Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
); ander bitje proberen. Shetten hebben vaak een dikke tong en dan zijn ze een stuk gelukkiger met een bitje met tongboog of poort. Hoeft niet eens veel te zijn, maar geeft net wat meer ruimte. Heeft bij die van mij ook super geholpen.
Tenzij je heel hard korte bochtjes wil gaan crossen op nat gras oid dan kan je het proberen. Majoor schreef:de tong een paar keer vastzetten met een stuk panty, niet te strak doen anders word de tong blauw
Majoor schreef:de tong een paar keer vastzetten met een stuk panty, niet te strak doen anders word de tong blauw
ardo_iggy schreef:Ik durf te wedden dat niet iedereen het doet.
En als ze de tong over het bit heen gooien moet het bit een gaatje hoger of een bit met tongpoort.
Maar nooit de tong vast zetten.
Sterker nog, bij ons wordt er niet eentje beleerd zonder panty om de tong! En het is bij ons niet eens om het erover gooien, ook de tong opzij onder het bit duwen maakt ze al onbestuurbaar.Neonlight schreef:Mensen die nooit een tuigpaard of hackney in een wedstrijd hebben uitgebracht weten niet waarover ze nu oordelen.
. Ik betwijfel of de KNHS het toestaat in haar regelementen voor aangespannen wedstrijden.