[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:13

Studieprobleempje hier.. ik was van plan om operatieassistente te gaan doen, maar ben helaas niet uitgekozen. Nu start deze opl. wel 2 x per jaar. Probleempje is alleen dat ik van mijn ouders (en dan vooral moeder) niet mag starten in februari oid. Ik heb dus gezegt dat ik dan wil werken tot febr.
Maar ze willen dat ik direct in sept weer begin met een studie. Maargoed WELKE? Ik heb echt geen enkel idee. heb ook al meerdere keren een beroepskeuzetest gedaan maar daar schoot ik weinig mee op.

Welke opleidingen/werk doen jullie?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:29

Moeilijk he.
Ik heb eerst MBO ICT gedaan, was geen succes (wel netjes met diploma van school gegaan). En daarna hoefsmid. Erg leuk, ook als werk, maar daar hebben we er hier al genoeg van in de buurt ;).

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:47

Maisie, bij deze verklaar ik jullie tot man en vrouw.... Van harte gefeliciteerd!! Leuke dag gehad ?!

Met opleidingen kan ik jullie niet helpen haha... Heb zelf weinig gedaan omdat de richting die ik op wilde niet kan omdat het te zwaar voor mijn lijf is.
Heb wel een jaar detailhandel gedaan maar dat was hem niet voor mij igg..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:50

ik lees echt teveel hier :)
Zie ook gave filpjes en foto's voorbij komen, allemaal leuk zeg :D

Dat veulen is ook echt een plaatje.
Ik hoop dit weekend naar van rijs te kunnen! Even tuigjes kijken hihi.

Morgen weer naar de paarden, vandaag helaas niet geweest.
Ga morgen denk ik even met mijn pony7 langs bij mijn oma, heeft ze ook even afleiding is wel fijn.

En we krijgen lekker weer :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:50

Maissie gefeliciteerd!!!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:53

Ik vraag het hier ook nog even extra, heeft iemand ervaring met manege Spaarnwoude? Met lessen en examen voor het koetsiersexamen?

EDIT

of is er in de buurt van Santpoort/haarlem/beverwijk enz een stal in de buurt die ook les geeft en examen, waarvan jullie zeggen die is toch fijner?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:10

IvysToeter wat een leuke foto!

VHU goed dat je een oplossing hebt gevonden. Goed als Freddy even op zijn plaats kan worden gezet bij een dominante merrie die ook nog eens een veulen bij haar heeft lopen.

Jelleee ik weet niet of de studies in Nederland hetzelfde zijn als in België, maar van MBO heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord :o
Ik doe Office Management, na dit jaar moet ik dan kiezen tussen Management Assistant, Vertaler of Tolk. Dit is dus hogeschool. Ik wou altijd graag dierenarts worden, maar dit is toch ietsje te hoog gegrepen voor mij, universiteit is echt te zwaar.(en biologie ligt me écht niet)
Hoefsmid lijkt me ook erg handig om in avondschool te doen, maar dat is wel érg duur heb ik gehoord.

Yuri: hoe is het nu met je opa? Het is inderdaad leuk als je je oma wat afleiding kan geven.

Mijn oma is vandaag voor de 3e keer deze week geopereerd, de operatie is goed verlopen. Het enige nadeel is dat het zo verschrikkelijk veel pijn doet voor haar. Hopen dat de operatie helpt, en dat het bloeden stopt. Dan kan ze (na een maand daar gelegen te hebben) misschien weer naar huis.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:44

en ze zitten nu al weer op pagina 5, rustig aan he jongens!

haha, Leuk weer een nieuw topic :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:19

@ SL, opa gaat niet beter, is opgegeven :'( De vraag is alleen hoelang het nog duurt en hopelijk krijgt hij straks goede pijnbestrijding zodat het leven de laatste periode nog wel wat fijner voor hem kan worden.

Zal hem enorm missen, was superlieve en betrokken opa.
Maar hij is 87, en ik ben dankbaar dat hij zo'n lang en mooi leven heeft gehad tot nu.

Hopelijk gaat het gauw beter met je oma!!

Wat betreft studies, lastig hoor. Ik zou het dan ook niet weten, heb je garantie dat je dan wel in feb alsnog mee mag doen of niet?
Want dan weer loten is wel een risico.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:49

maisie, gefeliciteerd!!!
jullie hadden echt super weer he?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:52

Yuri erg veel sterkte met je opa! 87 is inderdaad al oud, mijn opa is ook 86. Mijn oma is 84, kan ook al tellen. De dokters hadden het bij haar 4 jaar geleden al opgegeven, maar ze loopt hier nu nog rond. Nu krijgt ze nog chemosessies, niet om de kanker te bestrijden, maar om te voorkomen dat het erger wordt. Het is eigenlijk een beetje anders dan wachten tot ze sterft, maar zo voelt het voor mij wel aan.
Dat je je opa gaat missen, is logisch, maar langs de andere kant kan je wel blij zijn dat je hem hebt mogen kennen. Ik weet niet of het bij jouw opa al lang aansleept, maar bij mijn oma duurt het dus al lang. De laatste weken ziet ze echt af, ze heeft voortdurend pijn en kan niet slapen. Ik denk dat het beter is voor haar als ze gaat, helaas gaat het voor mijn opa dan ook niet lang meer duren (hij kan echt niet zonder haar). Het zal toch nooit meer beter gaan met mijn oma, dat staat vast. Misschien zal ze weer naar huis mogen, maar 'the clue' blijft hetzelfde: wachten.
We mogen niet egoïstisch zijn, 85 jaar vind ik een aardige leeftijd, dan hebben ze al een mooi leventje gehad. Maar in ieder geval heel veel sterkte! :(:)

Maisie vandaag getrouwd, zo dadelijk begint de huwelijksnacht, ik denk niet dat die vandaag nog op bokt gaat komen :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:55

s_l, pfff al voor de 3e keer geopereerd...
hopenlijk knapt ze een beetje op zodat ze naar huis mag..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:01

Opknappen zal ze toch niet meer. Zodra het gelukt is om het bloeden te stoppen, mag ze naar huis. Grootouders slapen beide in een ziekenhuisbed in de living en er staat een alarmknop naast hun bed, het gaat dus prima om thuis te zitten.
Ik heb me erbij neergelegd dat het snel gaat gaan bij mijn 4 grootouders, zo gaat het nu eenmaal. Mijn oma die nu in het ziekenhuis ligt, heeft momenteel niets meer aan haar leven. Ze is het vechten echt beu.
Waarschijnlijk gaat het wel pijn doen als het moment eens aanbreekt, maar zoals ik in mijn vorige post zei: ik mag niet egoïstisch zijn. Het is de natuur. ;(

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:12

@ SL we zitten in het zelfde schuitje, mijn opi net zo. Je ziet gewoon aan hem dat hij op is, maar tis zo ineens snel gegaan, moet daar nog even aan wennen. Mijn gevoel zegt nu nog teveel niet mijn sterke opa.

Ik heb nog een oma van bijna 85 en een tante van 95, mijn omaatje kan alles nog, dus dat is wel raar nu opa zo aftakelt.

Het is heerlijk als ze zo oud worden maar ook wel erg moeilijk als je ze na zoveel jaar moet gaan missen :(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:46

Wat jij nu hebt, had ik 4 jaar geleden. Ik heb tijd gehad om me erover te zetten, en ik heb mijn oma nog steeds... (hoewel ik er toch nooit overheen geraak, het blijft ontzettend pijn doen)
Mijn andere oma kan ook alles nog, andere opa wat minder, maar kan toch nog veel beter dan de 86-jarige opa.

Ik denk dus zo: het is de natuur dat mensen hun grootouders verliezen. Mijn grootouders willen dat ik gelukkig ben en niet te veel treur. Ze zijn blij dat ze ons hebben mogen leren kennen en dat we ons leven verder zetten nadat zij zijn gegaan. Ik denk dat iedere (groot)ouder zo denkt.
Als ik bij Romeo (en andere paarden) ben, vergeet ik mijn zorgen en ben ik helemaal gelukkig. Ik voel me dan ook helemaal niet schuldig tov mijn oma, want ze zou niet liever willen.

Wees blij dat je je opa nog hebt mogen kennen, mijn vader heeft nooit grootouders gehad(sommigen waren al dood en eentje is gestorven toen mijn vader baby was), zulke mensen weten gewoonweg niet hoe het is om grootouders te hebben. Dan mogen wij nog van geluk spreken! (hoewel het verlies verdomd hard is |( )

Achja, laten we denken aan Maisie, wat zij aan het uitspoken is op haar huwelijksnacht :+ en verder dromen over ons eigen huwelijk... of gewoonweg aan onze eigen beestjes;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:53

Dennis schreef:
Nu ik hoor dat Roos beroemd is.
Ik zoek (rustig aan, heeft geen haast, en is ook geen moeten) nog een nieuwe menner die een hoop van haar zou willen leren en haar in de sport uit zou willen brengen. Ze staat pas een half jaar stil en loopt sinds 3 weken weer ohz lesjes, maar ze is niet te blij door werk te kort. Het is geen geboren fokmerrie, (bijna) alleen op het land lopen is niet aan haar besteed.

Het is dat je voor mij tever woont.. ik had graag meer van jullie willen leren!

Kreeg net mijn cijfer per mail terug van mijn vakbladstudie.. ben echt zo blij een 9 *D was dat nachtwerk toch nog ergens goed voor.
Ben zo blij.. want ik weet dat ik het kan.. maar de motivatie op deze school is zo ver te zoeken

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:57

is ook zo hoor sl. Ik heb net weer wat traantjes gelaten en ga zo maar een leuke comedy kijken.

Ik heb wel echt zin in dit weekend, hopelijk met mijn mannetje naar de efteling, en in ieder geval maandag naar de paarden markt :D
Ik mag geen paardje meenemen van mijn vent jammer he :P (maar goed ook, 3 is soms al teveel hihi)
Maar wil wel kijken bij de kraampjes voor leuke spulletjes ofzo.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:58

@ Rivaldo, wat goed een 9!!
En het weekend komt steeds dichter bij ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:03

yuri.. wat naar van je opa, wel een mooie leeftijd,, maar nooit mooi genoeg om los te laten!

Die kraampjes daar blijf ik nu nog even van weg hihi ik heb nu al een greengard en halsterset gekocht voor een pony die ik nog niet eens heb.. hihi.. ik zit zo in spanning hopelijk is hij groot genoeg!!

Ben echt blij met me cijfer, wil eigelijk nu mijn scriptie deels afronden, maar morgen gaat de wekker ook weer om half 6..

SL: Leuk dat je romeo gaat meenemen, gewoon doen :D

VHU: fijn dat freddy een beetje op zijn plek is, klein dondersteentje :P

Vandaag halster gepast en staat hem super, helemaal blij ermee.. een van de kindjes die bij mij lest en op donderdag altijd extra komt om gezellig te helpen zei gelijk toen ze het land in kwam.. wauw wat een mooi halster!.. we hebben daarna lekker in het zonnetje rivaldo in de wei gepoetst, daarna kwatiertje gereden (hij had het echt zo warm) daarna mocht hij nog lekker een kwatier uitstappen met zijn kleine ruiter van 8 :D.. zo leuk om die 2 te zien.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 20-05-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:03

hey

Ben ik even dan :P Ja we zijn getrouwd en hadden idd prachtig weer. Pony's heel even gezien
om met ze op de foto te gaan.

Maar nu gaan we slapen :Z

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:05

En hoe voelt het als man en vrouw :D ?
we horen snel hoe je mooie dag geweest is :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:15

Gefeliciteerd Maisie! Nu ben je voor altijd ook ' vrouw van' , dat klinkt toch anders dan ' vriendin van' en je hebt een 'man' haha.

Citaat:
Maar nu gaan we slapen
Weet je het zeker :+ :x

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:16

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Maar nu gaan we slapen
Weet je het zeker :+ :x

Hier heb ik ook wel een heel klein beetje mijn twijfels bij :Y)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:18

ik wilde er inderdaad ook nog iets over zeggen,, maar heb me maar ingehouden hihi :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:19

Maisie, proficiat, officieel man en vrouw, en een knuffel voor het gemis van Sjors op deze bijzondere dag.

Ik las over een zieke oma en opa, sterkte en een knuffel voor alle betrokkenen.

Roos wil werken, en niet alleen maar luieren en gelijk heeft ze.

Rivaldo bijna zaterdag, ik duim dat het klikt en past.

Wieneke loopt weer helemaal top sinds smid geweest is, dus gisteren voor de kar gehad, wilde vandaag ook, maar boerderij hier vlak bij staat in hens (althans de strobergen achter de boerderij,) maar is hier dus een zooi, met mega brandweer wegens het risico op overslaan naar de schuren. Bij ons en mijn zus in de tuin dwarrelen stukje verbrand stro. Vanaf een uur of 6 brand het zeker al en nu nog steeds, precies langs mijn favo menstraatje, dus mennen morgen weer maar vandaag even niet.