Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SuSEQ schreef:Volgens mij is er niet echt een markt voor jeugdige menners met talent, maar zonder (een beetje) centen. Hiermee bedoel ik niet dat er geen geïnteresseerde of getalenteerde jeugdige aspirant-menners zouden zijn, maar wel dat je niet aan de vereiste ervaring geraakt om te kunnen starten in zo'n categorie als je niet zelf of in je dichte omgeving over een aanspanning beschikt.
Zoals Echwel al stelde, is de kans groter voor kinderen die "iets met paarden"willen doen om in de ruiterij terecht te komen, omdat je niet zoveel materiaal nodig hebt om daarmee te starten. Rondhangen bij de plaatselijke manège is al genoeg om wat ervaring en wat rijtijd bijeen te sprokkelen. Daarentegen zijn er veel minder plaatsen waar er op gestructureerde wijze veel gemend wordt en waar je als onervaren uk ook eens op de bok mag kruipen. Als je met de kar wil rijden als jongmens, moet je die al bijna thuis staan hebben...
Ik denk dat, als je om financiële redenen kansloze jongeren de kans wilt geven om zich te bewijzen op wedstrijdvlak, je dan niet meteen een volledige competitie uit de grond moet stampen, maar dat er eerst moet gewerkt worden aan degelijk basisonderricht. Want om een wedstrijd te kunnen (uit)rijden heb je hoe dan ook een minimale ervaring nodig en volgens mij is het dat wat ontbreekt.
Jongeren die wel al ervaring hebben met het mennen kunnen zeker voordeel hebben bij zo'n talentenplan, maar gezien de relatief grote kapitaalsintensiviteit van de mensport, weet ik niet of je aan voldoende (arme) deelnemers gaat geraken.
Groeten, SuSEQ
) BlackDevils schreef:De beste menners hebben de volgende eigenschappen;
- dosis talent
- veel doorzettingsvermogen
- veel gevoel
- Allround (zakelijk, goed kunnen organiseren, creatief, praktisch, sociaal, snel beslissen).
Om dit allemaal goed te leren moet je het niet altijd te makkelijk hebben. Juist door ergens voor te moeten vechten kun je bovenstaande eigenschappen leren.
Niet doordat pappie wel de pony's koopt en een mooie wagen. Zie het veel gebeuren. Soms kan het wel goed gaan maar ook wel eens gevallen waarvan ik denk; dat zou anders kunnen.
BlackDevils schreef:Was niet persoonlijk naar jou bedoeld Echwel...Soms kan het wel goed gaan maar ook wel eens gevallen waarvan ik denk; dat zou anders kunnen.
BlackDevils schreef:BlackDevils schreef:Was niet persoonlijk naar jou bedoeld Echwel...Soms kan het wel goed gaan maar ook wel eens gevallen waarvan ik denk; dat zou anders kunnen.
janouk schreef:Ik ga eens voorstellen of wij op de club tijdens de volgende D/V wedstrijd niet een soort bixie beginners vaardigheidsparcours kunnen opzetten na de officiele wedstrijd. Alles en iedereen is er dan toch en kunnen wij eens kijken of wij een jeugdrubriek hobbyklasse kunnen maken voor de vaardigheid, waar de echt listige hindernissen uit gehaald zijn en met mooie vloeiende lijnen om wedstrijdervaring op te doen. Ik ga van de week eens polsen of er animo is op de club.
palousa_boy schreef:wat betreft de kinderen die alles van papa en mama krijgen, daar heb ik geen ervaring mee
palousa_boy schreef:misschien eens kijken of ze bij de knhs wat proeven voor kinderen in elkaar kunnen breien, en deze kunnen opnemen in een proevenboekje ofzo. ik denk dat dat het ook al makkelijker maakt om bijv alleen een kinder rubriek te organiseren omdat je zelf al geen proeven hoeft te verzinnen of verbouwen, overal hebben ze de zelfde proeven..
is misschien wel wat..
Sjonniej schreef:Conclusie 2; kijk even verder dan je neus lang is voordat je begint te roepen dat er niets aan gedaan wordt.
Ik snap deze reactie niet, Sjonniej.