Citaat:
Normaal kan ik uuuuren buitenrijden (en ja, ik ben soms wel eens zo'n 6 uur op pad) maar nu had ik haar in minder dan een uur zéikensnat van het zweet! Ik heb een week lang met een verkrampte rechterhand gelopen, want denk maar niet dat madame toen van plan was mee te werken.
Alle trucen werden uit de doos getrokken; stilstaan en niet verder willen, steigeren, kop in de lucht gooien, 'onder je vandaan rennen' zoals ze ohz. zeggen, en natuurlijk *zucht* bit vastpakken.
En dan eindelijk, na 1,5 uur werken en doordrammen begon ze ineens súper los te laten, nou echt weer zo licht op de hand, heerlijk, ik werd er bijna emotioneel van. Paar kegeltjes neergezet en die in een rustig, gecontroleerd galopje heerlijk gereden. Wat was ik blij!
Je oplossing is goed...ik vind alleen jammer dat je je pony zo de schuld geeft op drammerigheid want het is een puur lichamelijk iets.
net zoals dat jij links of rechts bent is je pony dat ook.
Als hij moet inbuigen en komt in protest betekent dat vaak dat ie dat lichamelijk niet aankan.
Ik heb zelf met zo'n scheef gereden paard onder het zadel gereden en ben uiteindelijk met een kreupelheid bij antoine de bodt gekomen.
Hij gebruikt o.a ook dat zigzaggen.
Door zijn lessen kan ik nu goed een scheef paard herkennen.
Nu heb ik echter een scheef paard voor de wagen..kijkt naar rechts maar houd dan weer niet vast op links. Precies wat jij ook hebt gehad.
Ik ga nu dus ook maar meer zigzaggen
En les....tja dat is al net zo moeilijk te vinden als dressuur en western les.