[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:18

zo er word al aardig gebebt hier :j
lotte: fijn dat het hoofdstel past,heerlijk 2 uur rijden ermee..
Daan die op de opvang slaapt :z misschien snachts daar brengen?? :=
mooie foto"s voorbij zien komen
verder alles vergeten sorry Y;(
ik had vanmorgen mijn oude happy naar de ponywei gebracht,gezellig bij easy en tiamo(sun nog ff apart,gras is te hoog voor graasmasker)
is de oude happy(25 jaar) nog een beetje hengstig...hup kleinzoon van 2 erop...
tjonge maar laten lopen(wonen mensen aan de wei,achhebben meteen voorlichting gekregen)
vanavond was het al over bij de ouwe...(zal weinig gebeuren,merrie is dicht gezet en al 2 jaar gust gebleven en anders.... O:) )

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:22

Ik weet niet zo goed wat ik van de foto's moet vinden... sorry...
HT hihi, wie weet over een aantal maanden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:29

Asmiro in actie! Beetje hyperdepiep. Nou wil jullie wel vertellen als jullie Bente bij ons haddengezien de 1e 2, 3 x dat we bezig waren.... :x zie dat ze de leidsels niet aantrekt en dat hij niet omhoog gaat of bokt maar voorwaarts gaat, dus ga ervan uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn lijkt me.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:32

Ik ben het eens met Nouvel, borsttuig vind ik aan de smalle kant. Verder zou ik gaan voor een groom achterop. Mocht het paard ervandoor gaan, heb je altijd extra gewicht voor bochten of om in te grijpen.

Verder is dit niet aanvallend bedoeld. :)
Foto's zijn vaak erg handig om dingen te ontdekken die je zelf niet ziet of voelt. :j

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:51

Nouvel, oke het tuig is van mij zelf omdat dat past (hun hebben kleinere pony's en een groter paard) en ik heb maar 1 tuig en het borststuk van charly was te groot maar ook niet veel breder. en wist dat eerst nog niet echt. eerst drukte iemand zelf de kar mee zodat het lichter was.

Vhu, idd hij heeft voor de kar niet echt gek gedaan, hij vond de eerste keer de kar wel wat eng. ze weten idd wel wat ze doen zij wie ment rijd zelf wedstrijden en ze maken vaker paarden klaar voor de kar en ohz.

Poeltje, normaal staat er volgens mij wel iemand achter op of ze hebben het niet zodat het wat makkelijker trekken is maar dat weet ik niet, het kan zijn dat hij er even af is om de foto te maken.
verder is Asmiro daar erg rustig en zou hij tot nu toe eerder stil gaan staan voor de kar dan er vandoor gaan,
en het scheelt denk ik ook wel dat hij het sturen, remmen ect. van ohz al kent.
foto's zijn idd handig en zo als hier op bokt krijg je meestal ook handige tips.

morgen gaan we eerst nog even de hekken van charly zijn stal verven zodat alles klaar is,
en smiddags gaan we er even heen en ga ik een buitenritje doen onder het zadel dan ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:08

Mocht je het idee hebben dat 'ie moeite heeft met het trekken op die smalle borst, of er gevoelig op wordt kun je er altijd nog een bredere borstbeschermer onder doen...

Fijn dat hij zo rustig is, hopelijk kun je snel zelf met 'm aan de slag!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:40

@jenkins; have fun!!!! :D

@tallechie; hopelijk kan je vriend het wat overnemen

@poeltje; spannend, nieuwe paarden :D

@nouvel; heel gaaf dravertje :)) maar wel eng, die dieren zijn iets gevoeliger, en dan is 't ook nog een merrie _O- mareh.. die fjord van mij.. die heeft nog minder plek op zijn rug helaas.. barefoot maat 1 is zelfs te lang :=

@askazita; mooie fotos! :) komt helemaal goed

zo! :) net terug thuis van m'n ouders
morgen lekker met de hond spelen.

Zal nu voor de lieve vrede even in de bank gaan hangen ofzo :+

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:57

Nouvel schreef:
Mocht je het idee hebben dat 'ie moeite heeft met het trekken op die smalle borst, of er gevoelig op wordt kun je er altijd nog een bredere borstbeschermer onder doen...

Fijn dat hij zo rustig is, hopelijk kun je snel zelf met 'm aan de slag!

oke, helpt dat goed ?
zijn die veel dikker dan een normale onderlegger voor bijv. de longeersingel ?
ja ik ben benieuwd tot nu toe gaat het steeds beter.

dankje naaltje ;)

heb even een topicje gemaakt : [AR] Asmiro wordt beleerd (met foto's)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:11

Even heel snel. Ouders zijn hier, dus kan moeilijk lang hier zijn. Heb alles bijgelezen.

VHU: Ik men Thabor nog niet alleen. Kan hem nog niet alleen inspannen en ik durf nog niet alleen te mennen. Niet dat manlief nu veel kan doen, heeft veel last van zijn rug en hij had het sprongetje en ervan door gaan niet eens gezien :\ . Maar het is meer voor mijn idee zeg maar.

Even over het beleren: iemand riep dat het beter is dat er een groom achterop staat. Nu heb ik al veel beleerders bezig gezien, maar toch gaan de meesten er alleen mee op pad. Daarom wilden wij (nou ja, ..... wilden... >;) ) zelf mee. Want als er dan iets zou gebeuren, ben je in ieder geval met zijn tweeen.

Nou, weet niet of ik morgen nog tijd heb om hier te komen. Wil de grote mannen beide nog even ohz rijden voor we op vakantie gaan. Ben over een week weer terug, dus niet zo doorkletsen in dit tempo alsjullieblieft.

Trouwens vanavond nog staan worstelen met een los ijzer bij Amerigo. Hoe haalt die smid die ijzers er zo makkelijk vanaf???? Maar goed, uiteindelijk is het gelukt, na veel gesjor. Brave pown <3

Iedereen een fijn weekend, goede nachtrust, veel paardenplezier enzovoorts.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:17

nou mijn vriend gaat de voedingen doen... kunnen we beter niet afspreken... ik kan niet slapen. Heb vanmiddag geslapen en ben nu klaar wakker, en er zat me een mug te pesten. Ga wel beneden slapen, nu hopen dat mijn vriend me niet kwijt is

Ik vind met een jong paard een groom wel fijn, inderdaad mochten ze gaan heb je nog iemand die de kar recht kan proberen te houden of kan ingrijpen. Heb er zelf weinig verstand van maar goed.

Tine heel veel plezier op vakantie, geniet ervan.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:18

Dat was ik, Tine. Zelf laatst nog meegemaakt met ons tandemspan (en die staan al heel wat jaren voor de kar). Die vlogen er ineens vandoor, eigenaar was alleen, kar ging glijden, hij viel van de wagen en uiteindelijk na 1,5 km kon hij ze weer te pakken krijgen. Hele kar was aan diggelen. Daarna waren ze helemaal van slag.

Met de officiele wedstrijd vlogen ze er in het wegtraject en na de hindernissen ook vandoor, maar nu zat ik achterop. Menner riep heel hard welke kant we opgingen, dus konden we ze op de volte stilzetten. Zonder groom was dat niet gelukt. Overigens bleek dat de voorpony in het span zijn tong over het bit had. Gelukkig is dat probleem nu verholpen.

Gaat erom dat het veiliger is als je met z'n tweeën bent (of het nou met beleren of in het algemeen is). Hoe goed je het paard of de pony ook kent, zeg nooit nooit en vertrouw er niet op dat hij altijd braaf is. Zijn en blijven vluchtdieren.

Ik ga m'n mandje ook opzoeken. Slaaplekker iedereen!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:18

Jullie kletsen te veel, echt waar.
Groom eraf voor foto's vind ik bij het beleren ook geen goed idee, wat denk je waarom ik geeen foto's heb van het mennen, of ik heb geen groom, of ik heb hem ook nodig. Met een groot paard zou ik echt niet zonder groom gaan.

Tallechie, fijn dat je vriend het een nachtje gaat proberen over te nemen. Hier ben ik ook meteen wakker of het nou gaat om de hond die uit wil of het kind waar iets mee is.

VHU mooi dat het rijden met Bente goed ging.

Naaltje heeft een draver gereden, ziet er niet heel verkeerd uit hoor.

Kittens ben ik ook niet heen op zoek, hier 2 allergische mensen in huis dus mijn kat woont bij mijn ouders.

hier weer nieuws over de pony's, nu heeft chicko een dikke sprong en wienekes been blijft verdikt rond de pees.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:46

^) ook al dikke beentjes :(:)

ik ga als groom regelmatig van de wagen. Heb van de week bij m'n eigen monster mogen groomen. Heb het wel elke keer eerst gevraagd voor ik eraf ging voor een foto. maw; ''is het goed dat ik nu van de kar ga of voel je dat er plannetjes uitgebroed worden?''

Nou, eventjes gauw afwassen, vriendje doet net of ie nog slaapt :+. Daarna de router aansluiten, en dan eventjes de staatskas spekken (tanken) daarna naar stal, dan m'n toekomstige loopbaan proberen veilig te stellen, en dan de hond ophalen en lekker spelen :) vind dat ik dat verdiend heb :))

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:02

goedemorgen!
ben zo alweer weg.. we gaan de stallen opknappen!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:06

Mogge,

We zijn weer thuis en de paardjes staan ook weer lekker op stal!

Wel bijgelezen, maar niet alles is blijven hangen.... wel ben ik weer super blij met mijn grote beeldscherm maar ik wil zoooo graag weer terug naar de heide en het bos ondanks ons incident....

@Naaltje, wel wennen om jou te zien op een draver... je hoort gewoon op Did's ;)
@VHU, wat super dat Bente zo braaf was ohz en dat je er nu met je been aan kan komen... en super dat je de verleiding hebt kunnen weerstaan om niet te gaan draven :j 'alles op zijn tijd'....
@SL, wat fijn dat je hoofdstel zo goed past +:)+
@Sonjim, join the club van de dikke beentjes :+:
@Poeltje, mooi profiel heb je aangemaakt en zo te lezen maken jullie ook het eea mee met jullie aanspanningen :7
@Tallechie, ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen vannacht.
@Tine, rijd ze vanochtend en veel plezier op vakantie.Waar ga je naartoe ? (misschien heb je dat al gemeld maar dat heb ik dan gemist :o )
@Askazita, zo'n onderlegger om de borst vind ik een super tip van Nouvel, want dat verdeeld de druk beter.
@Happytime, := ik vond je berichtje erg grappig over dat de buren sexuele voorlichting hebben gehad en Happy heeft nog wel sexappeal...
@Maisie, heel veel succes vandaag op wedstrijd
@Rhine, beterschap en hoe is het nu met je been ?
@Jenkins, nog een prettige week toegewenst!

Verders weet ik het even niet meer, mocht ik iemand vergeten zijn Y;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:17

Goedemorgen,

Mooie samenvatting Ollie.

We gaan een weekje naar Engeland (midden-zuid), gaan onder andere naar Stonehenge, White horse of Uffington, Cotswold, Heavy Horse Centre, New Forrest Bossen. Rijkleding gaat ook mee :D Je weet maar nooit tenslotte.

Poeltje, als ik op pad ga gaat er ook altijd een groom mee, maar als ik thuis men (met Amerigo en Rembrand dan, met Thabor durf ik dat nog niet), dan men ik wel alleen. Anders zou ik namelijk nooit kunnen mennen. Manlief is door de week zelden thuis.

Was ik nog vergeten te vertellen, gisteravond zijn de kuilbalen nog van het land gehaald en staan nu buiten op het erf op pallets. Nu moeten we ze nog op de deel zien te krijgen (onze traktor is te groot om ze zelf binnen te kunnen zetten.)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:19

sonjim vervelend van de beentjes. Enig idee hoe het kan komen?

naaltje veel plezier

magicmist succes

tine fijn dat ze van het land af zijn.

Ik vind het zo gemeen. Daan sliep dus om 20 uur ongeveer, toen kwam hij om half 2. Mijn vriend kon er redelijk uitkomen, heb hem wel een duwtje gegeven, maar ik kon zelf zo weer slapen. Om half 8 kwam hij weer, toen was mijn vriend er snel uit. maar hij legt Daan weer op bed en daan slaapt nu nog steeds.
Bij mij gaat Daan na de 2e voeding nooit weer slapen, hij is dan gewoon wakker.
Of het komt omdat hij naar de creche geweest. Vannacht doet mijn vriend he tweer, dus ben benieuwd als Daan dan wel gaat slapen.

Ik ga mijn spullen klaar maken en naar stal. Vanmiddag met iemand mee op wedstrijd

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:31

Ollie1 schreef:
@Askazita, zo'n onderlegger om de borst vind ik een super tip van Nouvel, want dat verdeeld de druk beter.

oke misschien moet ik die nog maar kopen.
je hebt het ook toch voor onder het schoftje zijn er evt. nog meer plekken ?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:44

Pff wat gaan jullie snel! :oo

@ Naaltje: ziet er eens wat anders uit, zo een paardje onder je :D

@ askazita: ik vind de foto's er nog niet zo fijn uitzien(omdat hij een beetje angstig toont), maarja het is maar de 4e keer. Ik ben Romeo gewoon hé, die was de rust zelve toen hij voor de wagen ging, alsof hij nooit anders gedaan had, dus totaal anders dan Asmiro :D Die onderlegger is wel een goed idee :j Lekker rustig verder gaan en dan komt dat in orde!

Om half 8 werden we wakker geblaft door de hond, hij wou naar buiten om een plasje te doen en een wandelingetje te maken :O Ik heb de deur open gedaan, hond buiten en ik ben terug bed in gekropen :D Deur op een kiertje gelaten, toen we opstonden lag de hond braaf terug in zijn zeteltje. Heerlijk zo een hond die zichzelf uitlaat :Y)
Toen naar huis gekomen, Romeo eten gegeven en op de wei gezet, honden uitgelaten en eten gegeven.

Is het bij jullie ook zo slecht weer? Hier regent het en het is maar heel donker buiten. :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:15

tallechie schreef:
Ik vind het zo gemeen. Daan sliep dus om 20 uur ongeveer, toen kwam hij om half 2. Mijn vriend kon er redelijk uitkomen, heb hem wel een duwtje gegeven, maar ik kon zelf zo weer slapen. Om half 8 kwam hij weer, toen was mijn vriend er snel uit. maar hij legt Daan weer op bed en daan slaapt nu nog steeds.
Bij mij gaat Daan na de 2e voeding nooit weer slapen, hij is dan gewoon wakker.
Of het komt omdat hij naar de creche geweest. Vannacht doet mijn vriend he tweer, dus ben benieuwd als Daan dan wel gaat slapen.

Hahahaha, heeeeeel herkenbaar. Is hier ook jarenlang zo gegaan.
En nog trouwens, als P eens vroeg wakker is. Als ik dan naar hem toe ga, dan wil hij eruit, als E het doet gaat hij weer slapen.

Maar nu hij wat ouder is, wordt het makkelijker. Vanmorgen bijvoorbeeld was hij om kwart over 6 wakker, hij gaat dan zelf in de keuken spelen (en laat de honden binnen). Om half 8 kwam hij even vragen of we de tv voor hem wilden aanzetten (we nemen kabouter plop en nog wat dingen op, die mag hij dan kijken) en om half 9 kwam hij dat hij honger had. Mag ik niet over klagen toch <3

Nou, vanmorgen in de storm hier nog een buitenritje gemaakt met Rembrand, wat een heerlijk paard is het toch. Nu maar hopen dat hij volgende week niet te boos is als ik weer terug kom. We gaan zo de reis naar Hoek van Holland maken en dan met de nachtboot naar Engeland. Hoop wel dat het minder waait, wordt nl anders erg zeeziek.

Groeten en tot volgende week

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:01

Goeiesmiddags allemaal

pff ben ff een paar daagjes uit de lucht en prompt is er een nieuw topic met al 5 pagina's en heb ik nog steeds helemaal geen tijd om alles bij te gaan lezen. Maandag ga ik bijlezen, I promise ;)

Wel leuk alweer een nieuw lid in het topic, welkom!
En natuurlijk Lanouska en vanhuisuit hartstikke bedankt voor het openen van het topic.
Naaltje op een draver, das wennen... hou het maar lekker bij didsje :P
verder een hoop mooie foto's gezien
Sterkte voor alle dikke pootjes :(:)
en voor Tine natuurlijk fijne vakantie!

Ik heb het dit weekend nog heel erg druk, dus ben er maandag (waarschijnlijk) pas weer. Tot die tijd niet teveel kletsen, want eigenlijk moet ik van het oude topic ook nog iets van 4 of 5 pagina's bijlezen...:+
Hier nog wel even het topicje met foto's van Diddle van afgelopen woensdag :)
[AR-ITP] Genieten met Diddle
Wij hebben in elk geval heerlijk genoten!

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:53

Dennis, en? ben je al van je spierpijn af?

Rodi, mooi tuig heeft je shet om zeg :j

Tallechie, wel fijn dat het bevallen is daan op de creche.
heb jij ook even tijd voor je eigen dingen.

asmiro ziet er onderdaad nog wat onwennig uit.
maar dat komt vast vanzelf goed :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:58

Dag allemaal!
Jeetje wat regent het hier hard...en wat ben ik blij dat ik dus vanochtend menles had. Het ging alweer beter dan de laatste keer in de bak (de laatste keer mennen waren we naar buiten geweest). Ze had een paar hele goed stukken ertussen zitten, dat moeten we dan uit zien te bouwen. Ook wel stukjes dat ik denk 'wat moet ik hier nu mee :? ' maar volgens mij denkt ze dat dan zelf ook :+ dan komt ze terug op het bit, knijpt met haar staart en gaat huppelen, ben ik bang dat ze gaat bokken (wat ze tot nu toe maar een keer echt heeft gedaan trouwens) en moet ik weer druk op het leidsel zien te krijgen, dus haar 'eruit' rijden. Dat gaat gelukkig steeds beter. We hebben nu ook paar keer wat uitstrekken gedaan en weer terug en dat is ook net een stuk wat ze nog heel moeilijk vind, heeft ze met terugkomen dus de neiging te gaan knijpen en hupsen e.d. Maar ook dat liep alle keren goed af. Dus vind wel weer dat we het knap hebben gedaan. 't Is gewoon nog erg zoeken naar de juiste afstemming, wat kan ik wel doen, wat is te veel, wanneer moet ik 'doorpakken' , wanneer moet ik alleen maar geruststellen. Maar we komen er wel :j

@Askazita je hebt met Asmiro gewoon zo'n pittig paardje die tonen vaak wat 'onrustiger' dan een wat nuchterder type, wat niet wil zeggen dat ze geen fijn menpaard kunnen worden, maar ze zijn gewoon wat gevoeliger. Pb me even als je inderdaad van die onderleggers wilt, ik heb zelfs nog twee sets liggen die te klein waren voor Rizanta's tuig (tuig was extra full, moesten heeeeeeele lange onder, heb gewoon zwarte, neopreen). Die passen bij jou wel denk ik. Tuigonderleggers zijn veel dikker dan die voor het zadel, werkt echt goed hoor als het tuig eigenlijk wat te smal is. Ik heb ze gewoon standaard onder het tuig bij het paard ook om dat je tuig dan schoner blijft. Heb onder schoftje en bij de borst. Volgens mij heb je niet meer plekken waar je ze kunt gebruiken?

@Tine ik durf met Bente ook nog niet alleen te mennen hoor. Net wat Poeltje zegt als er iets gebeurt en iemand staat achterop is die wagen ook beter in evenwicht te houden en ik heb dan nog het idee dat Peter waarschijnlijk beter weet hoe ik moet reageren dan ik alleen :+ Die ene keer met die bok had ik het ook niet eens in de gaten, net zoiets als jouw man dat die niet in de gaten had dat Thabor met 4 benen de lucht inging. Denk wel trouwens dat we binnenkort gewoon in de bak durven mennen, alleen, ze liep vandaag erg fijn.
Geniet ervan in Engeland (en sterkte met de bootreis :r %) :+ ).

Met beleren bij ons op stal zijn ze altijd met z'n tweeen hoor, Peter op de bok, Riette achterop.

@Tallechie Daan gedraagt zich precies als Han, vond het ook altijd erg oneerlijk....die kinderen hebben gewoon met een paar weken al door wie mama en wie papa is >;)

@Ollie1 fijn dat je toch weer graag terug zou willen naar bos & hei. Zo'n schuiver kan altijd en het is relatief goed afgelopen.

Vandaag ook nog heerlijk ritje gemaakt met Alwyn, morgen komt Tallechie hem ophalen dus we hebben nog even genoten. Is toch heerlijke relaxte menpony geworden. Kwamen weer tractor tegen met enorme maaibalken aan de zijkanten, hij kijkt er niet eens naar. Dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken Tallechie. Van de regen glimmende steentjes na het bospad waren veul enger :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:33

lekker VHU, mooi ritje nog met alwyn

lacuun heeft het druk
tine gaat op vakantie

en naalt heeft een baalbui... alles gaat even mis.. Ben zelfs de slipketting van de hond kwijtgeraakt tijdens een ontspannende boswandeling ^) grrrrrrrrr

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:40

@Tallechie: manlief in het vervolg de nachten dan maar ;) :(:) . Wat leuk, morgen Alwyn ophalen.

@Askazita: mooi paardje is het, ontspanning komt wel t.z.t, hoor :j .
Gewoon rustig aan.

@Tine: klinkt als een geweldige vakantie, heel veel plezier, alvast!

@Sonjim: wat vervelend :(:) .

@Jenkins: lekker vakantie!

@Ollie: weer thuis, kan me voorstellen dat je de mooie omgeving mist. Hoe gaat het met jullie?

Hier is het nu slecht, jammer, had nog willen rijden of voltigeren met dochterlief, maar goed, moet hier ook wat doen met het verbouwen.
Manlief heeft vandaag erg hard gewerkt aan de keuken <3 *\o/*