[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:32

bettepet schreef:
over welk wagentje heb je het nu? over die van mijn moeder of over de mijne lizzz

Euh, als ze allebei aanpassingen hebben, allebei graag ;-)

Haaa Spannend Jelleee! Ik heb er erg zin in om naar je wagen te komen kijken :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:26

Jelleee schreef:
Nee ik heb hem zwart maar alleen de zijkanten enz zijn silver :)

dan past onze welsh er ook voor /3 die is ook zo iets.
en hoop dus dat die van mij zo is, maar dan helemaal roze *\o/* en bruine bekleding, maar ik ga het snel zien hoop ik.

Anke

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 06:49

@HTM: spannend hoor.
23 juli is hier in de buurt ook een wedstrijd (we mogen meedoen bij de fjorden sportdag)
Dus ik moet even kijken waar ik start.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:30

Anke schreef:
@HTM: spannend hoor.
23 juli is hier in de buurt ook een wedstrijd (we mogen meedoen bij de fjorden sportdag)
Dus ik moet even kijken waar ik start.

Sorry ff heel off topic.
Anke doe is ook mee met de fjovrili men wedstrijd in panningen?

@ buckje heb je een foto waar je kar volledig opstaat?

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:23

@lizz. De wagen waar mijn moeder mee rijdt, is de wagen waar ook klaas de haan mee rijdt met zijn haflingers, alleen dan in shetlanderformaat.
Mijn wagen is de eerste wagen die bakker van deze soort gebouwd heeft. Ik heb hem namelijk ontworpen en toen gevraagd of hij hem zo kon maken. De grijze met blauwe bekleding is van mij. Ik heb achter schijfremmen, en gewoon bladveren. Je kunt hem ook met luchtvering krijgen, maar daar zal hij waarschijnlijk wel zwaarder van worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:10

@Rhine: ik heb ze een emailbericht gestuurd, maar nog steeds geen reactie retour.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:17

Anke schreef:
@Rhine: ik heb ze een emailbericht gestuurd, maar nog steeds geen reactie retour.

Wanneer heb je die verstuurd dan?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:11

2 weken geleden ofzo geloof ik.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:14

Met wat voor aanspannig wil je mee doen?

Mij hebben ze gevraagt of ik mee deed dus dat ging iets sneller :P

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:00

Heb ook vaak lang op mailantwoord moeten wachten.
Ben sinds kort ook niet erg tevreden meer over meneer Bakker. Heb in mijn ene achterband een giga droogte scheur, al bijna door. Toen ik Bakker mailde over dat probleem en of het mogelijk was dat hij een nieuwe band leverde, kreeg ik een mail terug waarin stond dat ik dat beter in NL kon bestellen omdat ik anders duurder uit was als hij het vanuit Polen verstuurde. Niks geen garantie dus! Snap dat op slijtage geen garantie gegeven kan worden maar een giga droogte scheur binnen een half jaar is niet normaal. Hij zei dat het kwam van de zon, maar dit kan niet, want mijn wagen staat ALTIJD binnen. Een dikke smoes dus waar ik enorm van baal.
Toen ik met leveranciers belde over de band kreeg ik ook te horen dat het een erg oud bandenmerk is. Hij zet dus om een nieuwe wagen gewoon oude banden. Erg jammer.
Ik weet het nu dus niet meer zo met zijn garantie, en baal enorm!

Echtniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:56

Ik zit dit allemaal eens te lezen, maar het is wel een hoop geduld voordat je je paardje voor de kar kunt zetten voordat je alle spullen hebt en de kosten reisen de pan uit zeg! Paybas ook jij moet nog beginnen begrijp ik, heb je en eigen paardje? of moet je helemaal vanaf het begin beginnen? en weet je dan niet iemand die voldoende ervaren is om die dan om advies te vragen? lijkt mij erug handug. zo iemand. veel succes allemaal en oja volgens iemand van de manege waar ik kom bestaan er geen nederlandse wagenbouwers elke wagen komt uit polen niks nederlands aan ook van de bekende leveranciers zegt tie.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:36

bettepet schreef:
Heb ook vaak lang op mailantwoord moeten wachten.
Ben sinds kort ook niet erg tevreden meer over meneer Bakker. Heb in mijn ene achterband een giga droogte scheur, al bijna door. Toen ik Bakker mailde over dat probleem en of het mogelijk was dat hij een nieuwe band leverde, kreeg ik een mail terug waarin stond dat ik dat beter in NL kon bestellen omdat ik anders duurder uit was als hij het vanuit Polen verstuurde. Niks geen garantie dus! Snap dat op slijtage geen garantie gegeven kan worden maar een giga droogte scheur binnen een half jaar is niet normaal. Hij zei dat het kwam van de zon, maar dit kan niet, want mijn wagen staat ALTIJD binnen. Een dikke smoes dus waar ik enorm van baal.
Toen ik met leveranciers belde over de band kreeg ik ook te horen dat het een erg oud bandenmerk is. Hij zet dus om een nieuwe wagen gewoon oude banden. Erg jammer.
Ik weet het nu dus niet meer zo met zijn garantie, en baal enorm!

Dat is wel heel erg vervelend, helemaal omdat jij nu zelf voor de kosten opdraaid.

Maar hij kan wel een band meenemen naar mij, als die de kar komt brengen...
Dan stuur ik hem wel naar je op, dan kost het je misschien 6,75 euro ;)

en na een half jaar al schuren is niet normaal, ook niet met een poolse wagen!!!
Ik rijdt met mij fjord al 10 jaar met een wagen van Gerrit Jan van Boven, die ook uit Polen komt, en daar heb ik 2 jaar geleden de banden van moeten laten vervangen, en niet vanwege scheuren, maar omdat ze plat gereden waren!! (profiel eraf)

@ Echtniet
De kosten vallen in verhouding wel mee. Je betaald hier misschien iets meer, maar dan heb je waarschijnlijk ook meer service (zoals ik nu hierboven lees)
Maar gedult is wel heel belangrijk als je in Polen gaat bestellen ben ik achter...

En er zijn wel wagenbouwers die zelf wagens in Nederland bouwen, maar het zijn er niet veel!!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:29

Goede wagens dus die van Gerrit-Jan van Boven...

Ik kom naar de Roskam op 23 juli.
Heb van Panningen helemaal niets meer gehoord.
De Roskam heeft een pittige jury ertussen, daar hou ik wel van!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:31

We hebben nu 2 wagens van Gerrit-Jan
die van Tor (mn fjordje) en van het tweespan van mn broertje.
Bijde karren zijn echt super, en rammelen niet.

Dus hoop dat mn nieuwe kar ook niet rammeld, want daar kan ik echt niet tegen!!!

Maar nog een paar dagen... en als ik niks hoor ga ik maar weer eens mailen :D

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:40

Als je telnrs wilt om hem te bellen, moet je het even laten weten. Dan pb ik ze naar je. Toen hij het bij mij steeds uitstelde, heb ik hem zowat om de dag gebeld. Ik moest mijn wagen namelijk hebben voor een wedstrijd, waar mijn moeder haar wagen te zwaar was voor het enkelspan

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:43

Ik wacht nog even tot donderdag, als ik dan niks hoor, dan mail ik, en krijg ik geen antwoord, dan PB ik je zeker wel even.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:37

Hun computersysteem heeft eruit gelegen want ik had hun een weekje terug ook gemaild. Kreeg keurig direct mail terug met telefoonnummer dat gebeld kan worden. Dus het lijkt me, dat als er iets is, je beter kunt bellen.

Er zijn inderdaad niet veel / vrijwel geen mensen die wagens nog 100% in Nederland laten bouwen maar de Nederlandse wagenmakers/leveranciers dus die in Nederland zitten zijn wel goed bereikbaar mocht er iets zijn. Zij maken zelf vaak een prototype of testmodel zelf en laten die dan vervolgens in productie gaan in bijv Polen of ander land waar lassers en constructiemedewerkers nu eenmaal veel goedkoper zijn dan in Nederland. En dan kom je aan een meer betaalbare wagen. Poland Carriages zit helemaal in Polen en dat is qua logistiek en afstemming gewoon lastiger.

En daarbij heb je ook gelukkig fijne wagenmakers die je helpen met wat voor merk wagen je ook komt. En die helpen zoeken naar een oplossing of zelf iets voor je in elkaar zetten.

Ik vind het wel schandalig Bettepet dat ze je dergelijk slechte service bieden met die band, dat is niet handig van ze.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:33

Ik heb mijn laatste wagen bij Van Schie gekocht. Die laat ze ook in Polen maken (en haalt ze zelf op, gaat regelmatig naar de fabriek). Fijne service. Had een lekke band, kreeg gelijk een nieuwe binnenband toegestuurd. Ik heb 8 weken op mijn nieuwe wagen moeten wachten, vond ik een heel normale wachttijd.
Het is jammer dat hij voor ons zo ver weg zit, anders kreeg hij de wagens ook in onderhoud. Hij denkt in ieder geval wel mee met problemen van onze andere wagen (ander merk, niet bij hem gekocht)

Bettepet: dat is toch wel heel erg slecht van die band zeg.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:23

Ik baal idd ook enorm van die banden. Ik heb gisteravond om mijn beide achterbanden een nieuwe buitenband gezet, deze zijn wel iets groter, maar ook mijn andere achterband had al een droogtescheur. Dus dan direct maar beide banden, heb je ook geen grote verschil meer. Ook mijn beide voorbanden beginnen al, dus daar komen na onze vakantie ook 2 nieuwe voorbanden om. Dan heb ik dus 4 nieuwe banden om mijn wagentje, die helaas iets groter zijn, simpelweg omdat de maat die er nu om zit nergens te krijgen is.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:08

[/quote]
ook niet met een poolse wagen!!!
En er zijn wel wagenbouwers die zelf wagens in Nederland bouwen, maar het zijn er niet veel!!![/quote]

Ik volg dit al even en had mij voorgenomen niet te reageren.
Er zij hooguit leveranciers die in nederland de wagens in elkaar zetten (assembleren) maar zelfs dat is zeldzaam te duur arbeidsloon hier

EN!!! dames er komt geen wagen uit nederland ECHT ALLES komt uit POLEN!! echt!!! er zijn alleen leveranciers die service en onderhoud leveren dat zijn geen wagenbouwers!!! imo. en levertijden uit polen minstens 6 tot 8weken soms langer als er b.v. geen complete lading is, transport is duur!! dus zoveel mogelijk in 1 vracht als dat betekend dat jij daarom nog 2 weken extra moet wachten, dan vette pech tenzij je bereid bent voor de extra kosten op te draaien? uh dat dacht ik al niet dus. de kosten voor transport per wagen kan oplopen tot €400 afhankelijk van het aantal per vrachtwagen.
en het gaat bij hen om de knikkers niet om het spel!! ik weet dit alles van een oud insider uit de handel

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:51

Toen ik mijn wagen een paar dagen had en hem nog eens grondig inspecteerde ondekte ik in een achterband een zwakke plek in de wang van de band, geen droogte scheur maar meer een rand die van binnen uit dunner was als de rest van de band.
Ik heb hier een foto van gemaakt maar op de foto was het niet te zien ,daarna Bakker een mail gestuurd met het verhaal en dat ik het niet op de foto kon laten zien.
Ik kreeg vrij snel antwoord (zeldzaam) dat hij geen foto nodig had en dat hij mij een nieuwe band zou sturen.
Twee weken later werden er, let wel, twee nieuwe banden met binnenbanden geleverd.
Dat is dan toch wel service.
:j

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:38

Dan is meneer Bakker dus wel erg zinnig in wie hij niet levert en wie hij wel nieuw materiaal levert. Ik baal enorm van deze man, helemaal nu ik dit hoor.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:10

dat is zeker balen.
Maar zal op de banden letten als die van mij binnenkomt...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:28

Echtniet schreef:
Ik zit dit allemaal eens te lezen, maar het is wel een hoop geduld voordat je je paardje voor de kar kunt zetten voordat je alle spullen hebt en de kosten reisen de pan uit zeg! Paybas ook jij moet nog beginnen begrijp ik, heb je en eigen paardje? of moet je helemaal vanaf het begin beginnen? en weet je dan niet iemand die voldoende ervaren is om die dan om advies te vragen? lijkt mij erug handug. zo iemand. veel succes allemaal en oja volgens iemand van de manege waar ik kom bestaan er geen nederlandse wagenbouwers elke wagen komt uit polen niks nederlands aan ook van de bekende leveranciers zegt tie.

Volgens mij moet jij, Echtniet je nog aardig inlezen in het mennerswereldje ;)
Als ik dit zo lees:

Onderwerp: koetsiersbewijs 2 span

Echtniet schreef:
hallo ik ben net nieuw hier zit wel al vaak te lezen maar begrijp lang niet alles is 2span met 4paardjes omdat mijn moeder zegt 1span schoenen zijn 2 schoenen dus zegt ze 2span is dan 4paardjes

Ben gelukkig omringd met ervaren menners ;) heb geen haast met het mennen en het aanschaffen van materiaal. Goed en tijdig inventariseren :list: is al
't halve werk.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:38

Onderwerp: koetsiersbewijs 2 span

Echtniet schreef:
hallo ik ben net nieuw hier zit wel al vaak te lezen maar begrijp lang niet alles is 2span met 4paardjes omdat mijn moeder zegt 1span schoenen zijn 2 schoenen dus zegt ze 2span is dan 4paardjes

_O-