Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bontegevaar schreef:Stuurvertraging zorgt dat je achterwielen je voorwielen volgen. Vertragen dus. Bij een wagen zonder stuurvertraging nemen je achterwielen een kortere bocht als de voorwielen. Molenrem zorgt ervoor dat je kar niet zoveel 'uitslaat' in bochten...
JoyCiej007 schreef:bontegevaar schreef:Stuurvertraging zorgt dat je achterwielen je voorwielen volgen. Vertragen dus. Bij een wagen zonder stuurvertraging nemen je achterwielen een kortere bocht als de voorwielen. Molenrem zorgt ervoor dat je kar niet zoveel 'uitslaat' in bochten...
..... dus m.a.w. wel handig om te hebben? Of zorgt het voor heel veel extra gewicht?
bontegevaar schreef:Stuurvertraging zorgt dat je achterwielen je voorwielen volgen. Vertragen dus. Bij een wagen zonder stuurvertraging nemen je achterwielen een kortere bocht als de voorwielen. Molenrem zorgt ervoor dat je kar niet zoveel 'uitslaat' in bochten...
Citaat:Ik weet niet of het klopt wat je zegt over stuurvertraging. Op mijn oude menwagen had ik ook stuurvertraging waarbij de voorwielen later stuurden dan zonder stuurvertraging. In totaal zorgt dit er dus voor dat je minder ruimte nodig hebt voor een bocht: je totale menwagen komt minder ver "binnendoor".
mammaslamma schreef:JoyCiej007 schreef:hmmmmweet jij toevallig ook wat hij ongeveer zal vragen voor jullie ingeruilde wagen? Zal vast boven m'n budget zijn ben ik bang
Durf ik echt niet te zeggen, is een belletje waard toch?
We hebben nog wel een recratie/marathonwagen van Leon te koop, 4 jaar oud, 3 jaar gebruikt, ook enkel en dubbelspan, wij gebruikten hem naast de Leica voor op vacantie en als er eens mensen mee wilden rijden.
JoyCiej007 schreef:Het grote voordeel van het systeem van deze wagen is dus dat je een enkelspanwagen koopt, met onafhankelijk bewegend lamoen, die bij fabricage iets verzwaard wordt. Wil je dan ook 2span kunnen rijden, dan haal je de 2 bomen van het lamoen er uit, en dan klik je het complete 2 span systeem met zwengen en 'extra voorkant' er gewoon in, boutjes vast draaien en klaar![]()
Ik kan het niet zo helder uitleggen maar had dit systeem nooit gezien.... het is zo simpel, als je er een beetje handigheid in hebt kun je met 5 min. een enkelspan wagen omtoveren tot een 2span wagen.
Nadeel van dit leuke systeem is dat je er dus wel een hoop extra voor betaald. Mogelijk is wel de wagen te laten maken, maar dan het 2span systeem weg te laten en dat in de toekomst alsnog er bij te kopen; de wagen moet dan van voren alleen heel iets verstevigd worden zodat later 2span ook mogelijk is.
Dit is voor mij erg aantrekkelijk, want pony nr. 2 is nog niet beleerd en ik heb nog geen 2span tuig.....
JoyCiej007 schreef:Wel redelijk wat 'marathon-recreatiewagens', met van achteren dus bankjes en leuningen, daar was ik niet echt naar op zoek.
JoyCiej007 schreef:Ik kan het niet zo helder uitleggen maar had dit systeem nooit gezien.... het is zo simpel, als je er een beetje handigheid in hebt kun je met 5 min. een enkelspan wagen omtoveren tot een 2span wagen.
semo schreef:Wij zijn zondag op P&K geweest en hebben bij Cavalier het wagentje bekeken die kennissen van ons gekocht hebben
voor hun mini appaloosa's. dit is een heel licht wagentje die erg stabiel is door speciale vering, die man stond er achterop te
springen en hij kwam niet omhoog van voren.
Ook nog in een gave kleur en je kunt hem bestellen zoals je wilt. Voor ons moet'íe groter want onze pony's zijn 1.08 m .
Ik zou hem graag voor de kerst krijgen maar denk dat de kerstman dat niet ziet zitten dus nog even door met onze oude kar.