Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roelke_ schreef:Geen probleem idd. De merrie die ik dressuurmatig train wordt in de zomer veel in de marathonsport gereden, dubbelspan. Ik merk alleen maar dat ze er soepeler van word. Ze kan soms wel iets stugger in haar mond zijn, dat vind ik wel een nadeel..
manie schreef:Roelke_ schreef:Geen probleem idd. De merrie die ik dressuurmatig train wordt in de zomer veel in de marathonsport gereden, dubbelspan. Ik merk alleen maar dat ze er soepeler van word. Ze kan soms wel iets stugger in haar mond zijn, dat vind ik wel een nadeel..
Dan is er met de wijze van mennen toch iets niet goed
Een paard wordt absoluut niet stugger in de mond als het fijn dressuurmatig wordt gemend.
Dennis schreef:Idd, dan kan ik me het voorstellen dat ze stug in haar mond word als dat niet netjes gedaan word.
Ik kan het soms ook wel iets merken na een indoor marathon of vaardigheid als ik te fanatiek geweest ben, maar ik denk er nu wel netjes omdat ik ook in het parcours netjes dresuurmatig rijd.
Roelke_ schreef:Ze wordt niet dressuurmatig gemend, maar in de marathonsport, weet niet hoe die tak heet. Iig, met obstakels, waterbak & snelheid. Vaak snel wenden, etcetera. En ik merk daar soms wel negatieve gevolgen van helaas.
manie schreef:Sorry hoor, wat een onzin lees ik hier.
Mijn paarden lopen ook marathons, maar zijn zeer licht in de hand en dressuurmatig prima voor elkaar.
Een marathon kun je ook netjes rijden, sterker nog de menners die hun paarden dressuurmatig goed voor elkaar hebben presteren vaak het beste in de marathon.
Dus nogmaals als een paard van mennen hard ik de mond wordt, dan ligt dat voor de volle 100% aan de hand van de menner.
Roelke_ schreef:manie schreef:Sorry hoor, wat een onzin lees ik hier.
Mijn paarden lopen ook marathons, maar zijn zeer licht in de hand en dressuurmatig prima voor elkaar.
Een marathon kun je ook netjes rijden, sterker nog de menners die hun paarden dressuurmatig goed voor elkaar hebben presteren vaak het beste in de marathon.
Dus nogmaals als een paard van mennen hard ik de mond wordt, dan ligt dat voor de volle 100% aan de hand van de menner.
Je kan ook even normaal reageren?![]()
Ten eerste deel ik gewoon mijn ervaring. En 't kan me niet zoveel schelen dat jij het onzin vind, het is mijn ervaring. Ten tweede ben ik de menner NIET, en heb ik ook niet gekozen voor degene die haar ment, omdat ik niet de eigenaar van de merrie ben.
Roelke_ schreef:Geen probleem idd. De merrie die ik dressuurmatig train wordt in de zomer veel in de marathonsport gereden, dubbelspan. Ik merk alleen maar dat ze er soepeler van word. Ze kan soms wel iets stugger in haar mond zijn, dat vind ik wel een nadeel..
Roelke_ schreef:Maar ik ben wel van mening dat met aangespannen rijden, en dan vooral als het om vaardigheid en snelheid gaat, het nog wel eens op de paardenmond aankomt. Dat is namelijk de enige manier waar je mee kunt sturen, heel anders dan onder het zadel rijden waar je meer gebruikt maakt van zit- en been hulpen. En met snelheid en winnen in zicht wordt en nog wel eens ruw gereden. Kan een foutje van deze menner zijn, maar bij de marathons die ik heb gezien & gegroomed zag ik dit toch bij meerdere combinaties hoor..