[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:34

Achja, gezien als 1de op lijst sta zal dat niet probleem zijn :+
Is meer vraag aan mij van wat doe ik.
Aanbod 1 huishouden huizen is zeer laag. Behalve nieuwe bouw flat die sinds deze week er op staat, maar daar vragen ze hoofdprijs voor (€650,-) voor 85m².

Wooning waar voor ga kijken ligt paar straten van centrum af, is erge mooie straat, laag bouw (2 verdiepingen) waar bij woning op 2de verdieping zit met een eigen voordeur, balkon en berging. Huurprijs rond de 260~280,- per maand kosten.
Maar als grote nadeel maar 30m²... (grote van grote studente kamer/woning).
Zodra voor woning heb gekozen vervallen mij punten en dan duur het 2 jaar voordat ik weer zoveel inschrijftijd punten heb als nu.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-11 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:35

Tine gefelicicteerd!
Ik longeer met een schoftje. Heb nog een oude liggen en dat werkt prima. Touwtjes aan de singgel en gaan.
Grotere ponies heb ik wel een echte longeersngel voor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 09:09

Goedemorgen.

Als we in dit tempo doorkletsen (gisteren 7 pagina's!!), is dit topic wel erg snel vol :D

Mijn zoontje was vannacht best ziek, maar hij lijkt nu gelukkig weer wat opgeknapt. Zo paardenspul even longeren, dan kunnen ze de wei weer in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:32

goeiemorgen!

tine, naar van je zoontje, fijn dat het weer wat beter gaat...

Ik longeer de laatste tijd vaak met alleen een touwtje, zo'n longeerhulp.
Enige nadeel is dat je geen stelling kunt vragen, maar verder gaan ze er fijn ontspannen op lopen en je hebt geen singel nodig, dat vind ik voor fifi wel fijn, want die heeft zo'n hekel aan singels...
Verder longeer ik met pessoa en/of dubbele longe, ook een beetje afhankelijk van wat het fijnst bij een paard werkt.
Ik heb heb aan m'n pessoa een goedekope neopreen singel zitten, van HH geloof ik, en dubbele longe doe ik met en tuigschoftje...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:35

Gefeliciteerd Tine!

Hier in West hebben we alleen dressuur kampioenschappen. Wil met Whit zowiezo mee doen.
Met Roos hangt het er van af of die er dan klaar voor is. Ze loopt voor de wagen wel fijn, maar onder het zadel heeft ze duidelijk nog ergens last van(is echt niet te rijden, rennen, vliegen, extreem bokken) terwijl ze ook net behandeld is door een osteopaat. Dat wil ik eerst opgelost hebben voor ik haar echt door train.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:54

Goede morgen,

tine beterschap voor je zoontje.

Ik heb ook een longeersingel van HH...die van Lammert Haanstra lijkt me een fijne longeersingel maar de prijs he hihi

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:09

Lacuna, doe maar rustig aan hoor :(:)

naaltje, spierpijn van je kwartiertje rijden? hihi je moet dus weer vaker gaan rijden.
hihi jij hebt het over dat maat pony wel om een grote shet past... wobbe is geen grote shet he? ;)
thanks voor de link! ik ga zo effe kijken.

goede resultaten tine! gefeliciteerd hoor!

bicci, wat een leuke trouwfoto!
als ik ooit ga trouwen (whaha klinkt wel positief haha) dan wil ik ook met mijn 3 witte frummels op de foto.

melanie, ik wil juist graag een longeersingel met veel ringen zodat ik hem op verschillende 'hoogtes' kan bijzetten.
en die grote ringen zijn ook makkelijker voor het longeren aan de dubbele longe.

Nouvel, werkt dat een beetje fijn? zo'n longeerhulp?
ik zag die staan en dat leek me best prettig werken.
weet alleen niet of dat maat pony ook bij wobbe zou kunnen.

zo ik ben weer bij gelezen hihi.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:12

Citaat:
Als we in dit tempo doorkletsen (gisteren 7 pagina's!!), is dit topic wel erg snel vol :D

tjee... dan moeten we alvast maar gaan kijken wie de volgende openingspost gaat maken :+
Jullie kunnen je bij deze opgeven... kunnen we stemmen zodra we op pagina 200 zijn, en de uitslag wordt dan bekend gemaakt op pagina 350, wat de gekozen kandidaat nog 150 pagina's tijd geeft om de opening te schrijven... allen voor? ;)

Nouvel, je bedoelt alleen zo'n touw, vanaf bit, tussen voorbenen, over rug, tussen voorbenen terug aan bit? Heb me altijd afgevraagd: gaat dat niet verschrikkelijk schuren dan? En hoe verkort/verleng je die of is het gewoon 1 maat/stand?

nou, ik ga mn was afhalen, strijken, opvouwen, net-gewassen-was uit de machine, ophangen en dan de machine weer overvol proppen met de volgende was.... *zucht* dat houdt ook nooit op...
En verder hopelijk vanmiddag even uitwaaien op het strand, zijn vriend en ik allebei wel even flink aan toe.

groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:20

Goedemorgen kletskousen :D
Zie dat er af en toe meekijkers binnenvallen met goede tips +:)+
Citaat:
Die was pittig..........paardje was behoorlijk fris kwam naderhand shakend van de bok af......

Heb ik ook wel eens als de poowns erg pittig zijn, zal met Rizanta ook wel eens gebeuren. Ik heb dan zoiets van er valt nog veel te leren :+ Bij de lessen ook wel meegemaakt. Toch zijn dat wel de lessen waar ik het meeste van heb geleerd. Heb ook wel eens gedacht (en denk dat nog wel eens ;) ) waar ben ik aan begonnen, waarom wil ik dat allemaal.... :roll:

Citaat:
*zucht* dat houdt ook nooit op...

Erg he, dat houdt nooit op >;) net ook alles beneden gestofzuigd, gedweild, afwas weggewerkt, was erin gedaan (moet er zo dus weer uit)...maar...ik heb een lonkend perspectief want zoonlief gaat spelen bij een vriendje (heel lang ;) ) en ik ga zo lekker mennen :D Hoop dat jullie nog lekker even kunnen uitwaaien :+:

Ben blij om te lezen dat Naaltje na een kwartier rijden al spierpijn had :P

Oja en ik longeer Rizanta met gogue, als ze door stal gelongeerd wordt krijgt ze pessoa om, op allebei loopt ze super fijn.

:evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-01-11 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:21

lanouska schreef:
hier even een post van een meelezer

@ poeltje leuke openingspost
@ tine je paard liep ook erg goed was ook zeer zekers 2 wp waard
ook ik was indd vandaag in onstwedde op wedstrijd. eerst met me moeder meegereden in de dressuur resultaat 188 punten in de L dressuur. daarna met het 4span 180 punten in de L dressuur en toen met 2x2 in de vaardigheid en daar waren we 2de en 3de al met al een geslaagde dag dus

:o :o

4span was erg leuk om te zien. Hebben wij dus ook even staan kletsen haha, wist niet dat jij hier ook kwam.

Ik vond het ook een heel gezellige sfeer de hele dag.

Trouwens, Bettepet, je hebt een mooie wagen in het echie! Alleen zoek ik toch een ander model, zodat mijn zoontje ook veilig mee kan. Maar ik vond het erg fijn om even wat wagens te kunnen zien en voelen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:22

[quote="Lacunanou, ik ga mn was afhalen, strijken, opvouwen, net-gewassen-was uit de machine, ophangen en dan de machine weer overvol proppen met de volgende was.... *zucht* dat houdt ook nooit op...
[/quote]

Hier ook zo'n fijne dag ;( Wasmachine is weer bezig, dus ik ga weer naar buiten, mollen vangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:25

Citaat:
mollen vangen
nieuwe hobby Tine :o?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:26

Moesten een keertwending doen in een straat en wat er precies gebeurde weten we niet hij ging helemaal zitten en draaie zo raar leek ook of hij achteruit kwam en zette het om een lopen, maar kreeg m toch terug hoe weet ik niet meer hihihihihi.

En we rede rond de kerk en kwamen 2 auto's voorbij maar die reden over ijzeren platen en die lagen dus tegen hekken aan dus die hekken gingen rammelen toen ging hij aan het rennen ik kreeg m niet terug dus lesgeefster pakte hem over en had m zo terug gelukkig stond op zijn plaats te galopperen....

Zijn ook goede leermomenten inderdaad......maar kreeg het er wel warm van.
Ze zei ook dat ik het goed gedaan had, ik zelf had er een ander gevoel over hihi

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:27

Tine, gefeliciteerd met het resultaat! Super zeg. Zijn er ook foto's gemaakt?

Iedereen druk bezig met zijn huishoudelijke plicht. Hihi.

Ik heb gisteren sinds een lange tijd weer paardgereden. Volgende week springwedstrijd met twee Fjorden van een lesgenootje. Ging erg goed! Heb nu wel gigantische spierpijn, hihi.

Straks maar even een rondje mennen, het is mooi weer!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:29

Patrick goed dat je ervan leert. Snap dat je het warm kreeg. Is altijd maar afwachten hoe ze reageren en hoe jij op zo'n moment reageert. Gelukkig had je je lesgeefster bij je en ging alles goed :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:30

En het is voor mij ook een vreemd paard, ze zegt ook hij doet verder niks....maar is ook een goed leermoment en kan je toch dingen van leren en straks bij je eigen paard misschien toepassen als er iets gebeurd....

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:32

Ja, precies, maar dat is heel goed.
In de paardenwereld ben je nooit uitgeleerd en zulke situaties kun je meepakken voor in de toekomst. Komt allemaal goed.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:43

Vind jammer dat Patrick nog niet zover is, had ik lekker kunnen oefenen thuis.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:46

Ik ga ervandoor, even omkleden en richting stal. Veel plezier iedereen :wave:

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:47

Ik ga ook naar stal en lekker naar het strand fijne dag allemaal

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:51

Goede leermomenten inderdaad Patrick. Met mijn koetsiersbewijs hebben we zulke momenten ook meegemaakt. Als je maar rustig blijft komt het vaak wel goed.

Hier ook een schoonmaakdagje voor de boeg, omdat ik gisteren niets gedaan heb. Wasmachine staat al aan, vaatwasser staat al aan. Ik ga nu eerst aan de studie en daarna wel weer opruimen.

Weet nog niet als ik naar stal ga. Is wel lekker weer alleen vanmiddag zijn er lessen

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:36

@ tine dan moet ik heel eerlijk bekenen dat ik de groom ben bij het 4span en voor de vaardigheid een hele tijd met het 2 span in het kleine bakje gestapt heb.

mag ik vragen waarom je bij je paard een stuk tuinslang aan de scharen van je bit hebt?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:46

@ Lanouska: tuinslang zit erom omdat meneer anders met de scharen gaat spelen. Die pakt hij met zijn lippen vast, ziet er heel gek uit. :Y) Bovendien ben ik veel te bang dat hij zichzelf bezeerd als er iets onverwachts gebeurt. Dan heb ik dus een hele tijd met jouw samen in het kleine bakje losgestapt.

@ Patrick: inderdaad goed leermoment, maar ook erg spannend.

Het is hier ook heerlijk weer. Ik hoop dat mijn bak zo lekker opdroogt, zodat ik morgen niet weer heen en weer hoef naar binnenbak.

@ Poeltje: er zijn ook foto's gemaakt. Ze komen als ik het goed heb begrepen maandag op de site van de vereniging (www.driesporen.nl)

@ VHU: nieuwe hobby, tja.... vind het eigenlijk wel zielig, zijn zulke mooie dieren. Maar ze verwoesten ook mijn tuin en wei.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:49

die longeerhulp is inderdaad gewoon een zacht touw/koord dat aan het bit zit en rond loopt over de rug en tussen de voorbenen door...
Je kunt 'm verstellen met klipjes of door gewoon een knoop op de rug te leggen...
Ik heb nog nooit gemerkt dat 'ie schuurt of irriteert, enige nadeel is een beetje dat sommige paarden licht naar buiten gesteld gaan lopen ermee en je dit wat lastiger kunt corrigeren...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:10

@tine: ik vang hier ook de mollen hoor. Ze maken gatenkaas van mijn weiland. Hele tunnels waar je ponies zo lekker in stappen met alle gevolgen van dien. Ik vind het mooie beestjes, maar niet in mijn weiland.
Ik ga ook even richting stal en vanavond naar 2 films in de bioscoop. Tot later.