Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zo probeerd ze wel vaker onder dingen uit te komen maar ik straf haar er altijd voor. was dus al bang dat ik misschien te streng ben. ook ben ik gister expres weer op de kar gestapt en heb ik haar laten stappen ipv draven. ze hoort idd gewoon te luisteren, maar inmiddels is ze al 7 en loopt al 4 jaar voor de kar.
.
longeren is ook zeker een ding wat ik vaker probeer, en na 4 jaar zit er wel verbetering in, maar als ze daar zat van is gaat ze ook, jawel..steigeren
het stomme is dat ze hartstikke graag meegaat en wel voor je wil werken, maar dan op bepaalde momenten wil ze dingen zelf bepalen. en gister ging alles dus echt super! moe maken helpt niet, want ze had er al een paar uur draf/stap opzitten. bokken zal ze trouwens nooit doen ( ik weet het zeg nooit nooit, maar dan kijk ik wel heel raar op). 
rasechte

.
Echwel schreef:Zou je hoofdletters willen gebruiken zodat wij zien wanneer je een nieuwe zin begint....
.
Tess schreef:Echwel schreef:Zou je hoofdletters willen gebruiken zodat wij zien wanneer je een nieuwe zin begint....
Zou wel fijn zijn ja, steigeren heb je overigens goed gespeld met een korte "ei", dat doen niet veel bokkers je na.
En tja, voorwaarts houden is idd de beste oplossing in dit geval, alleen verrekt lastig als je voor een kruising staat waar je moet wachten op druk verkeer. Misschien zolang een rustig oefenterrein opzoeken? Veel succes hoor!
Wel een komische opmerking