Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marieke_456 schreef:Goed gezegt Evy!
Waarom zou je het voor jezelf willen houden?
IVM de eventuele risico's, dat is voor mij een groter punt dat dat iedereen gaat showen
Het is toch juist leuk om mensen te helpen?
is ook leuk, als je daar de juiste mogelijkheden voor hebt
En wat maakt het uit als andere ook shows houden?
zie boven
Dan word vrijheidsdressuur alleen maar populairder!
dus ook steeds meer on nadenkende (jonge) mensen
Maar al zouden degene waarvan jij vrijheidsdressuur van heb geleert het ook voor zich zelf hebben gehouden dan zou je het ook niet leuk vinden!
ik leer niet bij iemand. Ik heb hier en daar wat tips opgevangen (marrianne scherps, aangezien hon haar beentjes te dicht bij elkaar stonden met de buiging, waardoor het dus niet lukte, Marjolijn Kylstra, voor een artikel in bit, maar die vertelde eigenlijk niet zoveel nieuws, en Nathalie penquitte (boek) maar dat heb ik nog nooit helemaal gelezen.
Een beetje (veel) van mezelf en een beetje van maggie dus)
Dus verspreiden die info!![]()
![]()
Scherps schreef:Ik ben het ook intussen behoorlijk zat dat ik pony's in mijn handen krijg die hebben leren steigeren, leuk alleen baasje lief vergat even dat pony in de M dressuur moest lopen en nu niets meer deed dan steigeren en spaansepas. Vrijheidsdressuur is leuk als je voor de rest niet anders meer wil of kan doen of dat je totaal van de show's met paarden moet leven omdat het je werk is.
misselke"]
[quote="Scherps schreef:Ik ben het ook intussen behoorlijk zat dat ik pony's in mijn handen krijg die hebben leren steigeren, leuk alleen baasje lief vergat even dat pony in de M dressuur moest lopen en nu niets meer deed dan steigeren en spaansepas. Vrijheidsdressuur is leuk als je voor de rest niet anders meer wil of kan doen of dat je totaal van de show's met paarden moet leven omdat het je werk is.
stef"]
[quote="misselke"][quote="Scherps schreef:Ik ben het ook intussen behoorlijk zat dat ik pony's in mijn handen krijg die hebben leren steigeren, leuk alleen baasje lief vergat even dat pony in de M dressuur moest lopen en nu niets meer deed dan steigeren en spaansepas. Vrijheidsdressuur is leuk als je voor de rest niet anders meer wil of kan doen of dat je totaal van de show's met paarden moet leven omdat het je werk is.
Sjuimpje schreef:'Ze' geloven?
Er hebben 2 mensen gereageerd
Ik heb ook niet bedoeld dat jullie hier een complete handleiding neer zouden zetten van hoe een pony te leren steigeren
Waar ik op heb gedoeld zijn de voorwaarden voor VD zoals Stef die afgelopen dagen hier heeft geplaatst, die werden naar mij idee OOK niet geventileerd. Waar ik later over viel was het feit dat beide dames aangaven niet alles te willen vertellen ivm de 'kaas-theorie'.
Yoline"]
[quote="Debo schreef:Ik snap nogsteeds jullie "kaas-theorie" niet wat betreft mij.. ik heb dit NIET op het forum gezecht .... het waren NIET mijn woorden dus waarom noemen jullie mij telkens???????
Evy"]
[quote="Yoline"][quote="Debo schreef:Ik snap nogsteeds jullie "kaas-theorie" niet wat betreft mij.. ik heb dit NIET op het forum gezecht .... het waren NIET mijn woorden dus waarom noemen jullie mij telkens???????