[AR] Afgeknotte driehoek waar te koop???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mea

Afgeknotte driehoek waar te koop???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 15:13

Hallo allemaal,

Sinds kort hebben we onze shet voor de wagen. We hebben een wagentje overgenomen van iemand, maar er zitten nog geen reflectoren op en dergelijk.
Welke refelectoren hebben we nog meer nodig naast de afgeknotte driehoek??
En wáár kunnen we een afgeknotte driehoek kopen??? We zijn al in diverse winkels geweest, zonder resultaat Verdrietig

groetjes

Cyntje

Re: Afgeknotte driehoek waar te koop???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:15

Gamma,... Boerenbond,...Ruitersport/Menzaken ???

Of google er eens op?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:17

divoza heeft ze ook volgens mij!

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 15:17

Ja zou de Gamma dat hebben??? We zijn wel al bij de Karwei, Welkoop, diverse autozaken, Hallfords enzo geweest...
Nou we zullen dat eens proberen - bedankt voor de tip!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:14

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:16

Mea schreef:
Ja zou de Gamma dat hebben??? We zijn wel al bij de Karwei, Welkoop, diverse autozaken, Hallfords enzo geweest...

Ik werk bij de Gamma, maar heb ze bij ons nog nooit gezien. Succes met je zoektocht.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:17

je kunt ook gewoon een aanhanger driehoek gebruiken Ja als er een Brezan oid bij je in de buurt hebt, die hebben ze wel, of kunnen ze wel bestellen Ja
als dat niet lukt pb je maar, ik heb op de zaak wel van die dingen liggen, weet zo niet wat ze kosten

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:20

Dana01 schreef:
je kunt ook gewoon een aanhanger driehoek gebruiken Ja als er een Brezan oid bij je in de buurt hebt, die hebben ze wel, of kunnen ze wel bestellen Ja
als dat niet lukt pb je maar, ik heb op de zaak wel van die dingen liggen, weet zo niet wat ze kosten

Volgens mij examen (eind vorig jaar) mocht dat niet.
Ik heb de mijne gekocht in een zaak waar ze alles voor tractoren verkopen. Tis idd ff zoeken en ze zijn ook best duur, die van mij ging ook tegen de 20 euro aan, maarja, safty first!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:22

het gaat gewoon om een langzaamverkeersbord, die bedoel ik dus ook....
zal maandag wel eens kijken waar ik ze voor kan leveren Ja

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:24

Klopt Loeckie, je moet een langzaam verkeer-driehoek hebben. Volgens mij heeft Welkoop/Boerenbond ze wel, en Divoza ook. Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n ding heb..... Ze zijn lelijk, groot en scherp en er is geen automobilist die weet wat zo'n bord betekent.....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:25

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 06:16

ik heb er pas 1 gekocht zijn erg duur ik was 31 euro kwijt .
ik heb hem bij een soort auto-onderdelen zaak gekocht .
ik heb me eigen ook echt scheel gezocht naar dat bord .
nou sucses corlien

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:42

dan kan ik vast goedkoper Clown

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:33

Arretje schreef:
Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n ding heb..... Ze zijn lelijk, groot en scherp en er is geen automobilist die weet wat zo'n bord betekent.....

om eerlijk te zijn vond ik mijn gevarendriehoek juist mooi op het karretje. Nieuw en bling bling Haha!

Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:24

Mea schreef:

http://www.agradi.nl Lachen

Edit: ik moet zeggen, als je zonder rijd, word je heus niet zomaar bekeurd. Heb begrip voor de mensen die er wél mee rijden, maar ik vind het alleen maar onhandig, duur, en súperlelijk.

Ik rijd er zelf dus niet mee...

Wel gewone reflectoren, omdat je toch onverhoopt tijdens een rit weleens in het schemer of donker kan komen te zitten (denk aan: niet meewerkende pony, lekke band oid).

Tip: koop bij de fietsenwinkel of halfords oid van die losse fietslampjes, 2 rode voor achter, 2 witte voor voor. Als het goed is, kun je daarbij bijpassende 'houders' kopen. die houders hebben wij achter en voor aan de uiteinden! (want het moet tevens de breedte van de wagen markeren, als auto's dan inhalen in het donker en ze zitten niet aan de uiteinden van de wagen, kunnen ze een behoorlijke inschattingsfout maken, met alle gevolgen van dien) gemonteerd, de lampjes en reservebatterijen heb ik altijd in het opbergvakje van mijn wagen liggen.

Mocht ik dus perongeluk tóch overvallen worden door de schemer (die zo snel begint in de winter) of het donker, dan kan ik de lampjes er zó opklikken, aanzetten en redelijk veilig thuiskomen.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:45

Ik heb hem inderdaad ook bij de boerenbond gekocht. Eerst was ik bij zo'n automaterialenwinkel geweest en vroeg om een driehoek voor langzaamrijdend verkeer. Die jongen keek mij aan alsof hij wilde zeggen: "Ja maar ik heb alleen maar verstand van sportauto's" Dus ik zou die winkels maar een beetje mijden. Daar moeten ze hem hoogstwaarschijnlijk ook nog bestellen. En bij de boerenbond kost hij inderdaad 18,50 ofzo en bij Divoza ook zoiets. Succes!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:52

Citaat:
Tip: koop bij de fietsenwinkel of halfords oid van die losse fietslampjes, 2 rode voor achter, 2 witte voor voor. Als het goed is, kun je daarbij bijpassende 'houders' kopen. die houders hebben wij achter en voor aan de uiteinden! (want het moet tevens de breedte van de wagen markeren, als auto's dan inhalen in het donker en ze zitten niet aan de uiteinden van de wagen, kunnen ze een behoorlijke inschattingsfout maken, met alle gevolgen van dien) gemonteerd, de lampjes en reservebatterijen heb ik altijd in het opbergvakje van mijn wagen liggen.

Je kunt deze lampjes ook met dubbelzijdige tape (nee, niet ui de hobbywinkel, maar échte, stevige tape) de lampjes aan je kar vasttapen (zie eerdergeplaatste foto)
Dan zitten ze er best mooi onder al zeg ik hetzelf.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:31

Het is misschien niet mooi, je zal er misschien ook niet meteen voor bekeurd worden, wanneer je hem niet hebt. Maar officieel is het wel verplicht! En ik heb toch graag mijn zaakjes goed voor elkaar. (moet ik wel bij bekennen, dat ik m op de wedstrijden eraf haal en alleen op de weg gebruik)

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:50

Arretje schreef:
Klopt Loeckie, je moet een langzaam verkeer-driehoek hebben. Volgens mij heeft Welkoop/Boerenbond ze wel, en Divoza ook. Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n ding heb..... Ze zijn lelijk, groot en scherp en er is geen automobilist die weet wat zo'n bord betekent.....

Maar wel verplicht Knipoog

Dus Arjan....je bent weer grof in overtreding Clown

Ik vind het ook vreselijke dingen en die van mij kan maar op 1 plek en dat us niet de handigste plek.
Als je namelijk niet oppast met uit afstappen (als groom) dan klap je weer tegen dat rotding aan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:57

loeckie schreef:
Citaat:

Je kunt deze lampjes ook met dubbelzijdige tape (nee, niet ui de hobbywinkel, maar échte, stevige tape) de lampjes aan je kar vasttapen (zie eerdergeplaatste foto)
Dan zitten ze er best mooi onder al zeg ik hetzelf.

Ja, dat zal best, maar onze wagen staat (ja weet het, heel zonde, maar afdakje moet nog altijd een keer gemaakt worden) altijd buiten, in de winter vaak wel onder een zeil.
Dus wat gebeurde er? Als je lampjes er op laat zitten en het gaat regenen, gaat er water in die lampjes lopen (hele lampje vol) waardoor je ze eerst weer uit elkaar moest schroeven, water eruit, laten drogen, en hopen dat ze het nog deden. Knipoog

Vandaar dat wij ze er altijd afhalen Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:01

sumic schreef:
Het is misschien niet mooi, je zal er misschien ook niet meteen voor bekeurd worden, wanneer je hem niet hebt. Maar officieel is het wel verplicht! En ik heb toch graag mijn zaakjes goed voor elkaar. (moet ik wel bij bekennen, dat ik m op de wedstrijden eraf haal en alleen op de weg gebruik)

Tsja, ik weet het... Bloos Verder houd ik mij aan alles (behalve dan als het héuul druk is op de weg, dan ga ik netjes op het fietspad rijden, kan makkelijk met enkelspan shet)

maar wat ik dan altijd weer zo 'jammer' vind: tuurlijk, rond de €20,= is geen rib uit je lijf, maar waarom moeten vaak verplichte dingen zo 'duur' zijn? Net als dat bepaalde gemeentes er over zitten te denken om zo'n 'paardenpoepzak' verplicht te stellen. Nou ik kan je vertellen dat ik dat écht niet ga doen. Mocht meneer agentje mij dan aanspreken, dan zal ik hem wel eens haarfijn uitleggen waarom die dingen zo gevaarlijk zijn...
Edit: voor de mensen die geen idee hebben: die poepzakken (waar je soms paarden in de stad mee ziet lopen) zijn zo'n €100,=

Edit nr 2: Ik wil het wel overwegen om zoiets vooral in de wintermaanden te gebruiken; soms heb je maar een beperkte tijd om 'buiten te rijden' en op mijn eigen weide kan ik ook niet echt trainen, dus ja meestal moeten we door het verkeer, en, zoals eerder beschreven, is het wel eens gebeurd dat ik onverhoopt werd 'overvallen' door schemer of donker, dán zou ik het een fijn idee vinden om zo'n ding achterop de kar te hebben...

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:36

Hier krijg je idd al een bekeuring wanneer je paard op straat poept.. wij gaan ook alleen op pad met Schep! zodat we het (netjes) in de berm kunnen scheppen. Maar zie je ze OHZ dat doen? echt niet, ik woon zelf midden in een woonwijk en waar lag de stront?! Niet midden op de weg hoor, nee midden op het voetpad precies voor mijn deur! daar wordt zelfs ik als paardenliefhebster toch behoorlijk chagrijnig van..!
Ps. in de polder of in het bos, laat ik ook gewoon alles liggen, niemand die daar last van heeft, maar ik begrijp best dat het binnen de bebouwde kom opgeruimd dient te worden.

maar goed weer even ontopic: die driehoeken zijn oerlelijk, maar toch wel veilig. en ja het is ongeloofelijk hoe ze alles wat verplicht is zo duur kunnen maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:40

Ik kan ze niet kwijt op mijn wagens dus heb hem niet. Op m'n marathon wagen zitten wel andere reflectoren. Ik kom toch bijna de weg niet op omdat ik eigenlijk alleen met groene pony's of met m'n bijna blinde rij.

Op een vorig karretje kon hij achterop de zitting, als ik de bovenste punt wat inkorte. Dus hij was niet meer compleet, vast ook illegaal, maar een stuk functioneler.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:40

Ik heb er ook 1 gekocht laatst, maar die was maar 8 euro ofzo Tong uitsteken Was wel bij een groothandel Haha! De sticker variant was nog goedkoper.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:49

foeragehandels hebben de driehoeken vaak ook. ik vind het op zich wel goed, zeker als je meer op 'het platteland' rijdt. boeren hebben ze vaak ook op aanhangers e.d. zitten, dus die weten wel wat het betekent. losse fietslampjes is inderdaad ook een goede tip voor een beetje extra veiligheid.