Chaos schreef:
Tjee wat een rake klappen! Geweldig dat het andere paard zo rustig blijft anders was het hele zooitje vreselijk aan de haal gegaan.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VanHuisUit schreef:En applaus voor het oudere paard, wat een geweldig dier. Die blijft gewoon staan en houdt de boel dus tegen.
Maar dat een paard zo hoog kan trappen zeg niet normaal....
waarom zeggen ze ook alweer dat als je ze naast elkaar zet het onervaren paard op links staat (ipv rechts zoals hier)....juist ja.
Had in dit geval voor de schade aan wagen niets uitgemaakt natuurlijk, wat een getrap zeg echt niet normaal.
kars schreef:bedankt voor jullie reacties! het zit namelijk zo,
Ik heb mijn fjord nu z'n 3 a 4 maanden voor de kar ( was bij de vorige eigenaar al betuigd) heb hem nu zo'n
2,5 jaar( altijd onder het zadel). heb de eerste 2 maand een professional erbij gehad, en het erg goed, het enige wat hij doet ik als hij van iets schrikt dan gooit hij zich om om het te kunnen zien. dus dacht ik, ik rijd ook zonder kleppen onder het zadel (rij bijna altijd buiten)dus misschien dat hij niet zo schrikt al ik zonder kleppen ga rijden. en vanmorgen was ik hem aan het optuigen en was er klaar voor om weg te gaan, voor het eerst zonder kleppen. liep hij ineens mijn vriend zo ongeveer ondersteboven en begon te stijgeren en raakte in paniek en maakte een grote sprong en kwam hij in de heg terecht van de longeerbak, en zat muurvast. gelukkig allemaal goed afgelopen, hij liep een beetje kreupel maar gelukkig niks ernstig, en hebben hem 3 kwartier erna weer ingespannen met kleppen en ben een klein rondje geweest wat opzich wel goed ging maar was hij nog wel van slag.(ik ook nog wel) ik vraag me dus af op dit nu door de kleppen komt of niet.
_Chendo_ schreef:Jeetje wat erg, sterkte!
Hoop dat je een beetje van de schrik kan bekomen![]()
Wil mijn paard ook laten beleren voor de kar, eigenlijk had ik dit topic niet moeten lezen...
Vind de kar eng terwijl als ik erop zit, no problem.
Het idee dat ze geen rekening (logisch) houden met de kar en wat er dan kan gebeuren... brrr
suikermeisje schreef:Chaos schreef:
zo heb ik ook eens een echt horrorfilmpje gezien..
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h ... re=related Dit is het filmpje wat ik bedoelde... geen hackneys, dacht da het wat anders ging maar wel doodeng!
http://www.youtube.com/watch?v=dbKPnNLyDfA&feature=fvsr
vragen om ongelukken, gelukkig niet in Nederland.