Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb ik wat op gevonden, geef haar een tik en doet ze het weer hoef ik alleen maar mijn vinger op te heffen en ze weet het. Maar het is echt waar dat een paard jou blindelings moet kunnen vertrouwen, alleen lukt het niet echt als je ..kels van mobilsten hebt, die eerst rustig rijden en vervolgens extra hard achter je optrekken, heb ik een week terug gehad maar ze vertrouwde me blindelings door vervolgens ,na de eerste schrikreactie, weer mee te lopen. En dat vind ik mooi want het was voor haar de eerste keer dat ze buiten de wei liep aan de hand
(dus een beetje trots mag wel als "leider") Pipo schreef:Leider, maar ligt aan welk paard, wat voor karakter. Ik blijf altijd degene die uitmaakt wat er gebeurd ( tenminste ik probeer het) maar bij sommige paarden kun je je niet zo opstellen, en zul je meer met compromisen moeten werken. Bij dat soort paarden, moet je zorgen dat je hun grens niet bereikt, maar steeds een klein stapje hoger doet.