Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Paulusjuh schreef:Ik heb het nu over de sulky's van Ineke Terlouw. Ik weet niet of het je wat zegt?Ze staan op http://www.horseshophorsepower.nl
Vickelientje schreef:Ik heb eerste een sulky gehad en heb nu een marathonwagen. Ook al is de marathonwagen zwaarder, heb ik toch het idee dat ze deze makkelijker trekt.
Nadelen van een sulky in het bos: de vering is vaak een stuk minder als met een 4wieler waardoor je keihard over hobbels kunt knetteren. Maar ik zag dat mijn pony ook moeite had met de 2wieler, omdat als deze in het mulle zand ging slingeren/ slippen dat m'n pony deze ook nog eens recht moest houden. Dat kost een hoop energie extra. Daarbij leek de sulky verder in het zand te verdwijnen (dus zwaarder trekken) dan de 4wieler. Ik denk door veel gewicht op een kleiner opp. nl maar 2 ipv 4 wielen...
Ik denk dat een sulky mooi is voor simpel licht dressuurwerk te trainen met enkelspan, maar zou het voor bosritjes niet snel aanschaffen. Anders iig letten op zeer goede vering en zeker niet beginnen aan die slappe standaard shetsulky's.
, slechte vering
, hij klapt op het schoftje en je schuift van de ene kant van het bankje naar de andere kant, zodat je makkelijk omgaat
. dit verbaasd me echt, vooral dat glijden in het ruiterpad. ik rijd met mijn sulky namelijk het zelfde als met mijn marathonwagen. er zitten bij mij van dat soort schrokbrekers onder, die ook voor auto's worden gebruikt. hij zit eigenlijk nog confortabeler dan mijn luchtgeveerde marathonwagen, of de wagen van mn vader met bladvering. ik jaag gerust met een snelheid van 25/26 km/h door een heel mul en blubberig zandpad. je schuift ook niet van de ene kant naar de andere kant, omdat er maar 1 stoeltje op zit. het gewicht zal dus niet geheel op je buitenwiel komen, met de kans dat je omslaat. daarnaast is alles zo verstelbaar dat hij perfect in evenwicht gebracht kan worden. ik heb ook niet het idee dat hij hard op het schoftje klapt. ik heb er zelf een paar keer een oefenmaraton mee gereden en heb 2x een 2de en een keer een 3de prijs behaald. (mijn marathonwagen is te zwaar voor enkelspan, ik rijd daar 2- en 4-span mee).
xElienx schreef:ik wil niet overkomen dat ik een HCA sulky aan probeer te smeren of er reclame voor maak ofzo hoor, maar ik zit al die reacties zo even door te lezen over de bekende shetlandsulky. eerlijk gezegd verbaast het me dat die sulky verre van perfect zijn. Driften in een zandpad, slechte vering
, hij klapt op het schoftje en je schuift van de ene kant van het bankje naar de andere kant, zodat je makkelijk omgaat
. dit verbaasd me echt, vooral dat glijden in het ruiterpad. ik rijd met mijn sulky namelijk het zelfde als met mijn marathonwagen. er zitten bij mij van dat soort schrokbrekers onder, die ook voor auto's worden gebruikt. hij zit eigenlijk nog confortabeler dan mijn luchtgeveerde marathonwagen, of de wagen van mn vader met bladvering. ik jaag gerust met een snelheid van 25/26 km/h door een heel mul en blubberig zandpad. je schuift ook niet van de ene kant naar de andere kant, omdat er maar 1 stoeltje op zit. het gewicht zal dus niet geheel op je buitenwiel komen, met de kans dat je omslaat. daarnaast is alles zo verstelbaar dat hij perfect in evenwicht gebracht kan worden. ik heb ook niet het idee dat hij hard op het schoftje klapt. ik heb er zelf een paar keer een oefenmaraton mee gereden en heb 2x een 2de en een keer een 3de prijs behaald. (mijn marathonwagen is te zwaar voor enkelspan, ik rijd daar 2- en 4-span mee).
mijne gaat in ieder geval voor geen goud meer weg.
, nog nooit omgeklapt en ook niet bijna. Dus wel heel stabiel.Napie schreef:Was je ook op de manifestatie Vickelientje?
In de stand van HCA heeft mijn wagen ook gestaan tussen de bedrijven door
Trouwens, degene die eerste was bij de samengestelde wedstrijd reed ook met een HCA sulky
maar heb gezegd dat ik al een mooie marathonwagen heb.