Misschien nog een beetje vroeg, maaar omdat ik er zin in heb, post ik nu alvast
Wie doen er mee die dag ? of wie gaan er kijken ?
Ik ga zelf kijken

Brand maar loss !!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

JoyCiej007 schreef:Denk dat het voor ons nog iets te vroeg is ivm. training
Maar, misschien kom ik wel even kijken, 't is immers niet zo ver weg

laura2span schreef:JoyCiej007 schreef:Denk dat het voor ons nog iets te vroeg is ivm. training
Maar, misschien kom ik wel even kijken, 't is immers niet zo ver weg
Lieve Joyciej,
Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je overal verkondigd dat je wedstrijdambities hebt, maar ik vraag me nu echt af wie je voor de gek gaat houden, ons, jezelf of die lieve shet van je. Je hebt echt een leuke pony en een prima wagentje maar denk alsjeblieft even na voor je dit soort dingen opschrijft. Denk je nou echt dat je pony een marathon uit gaat lopen? Ik heb zelf 2 jaar lang gestart met shetten (2span) die waren echt een heel eindje groter en toch wel iets anders gebouwd dan de jouwe. Daarbij trainde ik 4/5 keer in de week om ze op conditie te houden. Je hebt in je profiel staan dat je op kamers woont. Wat ga je die pony aan doen om hem met zo'n training een marathon te laten lopen? Zelfs mijn pony's hadden het regelmatig zwaar in de marathon en daar zit toch echt een wereld van verschil tussen.
Ik zou zeggen, bespaar jou en je pony een hoop ellende, geld en moeite en hou het lekker bij een oefenmarathon, die 50% van de keren nog niet 3/4 van de lengte van een normale marathon zijn en waar je lekker je eigen tijden kan rijden.
Mocht je echt wedstrijdambities krijgen moet je echt naar een ander span gaan kijken of net als ik (nu ik ook niet meer de tijd heb om te trainen omdat ik in dezelfde situatie als jij zit) lekker met iemand anders mee. Dat scheelt jou een hoop ellende.
' bij staat.... en 'te vroeg ivm. training' staat er ook niet voor niets
'te vroeg' sloeg zowel op nú te vroeg omdat ik een tijdje geen beschikking over tuig had ivm. diefstal, maar ook 'niet nu, misschien later ooit'...
JoyCiej007 schreef:Hoop dat dit tekst en uitleg genoeg is
BlackDevils schreef:JoyCiej007 schreef:Hoop dat dit tekst en uitleg genoeg is
Ja, daar mankeert het meestal niet aan...![]()
En juist Laura kan je daarover alles vertellen, omdat zij ervaring heeft met shetten en SGMW's... zij geeft aan dat het met 2span al behoorlijk zwaar is voor shetten... ondanks zoveel training. Hoe realistisch ben je dan dat je denkt met enkelspan shet op niveau en eerlijk mee te kunnen draaien...?
.

JoyCiej007 schreef:Uit diverse informatie die ik via internet heb gezien over de wedstrijd in Rijssen echter, maakte ik min of meer op dat dit meer een soort 'oefenmarathon'/'wilde wedstrijd' was dan een echte SGMW, nu ook deze wedstrijd geen drie dagen duurt.
Mocht dit niet zo zijn en wel een officiele KNHS marathon zijn die een behoorlijk stuk zwaarder zijn, kan ik me inderdaad de reactie van Laura ook wel voorstellen.
) manie schreef:Rijssen is hartstikke officieel.
En nog een fabeltje ontzenuwen:
Dat een 2 daagse (3 daagse is alleen internationaal....) zwaarder zou zijn dan een 1-daagse is grote onzin.
Juist 1-daagse wedstrijden zijn vele malen zwaarder voor de paarden aangezien je dan alles op 1 dag moet doen. Dus dressuur (en losrijden daarvoor), vaardigheid (en even wat kegeltjes meenemen met het inrijden) en de marathon (wegtraject vaak even lang, soms zelfs langer).
Ik denk dat het verstandiger is je eerst ECHT in de sport te verdiepen voordat je hier allerlei dingen roept... (met of zonder smiley's)