xElienx schreef:stengere vet-checks, betekend niet na elke hindernis een check.
als er bijvoorbeeld na het wegtraject en de hindernissen een vet-check is (2 dus), krijg je een goed beeld. Zodra de pony's niet goed zijn, moet je ze niet een paar minuten rust geven (en daarna misschien nog een paar minuten), maar gewoon diskwalificeren. het zelfde geld voor overmatig zweepgebruik. wordt de zweep te veel gebruikt; meteen een D achter de naam. geen discussie mogelijk.
Verder heb ik nergens vermeld dat het traject voor de kleintjes korter moet (dus poort D E en F eruit). dit zou niet eerlijk zijn tegenover de rest.
Dat diskwalificeren, dat zou in bovenstaande dan toch gelden voor elke aanspanning, groot of klein? Dat is niet alleen van toepassing op de kleinere pony's, evenals een D-tje bij overmatig zweepgebruik.
Als het traject niet wordt veranderd, hoe zie jij het dan voor je? De trajecten blijven dan hetzelfde, de hindernissen blijven hetzelfde, zelfde keuringen, etc etc. Dus: dezelfde wedstrijd. Maar in welk opzicht moet de rubriek 'mini's' dan anders zijn? Wil je die anders beoordelen, andere tijdschema's toestaan? Daar ben ik benieuwd naar.
Dan moet je dus weer een grens gaan trekken, en dan gaat iedereen mekkeren denk ik.
Voorbeeldje: Afgezien van jouw pony's die de 5 km/h in stap makkelijk halen zullen er pony's zijn die dat niet kunnen. Maar, er zijn ook grotere pony's die dat niet kunnen, er zijn zelfs paarden die in hogere klasses rijden die er moeite mee hebben.
En aangeven of een wedstrijd zwaar is, dat is natuurlijk maar heel betrekkelijk. Wat de 1 wel zwaar vindt, is in andermans ogen helemaal niet zwaar. banketstaaf als je ineens tot toeschouwer wordt gedegradeerd, terwijl je zelf vindt dat je makkelijk je pony's de wedstrijd had kunnen laten rijden.
@Sjonniej, dat van de gewichten, dat wist ik. Ik heb alleen de link tussen de posts van xElienx en Echwel niet helemaal goed gelegd (en vooral: begrepen
).