Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
misal schreef:Ach wat schattig.
Hebben jullie je koetsiersbewijs?
Neem ik niet aan aangezien jullie niet met het Achenbach systeem rijden, wat ik persoonlijk veel veiliger vind dat je leidsels vasthouden als je teugels.
De combinatie is groter en langer, dan als je erop zit, en zelfs de kleinstje shet kan er vandoor gaan en is dan met de "paardijmanier" niet 1,2,3 te stoppen.
Achenbach is veel veiliger.
Verder heel koddig en goed dat ze allemaal zo snel op pakt!
Neem ik niet aan aangezien jullie niet met het Achenbach systeem rijden, wat ik persoonlijk veel veiliger vind dat je leidsels vasthouden als je teugels.
De combinatie is groter en langer, dan als je erop zit, en zelfs de kleinstje shet kan er vandoor gaan en is dan met de "paardijmanier" niet 1,2,3 te stoppen.
JoyCiej007 schreef:Sorry, maar dat Achenbach veiliger is dan wat dan ook, en dat de rest dus allemaal onveilig is, vind ik echt lariekoek......
Echwel schreef:misal schreef:Ach wat schattig.
Ach ik zal het aan de internationale menners gaan vertellen.
Miss wil jij mij daarbij helpen, je weet het zo goed.
Ze zien je al aankomen
xElienx schreef:dat wil ik meemaken!!!!!
misal schreef:De combinatie is groter en langer, dan als je erop zit, en zelfs de kleinstje shet kan er vandoor gaan en is dan met de "paardijmanier" niet 1,2,3 te stoppen.
BlackDevils schreef:Volgens mij is in de dressuurhouding de greep van de rechterhand weinig anders dan op de paardrijmanier...
...
Verkorten heb je ook weinig tijd voor als een paard aan de kletter gaat en wanneer je je hand 10 cm voor je buik houd heb je ook weinig ruimte. Daarbij is het zo als je je handen iets verder naar voren houdt en zelf draagt dat je zachter in werkt op het leidsel.
BlackDevils schreef:Doordat je bij Achenbach de linker hand als blockhand zal de inwerking van deze hand anders zijn dan van de rechter. Daardoor is het soms moeilijker om een paard op beide zijden net zo makkelijk gesteld te krijgen, laat staan recht richten. Vaak kun je dat probleem oplossen door met beide handen het zelfde te gaan rijden; dus op 3 vingers.
BlackDevils schreef:Bij Achenbach hou je het rechter leidsel vast tussen de wijs en middelvinger. Tijdens het rijden hou je de hand wel geopend anders kun je nooit met een stille hand een zweephulp geven. Feit blijft dat je met 3 vingers rijdt.
Citaat:Je hoort volgens Achenbach het rechter leidsel ook zeker niet meer dan 20 cm uit de linker hand (die 10 - 15 cm voor je navel staat) te trekken omdat je dan simpel weg het leidsel niet terug kunt schuiven, het klapt dan dubbel, dus heb je weinig over behalve de "noodstop"."
Citaat:Wanneer je het hoe en waarom begrijpt, (...) kun je ook gerust een ander systeem rijden.
Assepoetster schreef:Volgens mij heeft Echwel een hele discussie op gang gebracht
SuSEQ schreef:Klopt! Maar dan nog kun je met de druk spelen door je vingers iets te openen of te sluiten.BlackDevils schreef:Bij Achenbach hou je het rechter leidsel vast tussen de wijs en middelvinger. Tijdens het rijden hou je de hand wel geopend anders kun je nooit met een stille hand een zweephulp geven. Feit blijft dat je met 3 vingers rijdt.
Ik volg even niet - het ging toch over de dressuurhouding, waarbij je je handen uit elkaar hebt en je de onderste 3 vingers van het recherhand gesloten houdt?
SuSEQ schreef:Achter de hand inleggen is er niet voor bedoeld om vanuit de dressuurhouding naar de uitgangshouding te gaan. In de dressuurhouding is het juist niet de bedoeling dat er veel ruimte zit tussen de leidsels.Citaat:Je hoort volgens Achenbach het rechter leidsel ook zeker niet meer dan 20 cm uit de linker hand (die 10 - 15 cm voor je navel staat) te trekken omdat je dan simpel weg het leidsel niet terug kunt schuiven, het klapt dan dubbel, dus heb je weinig over behalve de "noodstop"."
In welke situatie (afgezien van een linksomkeert) heb je meer dan een 20tal cm rechterleidsel nodig? Als je het leidsel niet gemakkelijk meer kunt wegschuiven, bestaat er ook nog altijd zoiets als het achter de hand inleggen...
BlackDevils schreef:Achter de hand inleggen is er niet voor bedoeld om vanuit de dressuurhouding naar de uitgangshouding te gaan. In de dressuurhouding is het juist niet de bedoeling dat er veel ruimte zit tussen de leidsels.
Achter de hand inleggen gebruik je inderdaad wel om een keertwending te maken.