[AR] startkaart aanvragen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammykuh

startkaart aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 19:11

hoi,

Ik ben sinds vorrig jaar lid van een verreniging zodat we daar dressuur menlessen krijgen en natuurlijk om een startkaart aan te vragen om in de dressuur in klasses te gaan starten.

ik heb op de knhs site rondgeneuzelt maar kan niets vinden over een startkaart aanvragen en waneer je naar welke klasse mag klasse 1,2,3 en 4?

moet ik een startkaart via mijn rijvereniging aanvragen?

kan iemand mij aub vertellen hoe ik een startkaart aan moet vragen en wat misschien de kostens zijn(weet niet of dit verschilt per vereniging) en wanneer je over mag naar een andere klasse.

men al een aantal jaar maar heb me eigenlijk nooit echt verdiept in de echte wedstrijd sport omdat ik alleen maar regio wedstrijden rij.

hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes Samantha

BlackDevils

Re: startkaart aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:51

Je hebt bij het mennen 2 soorten startkaarten.
De eerste is voor dressuur/vaardigheid. Hiermee kun je zoals de naam al zegt dressuur- en vaardigheidswedstrijden rijden. Hierbij heb je ook startcoupons nodig. Dit kun aangeven op het formulier waarmee je de startkaart aanvraagd. Je begint hier in de B voor dressuur en L (dit is het laagste) in de vaardigheid.
Voor het samengesteld mennen heb je een andere startkaart nodig en ook startcoupons. Je begint in de klasse 1. als je voldoende winstpunten hebt kun je door naar de volgende.
Aanvraag van de startkaart word (nu nog) geregeld door je wedstrijdsecretariaat. Ook kun je inloggen bij de KNHS met je persoonsnummer als je die hebt en e.e.a. regelen.
Voor de reglementen kun je kijken op de site van de KNHS onder diciplinereglement. http://www.knhs.nl/objects/00002292.pdf
Het is erg aan te bevelen deze eerst eens goed door te lezen. Kan later vervelende ervaringen voorkomen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:21

Blackdevils; Je hebt maar 1 startkaart voor het mennen nodig. En dan moet je wel allemaal aparte coupons hebben, er zijn dus 3 soorten coupons; Dressuur, vaardigheid, samengesteld.
De rest lijkt me duidelijk genoeg Lachen

Verder wil ik je ook heeel erg aanraden het reglement goed door te lezen. Zo weet je waar je aan begint en je komt niet voor niets op een wedstrijd omdat je iets vergeten bent 'omdat je dat niet wist'. Iedere menner behoort het reglement te kennen, en voor een luttele 3 euro heb je hem thuis liggen. Dan is het natuurlijk stom om dat boekje niet even door te lezen. (Ik vind het boekje (A5) namelijk veel fijner lezen dan van het beeldscherm af)
Je kan het reglement bestellen via http://www.knhs.nl en dan bovenin op Webshop klikken.

Veel plezier trouwens als je eenmaal gaat starten! Hartstikke leuk.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:25

Sjonniej schreef:
Blackdevils; Je hebt maar 1 startkaart voor het mennen nodig. En dan moet je wel allemaal aparte coupons hebben, er zijn dus 3 soorten coupons; Dressuur, vaardigheid, samengesteld.

Klopt.
Was een beetje in de war omdat ik zelf met 2-span rij en bij een ponie een enkelspanstartkaart ook heb voor de dressuur-vaardigheidswedstrijden. Excusses!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:42

Je moet inderdaad alles goed doornemen over de regels, want die zijn erg anders dan bij de wilde wedstrijden.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 09:32

bedankt voor de reacties!

zal het regelement zeker heel goed doorlezen. Je moet immers niet ineens in het diepe springen.

ik ben pas van plan volgend jaar te gaan starten als alles goed gaat maar kon op de knhs site niets vinden van vraag hier uw startkaart aan ofzo. dus vandaar mijn vraag of je deze via je rijvereniging aan moet vragen?

hoeveel punten moet je trouwens hebben om over te mogen naar een andere klasse? Bloos

ja sorry maar heb altijd recreatief gereden en verder voor de regio en daar kun je maar in 1 klasse starten hihi.

verdere reactie of tips zijn van harte welkom.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:57

Dat van die punten staat dus in het reglement, vandaar dat we daar allemaal naar verwijzen. Maar je mag dacht ik bij 15 over en bij 25 moet je, dit geldt tenminste voor de klasse 2. Ik neem aan dat dit voor klasse 1 ook geldt.

Startkaart moet je dus inderdaad via je vereniging aanvragen. Die hebben alle papieren die je in moet vullen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 11:01

Sjonniej schreef:
Dat van die punten staat dus in het reglement, vandaar dat we daar allemaal naar verwijzen. Maar je mag dacht ik bij 15 over en bij 25 moet je, dit geldt tenminste voor de klasse 2. Ik neem aan dat dit voor klasse 1 ook geldt.

Startkaart moet je dus inderdaad via je vereniging aanvragen. Die hebben alle papieren die je in moet vullen.

ok bedankt ik zal alles even uitprinten van het regelement en dan rustig op mijn gemak doorlezen. heb zo even gekeken maar het ziet er idd interesant uit.

bedankt voor de reacties

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:34

Als ik jou was zou ik hem bestellen. Leest een stuk makkelijk, je bewaard het makkelijker en zo veel kost dat boekje nu ook weer niet (€2,95).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:43

Je kan ook eerst dressuur/vaardigheidswedstrijden rijden om die ervaring al op te doen, het rijden bij de KNHS en dan volgend jaar samengesteld. Bij welke vereniging ben je lid?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:36

Ik volg dit even! wil ook deze zomer dressuur/vaardigheid gaan rijden en volgend jaar klasse 1 gaan starten.
(ben lid van de udense menvereniging en van de betuwse aanspanning)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:28

ben lid van concordia florebit. ben zowieso vanplan eerst dressuur en vaardig heid te starten en pas over een paar jaar sgw. hij moet namelijk eerst nog wat afvallen en wat meer conditie op bouwen.

hellaas gaat dit moeizaam omdat het de pony van mijn buurman is en hij hem altijd zielig vind en hem eten geeft wat overbodig is waardoor hij te dik word. ik rijd meestal 5 tot 6 dagen per week afwisselend met longeren enzo. maar hij eet er alles weer net zo snel terug aan.

vandaar dat ik ook eerst alleen nog maar vaardigheid en dressuur wil gaan starten. maar was benieuwd hoe dat werkt bij de klasses van de sgw hoe je dan over gaat van klasse 1 naar 2

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:22

Ik heb even meegelezen omdat ik zondag mijn eerste dressurwedstijdje ga starten. Bedankt jullie allemaal voor de info (KNHS site is inderdaad errug fijn om door te spitten!), aan de voorbereiding kan het nu in ieder geval niet meer aan liggen Knipoog

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:10

Wat ik me afvroeg, kan je ook halverwege het jaar instromen?
Of moet je echt vanaf het begin van het jaar lid worden?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:16

linlovesyou schreef:
Wat ik me afvroeg, kan je ook halverwege het jaar instromen?
Of moet je echt vanaf het begin van het jaar lid worden?

waarvan lidworden? als je van een vereniging lid wilt worden kan dit gewoon waneer je dat wilt

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:21

Je kan idd lid worden wanneer je wilt. Soms moet je dan alsnog een jaar betalen, of minder.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:50

Bij de KNHS kan je altijd gewoon lid worden, je betaald alleen wel contributie voor het hele jaar. Tenzij je na oktober lid wordt ofzo, dan is het geloof de helft van de contributie.

Bij een vereniging zal je over het algemeen ook gewoon de hele contributie moeten betalen.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:27

Nee ik bedoelde bij de knhs, een vereniging heb ik al.
Ik zit er over te denken om lid te worden, maar twijfel nog.
Ik wil gewoon af en toe een wedstrijdje starten.

Kan iemand een richtprijs geven wat het nou ongeveer kost om te starten? Hoeveel is de contributie en wat betaal je dan nog per wedstrijd?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:15

Als het goed is draagt je vereniging waar je lid bent al afdracht af aan de KNHS.
Dat is ongeveer 7euro50 per jaar.
Zo niet is dat een fout bij de vereniging.

Je hoeft dus alleen startkaart enz aan te vragen.
Na oktober is de prijs van de startkaart idd maar de helft.
De afdracht aan de KNHS is hetzelfde..

Dit alles kun je lezen in de statuten van je vereniging..(neem aan dat iedereen dat doet voor ze lid worden)

Veel verenigingen hebben ook een archief met niet rijdende leden, dat is echter een onderonsje tussen lid en vereniging..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:21

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:55

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:27

In hele oude tijden.... tijd van €7,50 ligt al heel ver achter ons
Trouwens, als je een startkaart heb moet je ook lid zijn van Paard en Sport. Dat kost ook nog eens wat extra

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:08

Napie schreef:
Trouwens, als je een startkaart heb moet je ook lid zijn van Paard en Sport. Dat kost ook nog eens wat extra

volgens mij kan het ook zonder Paard en sport, alleen zit het er vaak automatisch bij en moet je het zelf aangeven als je dit niet wilt. (weet het niet helemaal zeker hoor)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:58

Ik regel voor mijn vereniging de lidmaatschappen en heb wel eens geinformeerd hoe dat zat: startkaarthouders en officials moeten Paard en Sport hebben. Ik weet niet of de KNHS daar een controlesysteem op heeft want ik geef alle mensen die geen P&S willen op als VGG (volgend gezinlid) ipv EGG (eerste gezinslid). Bij onze vereniging hebben alle startkaarthouders ook gewoon P&S. De meerwaarde zie ik niet, helemaal niet voor de mensport. Het gaat mn om reglementwijzigingen en dergelijke maar die kan je ook op de site van de KNHS terug vinden of in de Mensport. Daarnaast kan ik nog steeds niet duidelijk krijgen of het 'lidmaatschap' van het koetsiersbewijs (wat tegenwoordig ook onder KNHS valt) ook meetelt als lidmaatschap voor een startkaart. Ik ben nu eigenlijk dubbel lid en ontvang 2 pasjes.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:06

ik zeg al niks meer Lips are sealed !haha! Het zal wel aan mij liggen want ik snap nooit niks van de KNHS... Je hoort zo vaak verschillende verhalen en hoe vaak gaat er wel weer eens wat fout, met punten doorgeven of coupons aanvragen enz enz. (ik zelf nog niet hoor, heb nog geen startkaart) en jij 2 pasjes...! Heb het regelement ook al tig keer doorgelezen en telkens lees ik weer wat nieuws... (zegt ook veel over mij Clown )