[AR] Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 14:21

Vanmorgen had ik eindelijk weer eens tijd om een lekkere menrit te maken met de wagen. Was er de afgelopen 2 weken niet aan toe gekomen door van alles en nog wat. Ik was dan ook vanmorgen helemaal happy toen het zonnetje scheen en het droog was, dit zou een fijn ritje worden.
Om 9 uur was ik op stal en had ik nog niet echt last van de kou o.i.d, ik zou een muts mee nemen maar vond dat niet nodig, zo koud voelde het niet aan. Wel een lekkere dikke fleecetrui, een jas, sjaal en handschoenen mee.
Om half 11 zijn we gaan rijden. Al snel vond ik het toch wel behoorlijk fris en mn vingers vonden de temperatuur ook niet zo tof.
Na een poosje was ik echt zo verkleumd dat ik het niet leuk meer vond om te rijden. Mn bijrijder nam af en toe de leidsels over zodat ik mn handen warm kon wrijven, maar na een uurtje zijn we weer terug gegaan, ik had het echt té koud. Mijn vingers deden heel erg pijn, ik kon de leidsels moeilijk vasthouden, mn tenen waren helemaal verkleumd en pijnlijk.
Normaal gezien had ik er nooit zo'n last van en reed ik hoe koud ook gewoon stug door, maar gezien mijn gewrichtsklachten ga ik nu eerder de warmte weer in omdat ik anders last krijg van mn heupen en schouders, polsen e.d

Maar ik vond het wel heel erg jammer om weer terug te gaan, juist nu het zo mooi droog was, eigenlijk was het een heerlijke dag maar zo ontiegelijk koud dat het niet meer leuk was.

Ik weet wel dat ik de volgende keer met meer dingen in de weer ga, muts op, leren handschoenen (had nu fleece handschoenen omdat mijn hond mijn leren handschoenen blijkbaar lekker vond en kapot gevreten heeft ), thermoboots, deken over schoot, thermoskannetje koffie mee...
Hopen dat ik dan warm blijf en langer weg kan.

Aan de andere kant, als ik het nu al zo koud heb, hoe moet dat dan als het straks echt winter wordt ?

Wat doen jullie om je warm te houden op de wagen ? Nog goede tips om het langer vol te houden ??

gaitlover

Re: Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:18

Heeej:)
Ik heb vanochtend ook gereden..
Het was best kouwd, maar ik heb hele dikke skisokken aangedaan.
Met die stalschoenen met voering erin..
Een dik vest + sjaal + jas.
Een paar handschoenen (dikke, geen echte menhandschoenen)
En die vrouw waarmee ik ging rijden, had een schootskleed gevoerd met bont en die doen we dan over onze schoot:)
Das lekker warm Haha! Haha!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:24

ik doe altijd in de winter aan:
een termobroek met een regenschootje er overheen
dikke sokken en goede stalschoenen
een pet of muts op me hoofd
een sjaal om en een dikke trui en jas
en warme handschoenen
ik heb en dan eigenlijk niet meer koud

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:58

in de winter 'leen' ik het menschort van mijn vader altijd. Deze is lekker gevoerd, dus lekker warm aan de beentjes. Mijn kaplaarzen aan, klompen zijn toch iets te koud Tong uitsteken Dikke trui/jas en een sjaal. Petje op en klaar. Tenzij het echt vriest, dan heb ik toch wat over mijn oren Knipoog En ik heb altijd menhandschoenen aan natuurlijk Knipoog

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:05

Ik met in de winter met een skipak. Ziet er misschien uit als een michelinmannetje, maar is wel lekker warm!

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:18

Voor de echte koukleumen: ik zag op P&K een standje met handschoenen en kleding die je met behulp van een kleine accu kunt verwarmen!

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:19

een deken van je pony over je benen. of inderdaad een skipak

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:40

Ik had het zelfde probleem. Ik ben nog zo'n bikkel geweest dat ik zelfs nog een 2e pony voor de wagen gereden heb (een kwartiertje maar, en wel met een verdiende kop thee tussendoor Knipoog ).

M'n lijf ging wel, maar ik had helemaal geen gevoel meer in m'n handen. Ik had lekker dikke sokken, thermo laarzen, dikke rijbroek (als het echt koud word gaat hier nog een spijkerbroek overheen), 2 tshirts, trui, sjaal, moter jas en een petje. Petje word over een tijdje ook vervangen door een muts.

Maar m'n handen. Ik had een gewoon paar dunne ohz rijhandschoentjes aan. Ik heb echt de pest aan handschoenen en zelfs met deze had ik het gevoel al niet in m'n leidsels. Ik heb echt flink getraind dus na iedere 10 minuten eventjes met 1 hand aan een lang teugeltje stappen en m'n andere hand tussen m'n benen op warmen.

Ik ga dus (ondanks dat ik handschoenen een noodzakelijk kwaad vind) toch opzoek naar een paar goede handschoenen.
M'n moterjas blijft, die valt bijna uit elkaar van ellende (loop er al 4 winters in, en voor die tijd heeft hij me op de scooter naar school warm gehouden) maar is zo lekker warm.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:44

goede tip om lekker warme voeten te hebben ? je doet een dun kousje aan, daarna een plastiek zakje over je voeten (je moet er wel voor zorgen dat je warme voeten hebt voor je het zakje erover doet) en als laatste een dikke warme sok. In het begin is het best wel raar zo een "ritsellende" voet , maar ja je voeten zijn wel warm .Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:51

Thermobroek met paardrijbroek eronder. dikke trui, sjaal en winterjas.

ik heb een winterjas van Anky nee niet om het merk, maar omdat hij vreselijk warm zit en lang over mijn rug valt, Kan ik er heerlijk mee op de kar, zonder te snel te bevrieze!

Ik heb trouwens ook dikke wintersokken. Het zijn van die gewone paardensokken maar dan 3 keer zo dik, heerlijk warm.
en thermolaarzen aan doen met de echte kou..

verder gewoon naar je lichaam luisteren hoelang jij op de kar kan, ene keer rij ik ook wat korter, maar dan hebben we wel even uitgewaait. Lachen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:14

Bij Blokker heb je voor een euro van die warmtezakjes, druk erop en het wordt zo'n 50 gr en blijft 2 uur warm. Daarna in kokend water weer zacht maken en ze zijn klaar voor het volgende gebruik.

Ook er handig als ik bij mijn zoon langs de lijn sta bij voetbal. In elke zak zo'n zakje en ik heb geen koude handen en 1 zakje in mijn broekband, lekker warme onderrug. En dat voor 1 euro.
En ze gaan jaren mee.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:20

Ook ik ga voor elegant Haha! Eerst een dikke maillot, daaroverheen een leren broek, daaroverheen wollen beenwarmers en bergschoenen aan. Aan de bovenkant: bh, tshirt met lange mouwen, dunne wollen coltriu, gevoerde houthakkersblouse en als jas een groene gevoerde legerjas met capuchon en arafatshawl. Ik had het niet koud. Mijn groom (een kerel notabene) zat te kleumen onder een wollen deken Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:24

inderdaad speciale bergkledij kost wel een pak geld maar dan kun je zelf met een dun stofje plus wind stopper heel warm blijven, want veel lagen is eigelijk niet goed

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:24

Heb je trouwens een menschort? Die zijn ook errrg fijn en lekker warm.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:26

Ik trek altijd een rijbroek aan daarover een skibroek en dan nog een deken. Als ik alleen een deken doe vind ik het altijd nog trekkerig. En eerst dunne sokken en dan een stel dikke en snowboots aan. En paar dunne truitjes dan een fleecetrui en een dikke winterjas. En is het heel koud dan nog een dunne jas erbij onder. En een hoed op met een sjaal om. En ik draag altijd menhandschoenen. Maar het probleem is dat ik altijd koude handen heb. Heb ook al een geprobeert om van die plastix handschoentjes erbij onder te doen. Het helpt wel iets maar niet genoeg. Die warmtezakjes zou misschien wel een oplossing zijn als je iemand bij je hebt en je om en om de leidsels vast houdt. De ander kan dan weer warm worden. Hoe groot zijn de zakjes ongeveer?? Maar worden die 50 graden?? Dat kun je toch helemaal niet hebben das toch veels te warm?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:27

Uggs, aan je voeten

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:30

hier op het eiland gaan we in doorwerk pakken(gevoerde overals)heerlijk warm,je trekt ze aan voor je opstapt en als je terug bent kunnen ze weer uit.....
lekkere warme schoenen aan en laat de winter maar komen!!!!

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:33

Ik doe een skipak aan over mijn gewone kleren heen waar ik ook nog thermo ondergoed onder aan heb en dan een warme sjaal en een muts op en skisokken en dan bergschoenen aan. Als we echt een ritje gaan maken, dus langer dan 1,5 uur, dan is een klein borreltje ook wel lekker (Jägermeister ofzo) Bloos Tong uitsteken Vingers aflikken

Ik wacht dan altijd met uitmesten totdat we weer terug zijn want reken maar dat je het weer lekker warm krijgt van het uitmesten van 4 stallen Haha!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:35

ik men s winters altijd met een dikke winterjas, 2 paar handschoenen (1 paar fleece en daarover leren handschoenen), thermobroek, thermolaarzen, 2 paar sokken en spijkerbroek en een t shirt met dikke trui.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:51

bayaatje schreef:
goede tip om lekker warme voeten te hebben ? je doet een dun kousje aan, daarna een plastiek zakje over je voeten (je moet er wel voor zorgen dat je warme voeten hebt voor je het zakje erover doet) en als laatste een dikke warme sok. In het begin is het best wel raar zo een "ritsellende" voet , maar ja je voeten zijn wel warm .Knipoog

het nadeel hiervan is dat je voeten gaan zweten en op den duur toch koud worden.

Ik heb een thermoshirtje aan, fleece trui, dikke paardenjas, een hele leuke skimuts Haha! (foto volgt), spijkerbroek/rijbroek met daarover een thermobroek (bij de aldi), 2 paar sokken stalschoenen en handschoenen.

Zo houd ik het wel een uurtje vol op de kar. Bij thuiskomst lekkere warme chocomelk op stal. Vingers aflikken

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:37

Ik doe 's winters altijd een heleboel laagjes aan. thermo lange onderbroek (jaaa, lekker sexy!!! Haha! ) dan mijn rijbroek en dan nog een skibroek. Thermorijlaarzen met dikke sokken, toch maar een paar handschoenen, twee werkt niet lekker vind ik en natuurlijk t-shirt met lange mouwen, noorse trui met windstopper en mijn mountain-horse winterjas. En natuurlijk mijn lekkere fleece hoofdband of een muts. Dan heb ik altijd onder de bok nog een dikke waterdichte menschort en een fleecedeken liggen voor de passagiers/groom.
Wij deden de praktijklessen voor het koetsiersexamen in jen/febr/maart. we hebben zelfs een keer onderweg een hagelbui gehad. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat we toen wel heel snel thuis waren! We rijden 's winters wel eens langs de oliebollenkraam met de kar...ach dat heeft ook wel weer wat hoor!
Maar die handschoenen die je kunt verwarmen lijkt me ook best wat. Iemand daar ervaring mee?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:39

Het is idd op de kar flink koud. Ik doe altijd thermolaarzen aan, een jas, een broek, dikke sokken, een trui, een tshirt en een vest. En zelfs dan is het nog koud Clown

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 22:21

Bedankt voor alle antwoorden, iedereen zit dus heerlijk ingepakt op de kar. Die tijd komt er ook echt weer aan idd.
Bedacht me nu ineens dat ik vorig jaar, of eigenlijk dit jaar aan het eind van het winterseizoen een skibroek had gekocht voor op de kar, dat leek me toen zo lekker maar omdat de winter toen over was heb ik die nooit meer aan gehad, toch eens opzoeken.

En van mijn allerliefste oma heb ik gisteren leren handschoenen met bontvoering gekregen ( ja waarschijnlijk echt bont, mijn oma kennende, hou dr niet van maar ben vrij hypocriet, die handschoenen zijn al jaren oud en konijntje is toch al dood ) Die zijn echt superwarm, dus die ga ik volgende keer gebruiken, denk dat mn handen dan wel warmer blijven dan in de fleece-dingetjes die ik gister aan had.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:50

Haha, ik zweer bij SKIPAK! Haha! Die hangt op stal, trek ik over mn gewone kleren aan. En dan petje en muts en 3 paar sokken en thermoboots, dan hou ik het een halve dag vol, mits het niet regent waardoor mn handschoenen nat worden...
Er is niets zo lekker als karren in zonnig vriesweer!

joke136

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:19

ik zie er als echte koukleum wel wel weer tegen op dat het echt koud gaat worden. en wat zien we er allemaal mooi uit met onze winter outfit! haha ben benieuwd hoe jullie er uit zien!