Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
, dan kan ik ff testen.Marmot schreef:Er zijn ook lossen tongbogen te koop, ze doen verder niets, alleen kan de tong er niet over heen. Zit met een riempje achter de oren. Eerst tongboog in doen, dan het bit. Divoz heeft ze voor 15 euro, Letty voor 115 (wel veel betere kwaliteit).
En weet je zeker dat het gebit ok is? Wij zijn een 1/2 jr aan het prutsen geweest en blijkt dat een kies gebroken was ... Meerdere DA + tandarts geweest, helaas alleen te zien op foto.
xElienx schreef:een dun bit hoeft niet scherper in te werken. de hand van de menner maakt het bit scherp.
BlackDevils schreef:xElienx schreef:een dun bit hoeft niet scherper in te werken. de hand van de menner maakt het bit scherp.
Kijk, dat vind ik nu een beetje standaard gelul waar de doorsnee menner weinig aan heeft.
Natuurlijk heb je deels wel gelijk maar je lost er niets mee op. Je kunt niet zomaar zeggen van nu ga ik zacht zijn. Ik rij met een paar hete welshjes en zo lang ze ontspannen zijn hebben ze een boterzacht mondje. Maar het probleem is dat ze soms een knopje omzetten en dan gaan willen, zachte handen of lievee woordjes ten spijt. Als ik dan gewoon weer thuis wil komen dan moet je af en toe wat.
Enigste oplossing van dit probleem is terug te gaan naar de basis. Ontspanning en nageeflijkheid. Nageeflijkheid heeft ook met karakter te maken, is al de manier waarop een paard uit de stal komt. En soms loop je elke keer weer tegen het karakter aan van een dier en niets is moeilijker dan daar wat aan te veranderen, je zachte hand ten spijt.
BlackDevils schreef:Omdat 1 pony bij jou het tegendeel laat zien is nog geen bewijs. Ik zeg ook nergens dat dat niet zou kunnen. Wat ik zei was dat er paarden/pony's zijn die er wel door heen lopen en juist bij een scherpere optoming eerder door het bit gaan lopen of de tong er over heen gooien.
Ik trek mijn conclusies uit ervaring met meerdere pony's. Ook wat jij zegt klopt wel eens. Maar jou ervaring met 1 bewijst toch niet het tegendeel!
Dennis schreef:Ik wil best geld uit geven aan een bit, maar wil niet 5 bitten van 150 euro moeten kopen om te proberen.
Dennis schreef:Onder het zadel loopt ze met een dubbel gebroken trensje, erg braaf, af en toe nog iets te enthousiast te smakken.