Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bolletje schreef:Heb ook bitloos gemend vroeger met mijn arabier, ging perfet, mijn shet met liverpool 4 x flink ongeluk mee gehad, hij stopt echt niet, ik hing er zelfs in te zagen om hem stoppend te krijgen, helaas werkte dit ook niet en lag in de sloot. Die arabier zou ik nooit met bit doen, zij wist niet beter. Een liverpool is wel vele malen sterker dan bitloos, bit doet veel meer zeer als er nood aan de man is. Ik denk wel dat je met bit ze meer pijn doet als je wilt afremmen, de kans groter is je ze kan stoppen met bit dan zonder, maar ligt ook aan het paard
Maroesjka schreef:Sorry, maar deze moet ik even kwijt:
Met een bit heb je net zoveel controle als bitloos, als je paard er vantussen wil dan gaat ie toch en houden geen 100 bitten hem tegen, mijn paard was bitloos zelfs gevoeliger (ja was, is helaas sinds 3 mnd niet meer....)
Heb nog even op http://www.bitloos.nl gekeken, er staan fofo's van bitloos mennen, wie weet kunnen ze je ook antwoord geven.
sanso schreef:Maroesjka schreef:Sorry, maar deze moet ik even kwijt:
Met een bit heb je net zoveel controle als bitloos, als je paard er vantussen wil dan gaat ie toch en houden geen 100 bitten hem tegen, mijn paard was bitloos zelfs gevoeliger (ja was, is helaas sinds 3 mnd niet meer....)
Heb nog even op http://www.bitloos.nl gekeken, er staan fofo's van bitloos mennen, wie weet kunnen ze je ook antwoord geven.
haha wattoevallig mijn paard luisterd ook VEEL beter bitloos ;P
stef schreef:Als een paard echt aan de kletter gaat stop je hem idd met geen 100 bitten, maar hoeveel paarden gaan er nu echt aan de kletter? Ik blijf van mening dat je in bepaalde gevallen juist door edm vit kunt voorkomen dat ie echt aan de kletter gaat
e_horse schreef:stef schreef:Als een paard echt aan de kletter gaat stop je hem idd met geen 100 bitten, maar hoeveel paarden gaan er nu echt aan de kletter? Ik blijf van mening dat je in bepaalde gevallen juist door edm vit kunt voorkomen dat ie echt aan de kletter gaat
... en ik ben van mening dat de pijnprikkel van het stangbit net de druppel kan zijn waardoor het paard echt aan de kletter kan gaan
rakmon123 schreef:ik vind dat bitloos mennen zelfs beter is voor het paard. want kijk maar eens het filmpje op youtube: de werking van het bit deel 1.
er is geen deel 2 maar kijk die A.U.B. en ik ben het er mee eens dat je met bit meer te vertellen hebt maar, ik vind bitloos (zonder bit) toch fijner voor het paard. (ik rij zelf ook bitloos)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()