[AR] Antislip leidsels van Ideal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Antislip leidsels van Ideal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 08:54

Ik heb nieuwe leidsels nodig en nu kwam ik uit op de antislip leidsels van Ideal. Heeft er iemand hier ervaring mee?
Zo ja bevalt het en hoe moet je het onderhouden?

liannes

Re: Antislip leidsels van Ideal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:55

wij rijden met antislip leidsels
maar van welk merk,geen idee.
ze zijn super, het leer wat eraan zit moet je gewoon onderhouden, de antislip niet, tja, na een water modder partijtje moet je ze soms even met water afspoelen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 09:02

vind je ze beter dan bv leren leidsels?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:19

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:58

Ik heb ze gehad en vond ze prettig in gebruik, vooral bij slecht weer.
Nu heb ik die van Zilco (deze zijn helemaal van kunststof, die van Ideal zit nog een stuk leer aan) en deze bevallen mij nog beter!

Overigens vind ik voor dressuurmatig rijden gewoon gladde lederen leidsels het fijnste.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:10

Bij mijn ideal tuig zaten de gewone leren leidsels.
Ik werd er helemaal gek van, die krengen gleden maar uit mijn handen. Nu heb ik de anti slip gekocht, heerlijk. Ik ben er echt blij mee. Ze zijn een stuk lichter en ze houden lekkerder vast.
Ja je hebt nog een stukje leer, dus onderhoud hou je.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:36

Andere topic kun je ook even in kijken. Ik laat dit topic wel open omdat het een gerichtere vraag is.

sanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:32

Dit zijn echt heerlijke leidsels. lekker soepel.

Houdt er alleen rekening mee dat als je je nette handschoenen aan hebt, deze ook sneller slijten.

grtz

daniel

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:18

Ik heb ze ook en ze bevallen goed, alleen niet al te stroeve handschoenen aan doen anders wordt het wel heel erg antislip...

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:50

Ik heb ook anti slip teugels, maar ik weet niet of ze van ideaal zijn. Ze bevallen mij erg goed.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:55

Ik heb ook deze leidsels, heerlijk Ja
Leren leidsels vind ik vaak te breed en glijden met regen gemakkelijk door de handen. Deze leidsels zijn extreem soepel en licht en liggen daardoor perfect in mijn hand.

Die handschoenen valt trouwens best mee, ik heb Roeckle Light&Grip handschoenen, ondertussen denk al 2-3 jaar. Okee het buitenste mooie sierlaagje is eraf, maar de handschoen is verder nog perfect. De stof houdt zich super, ik verbaas me er iedere keer weer over als ik ze bekijk. En ik rijd er toch behoorlijk intensief mee.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:20

moet je niet die leidsels hebben met de rubber nopjes er op. Die zijn bij mij met een jaar versleten en dan heb je een heel glad en scherp leidsel.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 08:32

Hoi bedankt voor de reacties. Het zijn geen leidsels met rubberen nopjes, maar met een soort rubberen strepen erop.

Ik heb nu leren, maar ik merk dat die een stuk dunner zijn geworden en het lijkt of ze uitgerekt zijn, herkent iemand dit?
Ik heb er dan wel 3 jaar mee gereden en ik heb het toen 2e hands gekocht.

Ik denk dat ik toch dan ervoor kies om die leidsels te nemen.
Alleen is 45 euro een normale prijs voor enkelspan antislip leidsels van Ideal?

Ow ja meestal rij ik zonder handschoenen, omdat ik dan het idee heb meer gevoel te hebben tov van zijn mond.
Alleen met wedstrijden of officiele gebeurtenissen doe ik ze wel aan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:40

Die antislip leidels vind ik zonder handschoen heel scherp in de hand.
Ik heb nu Techno leather leidels en die vind ik ideaal.
Je kunt makkelijk zonder handschoenen er mee rijden doe ik altijd.
Het lijkt net leer.
Hoeft niet onderhouden te worden onder de kraan is voldoende.
Zijn heel erg dun.
En met regen glijden ze ook niet door je handen heen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:49

Ik heb ook die leidsels met zo een rubber 'draadje' erdoorheen gevlochten. Na verloop van tijd slijt dat rubber eraf, maar eignelijk vind ik ze nu lekkerder rijden Ja
Ik heb er totaal geen last van als ik zonder handschoenen rijdt. Vindt ze niet scherp en hou er ook geen blaren aan over, terwijl ik dat ohz. met leren dressuurteugels wel altijd had. (uiteraard bedoel ik hier zonder handschoenen, daar is het 's zomers te warm voor Knipoog )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:41

Ik heb ze gehad maar na een jaar is de anti-slip eraf en had ik er geen grip meer op. Nog eens laten verleggen door de tuigenmaker zodat ik weer wat rubber in de hand had maar dit was na een jaar ook weer weg. Met wendingen rijden vond ik de antislip ook niet zo prettig (glijd niet zo lekker door de hand). Ik heb nu weer leren van Ideal en die belallen met een stuk beter. Het ligt een beetje aan je smaak en voorkeur.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 11:49

Ik heb eig nog geen voorkeur, omdat ik altijd met leren leidsels heb gemend ook met mijn tweespan. Ik ga het gewoon proberen en dan kan ik altijd even kijken wat het fijnste is voor mij. Want er zijn hier zoveel meningen verdeeld dat het idd een persoonlijk iets is.

@Napie heb jij niet dat leren leidsels dunner worden en uitrekken?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:16

brede of dikke leidsels vind ikzelf dan juist weer fijn omdat ik wat grovere handen heb, bij die dunne heb ik er weinig gevoel bij.

met of zonder handschoenen rijden maakt mij bij training niets uit, soms heb ik iets last van mn handen als ze wat sterk zijn geweest, maar dat ik eigenlijk alleen als ik door een hindernis heen ben geweest. verder hangt het er ook wel een beetje vanaf of ik ze bij me heb of niet.

anti slip is in de regen wel fijn, als het niet regent, pak ik net zo graag een gewoon lederen leidseltje.
maar, netals hiervoor al eens is gezegt, anti slip, zoals de naam al zegt, glijd niet altijd even fijn door je handen heen, waar ze natuurlijk voor gemaakt zijn, in bijvoorbeeld wendingen etc, dat is weleens lastig.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:42

Leidsels die uitrekken zijn vaak van mindere kwaliteit. Ik heb dat ook gehad met mijn eerste (baggerkwaliteit) enkelspantuig. De leidsels van ideal heb ik nu twee jaar en ze zijn nog net zo stevig en dik als dat ik ze kocht.
Ik men trouwens altijd met handschoenen, ik krijg heel snel blaren op mijn handen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:43

Even een vraagje uit interesse; Waarom willen jullie je leidsels door je hand laten glijden bij een wending???

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:25

Om te verlengen en te verkorten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:30

Hmm.. okee.
Is mijn manier van sturen dan zo minimaal dat jullie dat wel nodig hebben en ik voldoende heb aan enkele centimeters, of houden jullie je handen gewoon op de plek en verpak je constant je leidsels?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:35

als ik in een hindernis zit, heb ik helaas zelden genoeg aan enkele centimeters verkorten..
en wat ik dan dmv overpakken heb verkort, moet ook weer verlengd worden, het is makkelijk als hij er vanzelf doorheen glijd.

ook bij bijvoorbeeld meerspan, bij het leggen van lussen is het ook wel handig als je lus zelf terug glijd zonder dat je hem terug hoeft te trekken.

bij minder scherpe wendingen hoeven ze idd niet te glijden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:40

Bij een scherpe wending moet ik toch wel geven en nemen. Ik zit trouwens rechts op de bok, als je in het midden zit heb je minder ruimte nodig. Ik vind het trouwens er netter uitzien als wendingen rijden zoals sommige doen met hun armen wijd, zeg maar (ik probeer iets te omschrijven, hoop dat het overkomt)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:52

Okee Lachen
Jullie gebruiken dus schijnbaar meer leidselruimte. Maar ieder zijn manier van rijden.