[AR] Vraagjes over tweespan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MLightStar

Vraagjes over tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:23

Omdat mijn vorige ding ineens gesloten is zonder reden, een nieuw topic. Ik heb ook geprobeert om mijn spelfouten enzo eruit te halen.

Ik heb een Shet en een Tinker, zie mijn Profiel. Ze zijn echt super lief en hartstikke braaf. Ze kunnen allebei in de kar lopen, ik heb ze samen met het nichtje van de buurvrouw beleert, en dat ging super goed.
Nu kan ik van de zwager van die buurvrouw een vierspan kar lenen, wand ik heb zelf alleen maar een tweewielertje. Maar kan ik dan mijn shet naast de tinker zetten? Ze zijn wel heel mooi bont allebei en ze zijn dikke maatjes. Ik denk wel dat het goed gaat als ik ze naast elkaar inspan. Maar jullie hebben er vast meer verstand van, ik ben nog maar 14 jaar. Ik heb ook geen tweespantuig, maar dan kan ik wel lenen van de buurman, die is toch boer.

Als dat dan kan, dan wil ik marathons gaan starten met mijn span. Dat is echt mijn droom! Dat is zo keigaaf! Mijn tinker is ook onwijs snel, dus die neemt de shet wel mee. Mijn paps gaat al uitzoeken of ik een paspoort van de AHO kan kriegen, zodat ik ook naar WK's enzo kan., Dat is veel cooler.

Denken jullie dat dit kan??

Echwel

Re: Vraagjes over tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:28

Als je nergens in gelooft bereik je ook niets, dus blijven geloven
dan lukt het vanzelf

MLightStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:31

Ik geloof er ook voor 500% in Ja Heb er al echt super veel zin in, in de WK van 2008. Lekker in Nederland.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:34

Ik zou vast vertrekken als ik joun was, met de wagen is het een behoorlijke rit
Dan ben je zeker op tijd aanwezig

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:00

Ik heb niet zoveel verstand van aangespannen rijden, maar het hoogte verschil lijkt mij een pribleem worden.

Als je beide paarden dan aan de boom bevestigd wordt de shet door de tinker opgetild??

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:13

Lief meisje.... Mennen is hartstikke leuk hoor! Maar ga eerst eens kijken bij iemand die er veel verstand van heeft, en probeer er iets meer over te weten te komen. Daarna kun je zelf leren mennen, eerst enkelspan, en als je wilt daarna dubbelspan. Tegen die tijd zul je wel in de gaten hebben dat je geen tinker naast een een shet kunt zetten. En je planning om in 2008 aan het wk mee te doen gaat denk ik ook niet lukken, maar je mag het best proberen! Maar ga asjeblieft niet zelf aankloten, zorg dat je een deskundige helper hebt, iemand die er echt verstand van heeft!!!

MLightStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 16:22

maar ik kan tog ergens een trailer huren ofzo, volgens mij kan dat wel bij onze manege. dan hoef ik niet aangespannen, anders kan ik nooit winnen

arretje; ik kan al enkelspan rijden hoor. beide paarden lopen al in de kar en dat heb ik ze zelf geleerd. ik kan dus al hartstikke goed mennen en heb er ook verstand van, anders was dat niet gelukt.
2008 is nog ver weg hoor, als de konigin een beetje opschiet met dat paspoort enso moet dat lukken. ze zijn al hartstikke goed in 1span lopen, dusssss

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:28

Nou ik wens je veel succes hoor, lief meisje!

MLightStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 16:31

ik vind het erg fijn dat je een lief vind, maar dat hoef je niet hardop te zeggen, daar word tik bang van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:32

Och kind Arretje bedoelt dat goed hoor, hij is niet zo eng alsdat hij eruit ziet, best een aardige meneer hoor

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:34

Ik denk dat je het gaat halen hoor Ja

Er zitten een aantal toppers in Limburg waar je wel les van kan nemen. Dan win je misschien nog ook!!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:44

Ik heb er ook over na gedacht om te gaan rijden voor de AHO, maar ik probeer iets origineels te bedenken. IJsland, Brazilie of misschien toch iets anders. Ideeen zijn welkom Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:45

Verenigde Arabische Emiraten miss.
Daar zit geld, dan heb je ookwel wat natuurlijk..

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:56

Is dit topic serieus bedoeld??
Zo ja, dan ben ik het helemaal met Arretje eens Ja
Echwel schreef:
Och kind Arretje bedoelt dat goed hoor, hij is niet zo eng alsdat hij eruit ziet, best een aardige meneer hoor

Nagelbijten / Gniffelen Ach, Mriek en ik durfden em ook geen goeiedag te zeggen, hihi Haha! maar dat lag meer aan ons dan aan hem!

Hey Mriek; moeten we het toch eens proberen met Lotje en Bianca Vork

MLightStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 18:09

ntuurlijk bedoel ik dit serieus, anders vraag ik dat ook niet. je hoeft niet zo lomp te reageren hoor

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:24

Lomp? tKan veel lomper hoor.
Ik vroeg het me écht af of dit serieus was, omdat iedereen zich naar mijn idee wel kan indenken dat een tinker niet naast een shet kan worden ingespannen... vandaar.
En daarom sluit ik me ook aan bij de reactie van Arretje; ga je eerst verdiepen in het mennen, neem les, volg bv een cursus koetsiersbewijs, daar leer je een hoop van.
En ga wat topics hier in AR doornemen, daar kun je heel veel antwoorden op je vragen vinden, omdat ze vaak al gesteld zijn (vandaar dat jouw oude topic op slot ging). Er is ook een topic nl over max verschil in hoogte bij een 2span. Weet zo snel niet waar, maar dan moet je even zoeken.
Suc6

Belinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:29

Een tinker is een paard toch?
Je mag dubbelspan paard rijden als je 18 bent, dat wordt dus nog 4 jaartjes wachten, en aangezien je het wk wil halen van 2008, denk ik dat je dat niet gaat halen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:33

ik ben benieuwd naar foto's van dat span samen.

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:13

Ik zou er zeker voor gaan. Denk niet dat ik het WK haal, maar heb dan ook geen tinker. Leer de shet op tijd om zn pootjes een uurtje in te trekken > kom je vast een heel eind!!! (moet je wel schoftje om de boom aansingelen natuurlijk.) Go for it...

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:17

is dit topic echt serieus?????

de shet kan waarschijnlijk onder de tinker door lopen denk niet dat ze je zouden laten starten laat staan op het WK maar ja dromen is altijd leuk he maar realiteit is een ander verhaal

droom ze........

naief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:44

Owhhh, als ze allebei mooi bont zijn kan het zeker..
Nou moet je ze alleen nog leren voor de kar te lopen in plaats van erin.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:44

Als je Moonlight en Star in de kar hebt lopen, laat het ons even weten dan komen we kijken !!!! maar dat zal wel krap worden met zo'n grote tinker in de kar !!! En het hoogteverschil ?daar zou ik niet over in zitten.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:25

Roxatte schreef:
Als je Moonlight en Star in de kar hebt lopen, laat het ons even weten dan komen we kijken !!!! maar dat zal wel krap worden met zo'n grote tinker in de kar !!! En het hoogteverschil ?daar zou ik niet over in zitten.

Haha! Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:27

Nemen we dit serieus? Nee toch zeker.
Als je de tinker nou een voor de kar zet en de shet dan in de kar laat?

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:31

Ohw en ik maakte me zorgen dat mijn pony te groot wordt, maar nu ik het zo lees kan het makkelijk Clown hahahahaha
He meid sucses op het Wk he! Haha!