Ik heb haar van mijn instructrise overgenomen als maatje voor mijn paard en aangezien ze erg dik is wil ik d'r aangespannen hebben zo vor de lol een beetje.
nu heb ik een paar keer het tuig op gehad en ze doet het super goed!
Alleen heeft ze zolang ze leeft nog nooit een bit ingehad!
Kom ik aan met mijn liverpoolstang die bij het tuig zat.
in prencipe dacht ik dat het bit te groot was en te laag in d'r mond lag maar toen ik vandaag beter keek (aangezien de 1ste x met passen van het tuig het begon te onweren enz heb ik niet goed gekeken) sloot de stang goed aan in d'r mondhoeken en toch heb ik het idee dat er iets niet lekker zit.
Ze kent het sturen ook niet heel goed dus ik heb nu gewoon een watertrens aangeschaft om daarmee een zachtere inwerking te hebben op de mond en zo het sturen te oefenen.
Op die liverpoolstang reageert ze redelijk maar soms staakt ze ineens en dan heb ik alleen een ophouding gemaakt in mijn leidsel.
zou er iets niet goed zijn of zou het bit te scherp zijn wat denken jullie?
hier even een foto van dichtbij misschien is de stang toch te groot? (11 cm is hij en zat voorheen ook bij een shet in alleen die was iets groter)

verder vraag ik me af hoe jullie denken over een geremde sulky aangezien ik alleen voor de lol en eens wil ringsteken of een puzzelrit wil doen.
.
) en kreeg van de rugleuning giga klappen in mn rug.