Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Silence kan het zeker aan om jou, een groom en een normale wagen voort te trekken; daar zou ik me geen zorgen over maken. Eigenlijk dien je eerst te kiezen of je een tweewieler of een vierwieler wilt. Een tweewieler is meestal goedkoper, maar of je er graag mee rijdt, is een persoonlijke zaak. Een vierwieler is gemakkelijker om volk mee te nemen, volgens velen stabieler en comfortabeler, maar iets duurder. Kijk eens rond op marktplaats en op de websites van verschillende wagenbouwers, dan kun je je een idee vormen van wat je zoekt en over welke prijzen je spreekt. Rij eens mee met verschillende types wagen, dan weet je min of meer wat je wilt. Sowieso zou ik als beginnende menner voor een tweedehands wagen kiezen; een nieuwe is te duur om in de prak te rijden.
Voor eerder vermelde 2000 à 2500 EUR heb je een goede recreatie vierwieler. Minder kan zeker, maar ook hier geldt dat je je moet laten bijstaan door een ervaren koetsier. Vooral de zelfbouw wagentjes op autowielen gaan voor maximaal 1000EUR de deur uit, maar ook hier zit er weer veel kaf tussen het koren. Ik vind ze niet mooi, maar ze zijn niet noodzakelijk slechter dan een wagen uit een fabriek.SuSEQ schreef:Laten beleren .......Groeten, SuSEQ

Maar die is totaal niet geschikt voor bakwerk.
vliegendeken of goede vliegenspray wil ook helpen.Silence schreef:Voor buiten hebben we er eentjeMaar die is totaal niet geschikt voor bakwerk.
Maar wij hebben zoveel ongedierte hier en bij veel regen onbegaanbare paden, dat we niet van buitenrijden afhankelijk kunnen zijn. Was dat maar waar

Silence schreef:Kom maar eens hier rijden in het dazenseizoen...daar helpt geen spray-tje aan.
![]()
Ik ben geen spijkers op laag water aan het zoeken, maar wat is er mis met iemand die goede keuze wil maken en zich daarom uitgebreid aan het orienteren is? Niet iedereen kan zijn plezier uit rijden halen.
Heb het idee dat het topic hier een beetje verkeerd staat...vraag enkel goede raad om ergens een goed beeld van te krijgen.
Krijg in plaats daarvan eigenlijk meer een beeld dat het niet serieus genomen wordt.