Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ibalia schreef:
*edit* ik vind trouwens een wending rijden nog steeds makkelijker dan rechtrichten*
manie schreef:Ibalia schreef:
*edit* ik vind trouwens een wending rijden nog steeds makkelijker dan rechtrichten*
Dmv wendingen kun je ook rechtrichten, sterker nog, correct wendingen lopen is onderdeel van rechtrichten
manie schreef:Ik denk (maar ben geen DA) dat andere belasting een grote rol speelt.
Vooral het 'hard' worden van de benen door werk op een harde ondergrond speelt ongetwijfeld een grote rol.
Albertine_N schreef:Dus miss tijd om het wel eens aan te halen.De gemiddelde menner is niet zo geïnteresseerd in dressuur (of in iedr geval minder dan die wannabe Anky's), vandaar ook geen discussies erover.
Echwel schreef:???Dus het zou een paard kunnen zijn met een soort van scoliose, en daar richt hij zich dan op..
Echwel schreef:Te weinig!BD idd hoeveel lopen er kaarsrecht de AC lijn over?
Echwel schreef:Ik begin altijd met de makkelijke kant. Dan ontspant het paard zich beter, zijn er al meer spieren los en kun je daardoor ook de moeilijke kant makkelijker loswerken. Het punt waarna ik stop kan ook wel juist de moeilijke kant zijn waarop ie zich even lekker gaf of een moeilijke oefening die ie net goed deed.Ik begin zelf altijd met de minst favoriet, en einig met de beste kant zodat het dier het gevoel heeft (ik ook) dat je goed stopt..
Echwel schreef:Zou het dus door het soort belasting komen dat HKO zich minder uit
Echwel schreef:Ik denk dat de fanatieke wedstrijdrijder nogal ondervertegenwoordigd is hier op bokt. Discussie blijven vaak oppervlakkig en elementair. Dit geeft dan soms ook nog wel eens irritatie onderling. Ik denk niet dat de fanatiekere menners minder geinteresseerd zijn in de dressuur. Voor de beginnende menner is het vaak van iets minder belang (behalve als je dan weer 2-span gaat rijden en het zaakie begint te plakken en mensen met verschillende soorten borstels in de weer gaanAlbertine_N schreef:Dus miss tijd om het wel eens aan te halen.De gemiddelde menner is niet zo geïnteresseerd in dressuur (of in iedr geval minder dan die wannabe Anky's), vandaar ook geen discussies erover.
Zeker voor de wedstrijdrijders onder ons.
BlackDevils schreef:Graag wil ik nog even meer informatie van die nieuwe methode AdB.
Ja wij hebben de laatste 30 jaar tig cm erbij gefokt, waar ze in de evolutie miss tig duizend jaar over zouden doen.Citaat:HoefKatrolOnsteking is een ontsteking van de diepe buiger. Deze loopt in de hoef onder de sesambeentjes door en geeft hierdoor veerkracht. Door irritatie of overbelasting kan deze pees gaan ontsteken. Sommige paarden hebben hiervan meer last omdat hierbij de sesambeentjes niet helemaal glad zijn. Ook zijn er paarden die van nature zwakke pezen hebben en paarden zijn zowiezo niet echt gebouwd op de grote de ze tegenwoordig hebben. Pony's zijn ook hier weer op veel fronten in het voordeel.
En dus ook ja, onze soort belasting is misschien wel beter voor een HKO-gevoelig paard.
BlackDevils schreef:Ik begin altijd met de makkelijke kant. Dan ontspant het paard zich beter, zijn er al meer spieren los en kun je daardoor ook de moeilijke kant makkelijker loswerken. Het punt waarna ik stop kan ook wel juist de moeilijke kant zijn waarop ie zich even lekker gaf of een moeilijke oefening die ie net goed deed.
BlackDevils schreef:Ik denk dat de fanatieke wedstrijdrijder nogal ondervertegenwoordigd is hier op bokt. Discussie blijven vaak oppervlakkig en elementair. Dit geeft dan soms ook nog wel eens irritatie onderling. Ik denk niet dat de fanatiekere menners minder geinteresseerd zijn in de dressuur. Voor de beginnende menner is het vaak van iets minder belang (behalve als je dan weer 2-span gaat rijden en het zaakie begint te plakken en mensen met verschillende soorten borstels in de weer gaan)