de vrachtwagen als hij de lessen verzorgt en voor zijn vriendin toch ook (die dan iig ook met haar paard mee gaat doen ) gaat rijden. Wellicht gaat poown van een ander stalgenootje, M., dan ook mee als nr. 3, zij heeft eveneens interesse . Hij zal echter niet gaan rijden als hij daar zelf geen belang bij heeft als instructeur. Althans.... daar ga ik vanuit
Dus ergo conclusio:
- als er een binnenlocatie gevonden wordt en met Stan als lesmees, komen we vanuit de menstal wrs met minimaal 3 combinaties (2 x pony-enkelspan en 1 x paard-enkelspan) - in het geval dat we buitenrijden in Landgraaf zal het toch ook weer van "Stan wel / niet instructeur" en de deelname van zijn vriendin afhangen, of Ster op de vrachtwagen mee kan. - en dan moet de dag, dagdeel etc. me ook nog uitkomen, anders wordt het 1 pony-span minder .
Als het geen overdekte winterlocatie wordt, of een goed terrein waar je s'winters echt goed kunt mennen, ik ga zonder ijzers niet op gras mennen in het natte seizoen, dan haak ik ook af. Maar de maandagavond in katsbek kan dat niet meer dan? Stel met 3 combinaties les dan heb je de huur van de bak 25 euro en de les 30 euro voor anderhalf uur oftewel 2 lessen van 3 kwartier dan kom je uit op 40 euro in totaal, dus 20 per span bij 2 lessers en nog minder bij 3 lessers. Kwa prijs (dit geldt dus voor prijs van Stan) ga ik uit van de prijs die ik nu op lokatie betaal, voor een buitenterrein of een duurdere optie (weet niet wat andreas vraagt) ga ik niet mee, aangezien ik moet opladen (nu heb ik les op eigen lokatie) vervoer moet regelen. Ik heb nu meestal les met 2 combinaties achter elkaar en anderhalf uur als ik 30 euro voor een groepsles moet betalen en ik moet ook nog erheen en heb maar met een combi les ben ik duurder uit.
Ik wil hem wel bellen maar zijn prijs voor les te geven is 30 euro per anderhalf uur en de bak huurt hij op donderdag voor 25 euro per uur. Dus ligt het eraan hoe je de lessen indelt, zijn we met 4tot 6 combi's en kies je voor 2 uur les (kun je kiezen voor 2 x 3 kwartier, dan is het 15 euro per les.
heb je 6 tot 9 combi's en wil je 3 lessen inplannen dat kom je op 3 keer een vol uur voor 60 euro dus 20 euro per les. Bij beiden komt de huur er nog bij, ik weet niet af zij met halve uren tellen dus hou ik 25 euro per uur aan. dus 40 of 45 euro per lesuur in totaal. Dat delen over het aantal combi's en klaar is kees.
Mij gaat het vooral om les trainen kan ik ook thuis.
Als jullie is susteren gaan wil ik wel eens komen kijken.
Gem
Geplaatst: 19-10-11 20:04
Anke: les + overdekte locatie (+ vervoer). Ster en ik zijn toch eigenlijk nog echt beginners in het mennen, en ik ga nog niet teveel op eigen houtje klooien. Bovendien heb ik nog nooit met haar tussen 4 muren, 4 hekken / hekjes of in een groep gereden .
Gem
Geplaatst: 20-10-11 22:34
Ik vrees dat het voor mij voorlopig wishfull thinking blijft .
- De maandag - , woensdag - , en vrijdag - avonden komen mij niet uit. - Dinsdag - en woensdag - avond komt Stan niet uit. - In het weekend zal geen manege zijn overdekte hal afstaan, en - de donderdagavond - menners zijn clubgenootjes van elkaar en daarvan zal niemand willen ruilen naar de maandag. (bovendien is daar al een wachtlijst van 4 combi's). - overdag lessen zal de meesten van jullie wrs niet uitkomen....